neděle 11. června 2023

Dárek od dětí - Benátky 1. den

 Z domu jsme vyjeli v 8 ráno. Směr Vídeň. Ale před Brnem jsme se dostali do dlouhé kolony. V Rakousku jsme najeli na dálnici. Jelo se docela hezky. Před 11 jsme dorazili na letiště ve Vídni. Je to hodně velké letiště. My jsme odlétali z terminálu 3, brány F 23. 

Letadlo rakouských aerolinií je uvnitř docela malé. 
Sedadla jsou po 2 a ulička je uzoučká. 
Tentokrát nám používání záchranné vesty a kyslíkové masky ukazovaly přímo letušky.  
Při našich dvou minulých letech nám to pouštěli na videu. 



Než jsme stihli vypít vodu a sníst oplatek,
letadlo přistálo v Benátkách na letišti Marca Pola.

 Museli jsme najít východ a taky automat na Venezia unica card. Přes internet jsem nám předplatila cestovné po Benátkách. Ale bylo potřeba přes automat vytisknout jízdenky. V angličtině to docela šlo. Měla jsem strach, jestli  budu AJ umět použít "na živo", ale úplně zbytečně. Nasedli jsme do busu směr Benátky. Lístky se musejí pokaždé načíst. Platí 72 hodin, takže celou dobu našeho výletu.

První zádrhel přišel, když jsme hledali přístaviště na veřejnou lodní dopravu. Nakonec jsem se s lístkem v ruce zeptala v novinovém stánku a bylo to. Pak jsme ale nemohli nastoupit, protože jiný vstup na nástupiště pro loď  je pro  lístky Venezia unica  a jiný pro  normální listky. Zato když už jsme se na loď 2 směr Rialto dostali, seděli jsme venku na přídi a měli tak nádherný výhled. Sice hodně studený a větrný, ale krásný. 

Most Ponte della Costituzione, také známý jako Ponte di Calatrava
nad benátským Canal Grande 
a spojuje Piazzale Roma a vlakové nádraží Santa Lucia.



Počasí nám první den moc nepřálo, ale hlavně, že nepršelo.
Grand Canal směr čtvrť Rialto.



Kostel San Simeone Piccolo
Z druhé strany Canal Grande je železniční terminál.



Tato hezká budova je trh s čerstvými potravinami a rybami.



Jsem nadšená i když trochu zmrzlá.
Před námi je konec první plavby.
Ponte di Rialto. 
Za ním vystupujeme a jdeme hledat ubytování.

Majitelka našeho ubytování si s náma hrála na kočku a na myš. Nakonec jsme se našli. Komunikovali jsme v angličtině přes WatsApp. No a když nás pak vedla " na hotel", mluvila italsky do translatoru a já to měla v českém překladu. Od přístavu Rialto je to kousek, asi 5 minut. Ubytování je velké 1+1, takový krásný apartmán. Hotel to není ani omylem. Ale je to  prostorné. Když nám  ukazovala interiér, mluvili jsme pomalu anglicky a vcelku to šlo. Nerozuměla jsem sice každé slovo, ale v kontextu to bylo velmi pochopitelné. 


Pak jsme se šli navečeřet.
Prý abych udělala pár fotek, kdybychom náhodou bloudili.
Fotek s názvy ulic jsem tedy několik udělala,
jak se později ukázalo,
docela zbytečně.
Říká se, že patří k místnímu koloritu
alespoň jedenkrát se tu ztratit.
My jsme tomuto koloritu dělali čest každičký den...




Manžel našel pizzerku. Dal si pizzu s dary moře,
trochu ho udivily škebličky, ale chutnalo mu.
 


 Já si dala sýrovou. 
Pizza je tady jiná, než u nás.
Okraje nejsou až tak vysoké.
Pizzu vám tu nepředkrájí na dílky,
musíte si ji ukrojit sami.
Je to nezvyk a nejedlo se mi úplně dobře
i když mi velice chutnalo.


On ji zapil pivem, já prosecem a vodou. 
Měla jsem radost, 
když se mi povedlo hezky anglicky poprosit o platbu kartou. 

S plnými břichy jsme se vydali hledat supermarket. Měl být kousek od ubytka, ale my jsme podle navigace šli až zpět k Rialtu. V COOPu jsme si nakoupili a vydali se zpět. Ještě, že jsem si ulici kde bydlíme vyfotila. Stejně jsme bloudili. Navigace si v úzkých temných uličkách dělala co chtěla. Motali jsme se pořád dokola. Pak nás napadlo hledat podle čísla domu. No a když jsem si uvařila kafíčko, bylo už 19:30. Ucaprtaní jsme nakonec sedli k TV a na YouTube se dívali na pohádku...




15 komentářů:

  1. Renatko, tak tady bych bloudila určitě. Orientovat se moc neumím ani v místech, kde už jsem byla. Asi bych si cestou musela sypat hrášek. Výlet byl určitě skvělý, škoda, že počasí moc nepřálo. Měj se hezky, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu počtu holubů, co tam je, by ti to asi nebylo moc platné :-) Počasí se další den umoudřilo. Bylo tam moc hezky

      Vymazat
  2. Tak to bych si taky ochotně zabloudil. Ale bohužel centrum města jsem viděl jen z dálky z trajektu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam tak zvláštně. Turistické uličky jsou docela hezké, ale ty vedoucí k ubytování, nejsou nic moc. A přesto je tam taková zvláštně krásná atmosféra...

      Vymazat
  3. Renatko, krásný výlet. Máš můj obdiv,já bych se ztratila hned po opuštění letiště 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ale to naše každodenní bloudění taky stálo za to....Ani poslední ráno jsme nešli přímo na zastávku :-)

      Vymazat
  4. Renatko, poutavě jsi to napsala. Hltala jsem článek jedním dechem. Odlet z Vídně by byl pro mne náročný, stejně tak komunikace v angličtině. Ale jste šikovní a dali jste to. Pizzy vypadají dobře, mám ráda málo těsta Vybrala bych si tu tvojí. Nenařezání pizzy by mi chybělo, taky jsem zvyklá od nás a jsem ráda, že ty nařezané dílky nějak dostanu do úst. Bloudila bych taky. Dělám to stejně, v neznámých místech fotím cestu, abych se dostala zpět. Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo fajn zjistit, že moje biflování angličtiny má aspoň nějaký výsledek. Pizzu teda umí moc dobrou, ale těstoviny mají nejlepší. No a to bloudění prý opravdu patří k místnímu koloritu...

      Vymazat
  5. Krásné toulání, už jsem se kochala u tebe na FB, takový dárek bych si taky nechala líbit :).

    OdpovědětVymazat
  6. Benátky jsou moc krásné. Já tam byla v rámci poznávací zájezdu. Dopoledne jsme si tenkrát taky užili déšť, ale odpoledne bylo slunečné a vše bylo moc OK. Jen ten jeden den bylo málo .
    Prohlédla jsem si i Tvůj minulý příspěvěk. No to jste měly tedy moc krásný zážitek. Já tyto koncerty sleduji někdy v telce.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeden den je opravdu málo, ale ani my jsme toho až tak moc neviděli...

      Vymazat
  7. Ahoj Renatko, takové dárky jsou nejlepší, jistě jste si to užili. V Benátkách jsem byla jen jednou a moc se mě tam líbilo, až na to množství turistů,ale s tím se musí počítat. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My se s houfama turistů potkali až v sobotu odpoledne, ate to teda stálo za to... Jinak jsme měli poloprázdné ulice, což bylo bezva

      Vymazat
  8. Moc krásný! Dostala jsem dárek k výročí a to právě do Benátek, už se moc těším, protože ta plavba lodí po Benátkách je můj sen a ještě bych se tam ráda dostala nějak do čokoládovny. Těším se na další příspěvky moc ráda tě čtu

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já bych se ztratila určitě a už by mne nenašel ani Interpol, protože neumím jazyky a ještě komunikovat přes mobilní aplikaci, tak jsem v ...... :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤