sobota 16. října 2021

Hudební abeceda - písmenko P

 


Ahoj všem příznivcům Hudební abecedy.
Moc děkuji za trpělivost s mojí maličkostí stiženou horečkou.
Taky děkuji za všechny písničky i za hlasy.
14 dnů uteklo jako voda a je tu její další díl.
Tentokrát i s hudební hádankou.¨
Ale nejprve se mrkneme, jak dopadlo písmenko O



Čekání se opravdu vyplatilo.
Gratulace putuje k Alence S - Šeptání do vrby



No a zde je tabulka s vašimi bodíky

Pojďme se mrknout, co jsem objevila pro písmenko P

Vanessa Paradis - francouzská zpěvačka, která se proslavila taxi hitem ve svých 14 letech.
Poutníci - český bluegrass s Robertem Křesťanem a nejedním zlidovělým hitem
Pudhys rocková kapela z NDR vznikla v roce 1969 a směla i za Zeď...
Barbora Poláková - sami řekněte, jestli je Nafrněná
Pink - nebo chcete-li P!nk, držitelka tří Grammy
Michal Penk - český zpěvák začínal jako nadějný klavírista
The Paranoid - slovenská rock metalová kapela a jejich první album z roku 2010
Pokáč - český písničkář, jeho texty srší legrací, ironií, sarkasmem i nadsázkou
Dolly Parton - americká country zpěvačka, podle níž prý byla pojmenovaná první klonovaná ovce 
Dagmar Patrasová - chytila česká zpěvačka na pasece žížalu nebo ne...
Pet Shop Boys - britští prodavači to umí pořádně rozjet
Vašo Patejdl - slovenský zpěvák nerozlučně patří ke skupině Elán a taky k Fontáně pre Zuzanu
Luciano Pavaroti - světoznámý operní zpěvák, král vysokého C, jeden z nejlepších tenorů vůbec
Peha - slovenská skupina s Katarínou Knechtovou určitě nespomalí
Katy Perry - americká zpěvačka a textařka, jejíž pravé jméno je Katheryn Elizabeth Hudson
Karel Plíhal - ač plachý folkový zpěvák, získal nejedno ocenění na festivalu Porta
Pharao - duo, které svého času bylo opravdu hvězdné
Plastic People of The Universe - český underground v letech 1968-88 inspiroval ke vzniku dalších kapel tohoto ražení
Edith Piaf - francouzská šansoniérka zpívající srdcem
Pražský výběr - tak tahle partička s Vildou Čokem měla habaděj pecek
The Police - rocková kapela ve které hrál Sting
Premiér - rocková kapela, která se určitě nešla zahrabat 
Elvis Presley - král rockenrolu uměl skloubit černošský spirituál, blues a country, ve svých začátcích byl docela nesmělý
Progres 2 -  brněnská rocková skupina
Prince - americký zpěvák, multiinstrumentalista, textař, producent, podnikatel, sexsymbol
Michal Prokop - je spojen se skupinou Framus a taky s jednou kolejí...
The Prodigy - britská kapela hrající od stylu rave k hardcore techno s alternativně rockovými, breakbeat a punkovými elementy.
Psí vojáci - undergroundová skupina se pojmenovala podle spolku indiánského kmene Šajenů z románu Thomase Bergera Malý velký muž.
Pussycat Dolls - Nicole Scherzinger, Melody Thornton, Carmit Bachar, Jessica Sutta, Kimberly Wyatt a Ashley Roberts nejprve jen tančily, ale pak začaly i zpívat...

Jestli jsem na někoho pozapomněla, tak se moc omlouvám. Že jich ale je....


A teď už vaše písničky vztahující se k písmenku P:


Pearl Jam - Rover Cross. Dnes posílám Pearl Jam. Ačkoli se mi líbí spíše starší tvorba této kapely, tentokrát jsem vybírala mezi tou novější. Nebylo to jednoduché, ale nakonec volím skladbu River Cross. Nikola - Koutek knihomolky.


*  *  *  *  * 


Yvonne Přenosilová - Boty proti lásce
Pro písničku k písmenu P jsem nakonec vybrala Boty od Yvonne Přenosilové. Líbí se mi i originál 
od Nancy Sinatry nebo jiné předělávky, ale písnička s českým textem se zpívá lépe. Text má vtip 
i myšlenku a Yvonne parádní hlas, který vynikne i u jiných písní. Mám ráda i melancholické Tak prázdná. A vybrala bych si i další. Iva - Anawi¨


*  *  *  *  *


Miroslav Paleček - Hora Říp. Dnes jsem vybrala Miroslava Palečka a zhudebněnou báseň Hora Říp. Byli jsme na jeho koncertě zkraje loňského roku, než bylo zakázáno vše, včetně kultury. Na koncertě zazněly zejména písně Jaroslava Ježka. Mirek Paleček se tehdy zmínil, že se pokusil zhudebnit básně nositele Nobelovy ceny Jaroslava Seiferta. Jak se mu to povedlo, můžou čtenáři blogu a posluchači posoudit tady. Podle mně, se mu to povedlo náramně. Alena S. - Šeptání do vrby


*  *  *  *  *


Eva Pilarová & Waldemar Matuška - Ach, ta láska nebeská. Tak tentokrát to bylo pro mě docela těžké. Na písmenko P žádného favorita nemám. Proto se vracím do "hluboké" minulosti a dávám Evu Pilarovou s Waldemarem Matuškou a jejich nezapomenutelný hit, který se v mém mládí hrával několikrát denně, a to je Ach, ta láska nebeská. Jejich souznění hlasů je opravdu neskutečné!!!!
Janka - Mé radosti


*  *  *  *  *


Poetika - Cíl. Dnes jsem se rozhodla pro českou hudební skupinu POETIKA , skupinu založil v roce 2016 rapper Eduard Rovenský, zpěvák Ondřej Brejška a klávesista Daniel Hrdička, hoši pochází z Vysočiny. Začínali v roce 2016, rok 2017 byla skupina Poetika nominována na objev roku v anketě Český slavík. Jak jsem k této skupině dospěla já, seniorka? Přes vnuka Daniela, ne, ne, kdepak Hrdlička. Zpět k této skupině, příjemné písně v nichž spojují pop, rap i živé hraní. Marta - Fukčárinka



*  *  *  *  *



Pink Floyd - Comfortably Numb. Na poslední chvíli .... a díky Fukčarince jsem ještě stihla příspěvěk do Hudební abecedy. Zjišťuju, že poslední dobou mi nějak někam mizí dny. Co dny, celé týdny! Takže jsem vůbec nezaregistrovala ani vyhlášení výsledků písmena O, ale málem tím pádem ani uzávěrku písmena P. To by bylo rozčarování! I když dnes to nebude nikdo z naší scény, a vlastně nevím jestli by měli interpreti být správně pod písmenem F nebo jestli mi projde to P. Jak už vám asi došlo, mým favoritem jsou PINK FLOYD. Já se nikdy netajila, že oni jsou jedněmi z mých TOP interpretů, a když jsem propásla písmeno F, tak teď se tedy pokusím to napravit při P. Ostatně tahle skupina mi dovolila účastnit se i písmena G, neb David Gilmour má i svoje sólové projekty. Takže na poslední chvíli moji milovaní Pink Floyd a skladba snad z nejhezčím kytarovým sólem.... no, popravdě, není písnička kde by se prostě DG neblýsknul svým úžasným uměním....Vendy - Svět podle Dandíka



*  *  *  *  * 



 Plavci - Trpasličí svatba. Nejdřív jsem chtěla dát Vašo Patejdla.  Ale pak jsem narazila na Plavce a rázem se ocitla doma v obýváku před gramofonem. Vruce držím malou vinylovou desku Plavců. Na jedné straně je moje milovaná svatbička a na druhé je Půlnoční hodina, poslední vůz. Hádejte, kterou písničku umím dodnes nazpaměť... Renata - Chudobka



Celý play list si můžete přehrát zde



A pokud jste si vybrali,
tak můžete dát svůj hlas jedné písničce


Konečně vás přestanu napínat, 
je tu slíbená hudební hádanka.
Poznáte podle nápovědy, kdopak je to?
Za správnou odpověď, což je jméno i příjmení, získáte 3 bodíky navíc.
Jestli už to víte, tak pssst...
Pošlete odpověď spolu s vaší písničkou na písmenko Q
na adresu : hudebni.abeceda@seznam.cz
Rozhodně ji nevpisujte do komentářů pod tenhle článek,
ty budou totiž pro tentokrát moderované.
Děkuji.



Na písmenko Q sice není moc velký výběr interpretů či skupin.
Zato máte k dispozici obrovský výběr písniček.
A protože je to kolo docela těžké,
za každý hlas k vaší písničce vám body vynásobím dvěma.
Pokud by se stalo, že se písnička opakuje, upozorním vás emailem.
proto si mejlík tentokrát nenechávejte až na poslední den.
Moc se těším na vaše písničky i na odpovědi na hádanku.








17 komentářů:

  1. Renatko,vím,ale Passat,horší to bude vybrat písničku. Zde je teda poradny nářez k výběru. Budu vybírat večer,to budu mít klid. Přeji pohodové dny.🌹

    OdpovědětVymazat
  2. Předně děkuji za mail - jsem rada, že se vám písnička líbí. 🙂
    Můj hlas tentokrát patří skupině Pink Floyd.
    Hádanku se pokusím rozluštit, na poslech písniček se těším, ač tentokrát není moc možností.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš a já mela strach, že budou jen dvě a ta moje, ale nakonec jich přišlo šest🌞

      Vymazat
    2. Myslela jsem v dalším kole. Svého favorita jsem nakonec našla a odeslala.

      Vymazat
  3. Tak tentokrát to vyhrály Boty, ten text miluju!

    OdpovědětVymazat
  4. Mě napadl Pavlica, Penk a Pilarová.... a když jsem četla ten výběr co tě napadl, tak mi došlo že je sice skoro všechny znám, ale prostě asi mi tak k srdci nepřirostly, nebo jsem si na ně prostě a jednoduše nevzpomněla. Ovšem ti Plavci, tak to je moje ostuda, mám doma kompletní diskografii, za sebou hezkou řádku koncertů a já si na ně vůbec nevzpomněla! Trpasličí svatba je skvělá, ale z těch jejich veselých se mi víc líbí Promovaní inženýři. ;-) Ovšem Q no to je pro mě top topek! A je mi jasné že už tušíš co ode mne dostaneš ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tentokrát hned na první dobrou dávám hlas Yvonne Přenosilové a Botám proti lásce. 👍👍
    Byla to moje nejoblíbenější zpěvačka s úžasným a nezaměnitelným hlasem, dokonce jsem nosila stejný účes. Kdeže loňské sněhy jsou.🍀🍂

    Také bych ráda poděkovala všem, kteří poslali hlas Evě Olmerové.💓

    OdpovědětVymazat
  6. Paní Přenosilová byla také moji oblíbenou zpěvačkou a Boty by u mě také jednoznačně vyhrály. Ovšem měla jsem tu neblahou cest v Praze na Žofíně být světkem neuváženého výroku na adresu seniorů. Zpívala moc hezky,ale na její slova k manželům Fouskovym,kdy jsem právě při koupe knihy pana Fouska čekala na jeho autogram ,přihnala se paní Přenosilová a na celé okolí se vítala. Fouskovi,vy jste tu také,to jsme dopadli co,zpívat seniorům 🤭 Pan Fousek jen řekl,nám nedělá nic problém a umlčel ji. Mě se omluvil a věnoval se dále těm seniorům. Hlas jsem dala,ale ne paní Přenosilové.

    OdpovědětVymazat
  7. Hlasuji pro Boty proti lásce 8-)

    OdpovědětVymazat
  8. Pro mne obtížný výběr, ještě pouvažuji. Kdyby tu byla E. Piaf, měla bych jasno. ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤