úterý 16. listopadu 2021

Hudební abeceda - písmenko R

 


Vítám vás všechny v dalším díle Hudební abecedy.
Nejprve bych ráda poděkovala za vaše příspěvky i za hlasování.

Jste zvědaví, jak si vedli Queeni a Suzi Quatro?

Za Queeny vyhrála Bohemian Rapsody
no a za Suzi Quatro  If you can't give me love.
Můj soukromý tip s Queeny vyšel, ale se Suzi Quatro ne ...


A takhle to vypadá po posledním hlasování 

Tak a teď se pojďme mrknout, jací interpreti nebo skupiny se skrývají pod písmenkem R

Lionel Richie - kromě jiného s Michaelem Jacksonem zkomponoval píseň, kterou chtěla skupina  USA for Afrika pomoct Africe
Reflexy - Tuhle českou skupinu znám hlavně díky zábavám a plesům, tam totiž jejich písničky vedou ...
Eros Ramazzotti - Italský romantik nazpíval i nádherné duety s Luciano Pavarottim a Andrea Boccelim
Ready Kirken - Česká skupina vznikla v roce 1996
Rammstein - Metalová skupina z bývalé NDR
Rangers - Česká folk a country skupina se v době normalizace musela přejmenovat a tak v roce  1970 vznikli Plavci
Chris Rea - Britský blue, pop a rockový zpěvák s nádherným chraplákem
Jožo Ráž -  Frontman slovenské skupiny Elán, v roce 1999 se znovu narodil. Slovenská čtveřice Habera,  Nagy, Ráž a Žbirka zpívá Hej Jude
Red Hot Chilli Pepers - Kalifornská kapela s prvku funk, rock, pop a rapu. Jejich klipy jsou občas dost dobré...
Vlasta Redl - Moravský zpěvák, který umí velmi dobře promíchat lidovou hudbu s  s folkem a rockem
R.E.M. - byla do roku 2011 americká rocková skupina...
Marie Rottrová - Stálice české hudební scény letos oslaví významné životní jubileum 
Andre Rieu - Nizozemský houslista , hraje hlavně Strausse, ale nejen jeho...
Rybičky 48 - Kapela z Kutné Hory se původně jmenovala Banánové rybičky...
Rihanna - Barbado - americká R&B, reggae zpěvačka, vlastní 9 ocenění Grammy
Rytmus - Slovenský rapper a popový zpěvák
The Rolling Stones - Britská rocková skupina s legendárním Mickem Jaggrem v čele
Diana Ross - Černošská hvězda amerického soulu
Demis Rousos - Řecký zpěvák dokázal  spojit pop, rock a folklór.
Roxette - Švédské duo ukončilo svou činnost smrtí Marie Frederiksson, 
Jennifer Rush - Její The Power of Love známe i v podání Céline Dion
Pavel Roth - Vzpomínáte na tenhle originál? Jsi krásnější než růže a Zahrada ticha a její verze od Viktora Sodomy.

Jaké byly vaše volby
pro písmenko R?


Roxette - How Do You Do! Roxette má spoustu krásných písniček, ale How Do You Do je hodně chytlavá a asi je první, kterou jsem od nich zaznamenala. Díky parádnímu úvodu, podle kterého se dá jasně rozpoznat, jsem si ji vybrala jako vyzvánění na mobil. Iva -  Anawi


*****    *****     *****


Radiohead - High and Dry Vybrat interpreta na písmenko R se zdálo být nemožné. Když jsem však své oblíbence poslouchala, bylo jasné, že to budou Radiohead. Dlouho jsem váhala, jakou písničku poslat. Nakonec volím High and Dry. Nikola - Koutek knihomolky


*****    *****    *****


Lou Reed - Perfect Day.... krásné hudební vyznání, jenže ne pocta ženě, ale zcela úplně jiné věci ....
Mnoho lidí si opravdu myslí, že písnička LOU REEDA Perfect day je oslavou lásky k ženě, vyznáním jak krásný může být den s ní. Jenže to je velký omyl. Reed v této písničce zpívá o zoufalé touze po heroinu, který mu momentálně silně chybí!!! Aneb jak moc se člověk může mýlit. Ovšem kdo zná životní příběh Lou Reeda, nediví se proč tak otevřeně a nahlas velebí drogy, proč je takový jaký je. V mnohém se dá říct, že si prošel v životě peklem. Narodil se uprostřed války v rodinně newyorského židovského obchodníka. Zažil končící padesátá a počínající šedesátá léta, kterými pomalu probublávala vzpoura a neklid. Rebelství a homosexualitu se z něj snažili rodiče vyhnat léčbou na psychiatrii. O tom co s člověkem dělají elektrošoky kterými byl také "léčen" popisuje takto: " Strčí ti takové něco do krku, aby sis nespolkl jazyk, a nasadí ti elektrody na hlavu. Tohle se doporučovalo v Rockland County na zahánění homosexuálních pocitů. Efekt je ten, že ztratíš paměť a stane se z tebe jen tak nanic vegetující bytost. Nemůžeš si přečíst knížku, protože se dostaneš na stránku sedmnáct a musíš se hned zase vrátit na stránku jedna". Výsledek léčení se ovšem nedostavil, naopak, utvrdil Reeda v tom, že jeho život se bude dál ubírat nonkonformně. Ovšem zároveň prokazuje velké intelektuální vlohy, je vášnivým čtenářem klasické literatury. Jeho texty jsou plné sadomasochismu, transsexuality a prostituce. Jeho souputníci jsou z nich nadšení, hudební nakladatelství již nikoli. Aby prorazil, snaží se psát i klasické milostné písně. Bez úspěchu. V té době nikdo z nich ještě netušil, že odmítá budoucího člena hudební síně slávy. V té době totiž ještě neexistovala legenda jménem VELVET UNDERGROUND .....
To že do Hudební abecedy zařazuji i interprety kteří nejsou úplně můj šálek kávy, ale mají píseň která se mi líbí, jsem psala hned na začátku. A to je i případ písmenka R a interpreta Lou Reeda. Protože byť píseň Perfect day není o lásce k ženě, je melodicky krásná i melodicky zpívaná. A já jí mám opravdu hodně ráda. Ať už v podání Lou Reeda nebo skupiny Duran Duran .... Vendy - Svět podle Dandíka


*****    *****    *****


Petr Rezek - Rozdíly (A přesto mám tě rád) U písmene R jsem se nemohla rozhodnout mezi Dianou Ross- Thank you, Petrem Rezkem a Marii Rotrovou. Rozhodnutí padlo na Petra Rezka a jeho píseň Rozdíly (Přesto tě mám rád) skvělá písnička, zahřeje u srdíčka. Předpokládám, že Marii Rotrovou již někdo zvolil. Marta - Fukčárinka


*****    *****    *****


Ricchi e Poveri - Sarà perché ti amo Na písmenko R mě napadla pouze italská skupiny Ricchi e poveri a její píseň Sara perce ti amo. Je veselá, rytmická, rychlá a optimistická. Ráda si ji vždy poslechnu a dodá mi dobrou náladu. Janka - Mé radosti


*****   *****   *****


Wabi a Miki Ryvola-Jarní kurýr od písmene R jsem vybrala bratry Mikiho a Wabiho Ryvolovi a jejich písničku Jarní kurýr. Pro mně je písnička vzpomínkou na mládí, na chmelovou brigádu, kdy jsem jí slyšela poprvé. Je to víc než 50 let. A pak jsem jí slýchala na vandrech po naší krásné zemi. Naposledy jsem si jí nejen poslechla, ale i zazpívala 25. října na Setkání osad na Barče. Už tehdy jsem věděla, že jí do svého výběru pro Hudební abecedu zařadím. Co jsem nevěděla a netušila, že v té krásné náladě, při znovu nadechnutí se a radostném pocitu, že jsou tu zase známé tváře, se kterými jsem se viděla naposledy v únoru 2020, se nakazím covidem. Ano, všichni jsme prošli kontrolou při vstupu, všichni jsme si postupně sundali respirátor.... Ještě se z toho hrabu, ještě nejsem úplně v pořádku. Jen si tak říkám, jaké by to bylo, kdybych nebyla očkovaná. Alena S. - Šeptání do vrby


*****   *****   *****


Rednex - Cotton Eye Joe Tuhle písničku mám spojenou s mými kluky. Líbil se nám ten videoklip. Dodnes mám tuhle písničku moc ráda. Je veselá, plná rytmu, prost+ je to moje krevní skupina...
Renata - Chudobka

Ještě tu chybí play list pro písmenko R.






A může se hlasovat.


A je tu písmenko S
Moc se na vaše písničky těším.
Tak pište.
A příště vás čeká opět jedno malé překvapení.






10 komentářů:

  1. Přiznám se, že pro mě bylo tohle kolo velké dilema. Váhala jsem mezi Radiohead a Rammstein - obě kapely miluji, ale Radiohead jsou lepší volbou, co se videoklipů týče. 🙂
    Vybrat kapelu, kterou pošlu nebylo jednoduché, ale hlasování je za mě jasné - Roxette.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rammstein y má rád syn. Jednu dobu tu nic jiného nehrálo...🤣

      Vymazat
    2. U nás moc často nehrají Radiohead, mamce připadají depresivní. Ale Rammstein máme rádi všichni. Není to ale o tom, že by hráli celé dny. Já si ráda pouštím hudbu podle nálady.

      Vymazat
  2. Rammstein jsou pro mě takoví trochu tvrdší, i když jsem o nich taky uvažovala, to když už mám vybírat mezi německými skupinami tak spíš Scooter, ti mě hodně baví a taky se utkali v souboji o S s jiným interpretem, ale! ten je mou velkou láskou a díky lásce jsem si ho pro sebe objevila, takže nebylo to rozhodování zas tak těžké ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou sice tvrdší, ale to mi vůbec nevadí, pokud je neslysím milionkrát za den....🤣

    OdpovědětVymazat
  4. Tentokrát má můj hlas Vendy a Perfect Day.

    OdpovědětVymazat
  5. Hlasuji pro Perfect day, to je moje srdcovka ♥♥ :) :)

    OdpovědětVymazat
  6. Fredy Kruger

    Píseň o ,,Rudých námořnících ,, !
    ( doufám, že určitě znají jí všici !! )

    OdpovědětVymazat
  7. Z této nabídky mi nezbylo než dát hlas P. Rezkovi. ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤