pondělí 5. listopadu 2018

Výlet do Sibice

Jsem členkou Ženského klubu. Dvakrát do roka pořádáme prodejní výstavy našich výtvorů. Na jedné z nich nás naše členka Gražka pozvala k nim, do Českého Těšína, konkrétně do Sibice. Nakonec jsme jeli jen dvě. Moje maličkost a Jitka. Ale stálo to za to.
Cestování vlakem mělo nádech adrenalinového sportu. Zatímco Jitka jela jedním vlakem až do Ostravy, já musela přestupovat v Olomouci a v Přerově. Měla jsem pokaždé jen pár minut času. Olomoucké nádraží znám, tam jsem neměla strach, že nenajdu to správné nástupiště. Jenže v Přerově na nádraží jsem nikdy nebyla. Byla jsem vděčná za každou minutu zpoždění vlaku, do kterého jsem měla přestoupit. Jitka mi v rychlíku držela místečko, takže od Přerova jsme cestovaly společně. V Ostravě Svinov na nás i přes zpoždění čekal vláček do Českého Těšína. Gražka a její manžel nás pak naložili do autíčka a jelo se do PZKO Sibica.

Tady se to všechno odehrávalo.
Návštěvníků bylo habaděj. Měli připravené i malé občerstvení.
Na oběd jsme si objednali pizzu.
Než se začali trousit odpolední zvědavci, šly jsme se s Jitkou trochu projít.


Tahle restaurace už to má za sebou.
Škoda, zvenku vypadá docela dobře.


Kostelíček byl bohužel uzavřený.


Podzim je krásný, co říkáte?



Od zelené až po červenou...


Zvláštní jabloň...


Teď vás všechny zvu na prohlídku našich prací. Kromě háčkovaných hraček zde byly k vidění i pletené svetýrky a botičky, Také jsme tu měly frivolitky na jehle i na člunku. Některé věcičky byly i ručně šité. Může se také obdivovat, stejně jako my, nádherným kraslicím vyráběným technikou madeira....
Podívejte se na krátké video:
Kdyby náhodou negunfovalo, přidávám odkaz na něj.



27 komentářů:

  1. Myslela jsem na tebe , jak si mi to psala na blogu . Jste šikulky a určitě to byl prima den

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Byla to bezva sobota. S Jitkou jsme si to obě užívaly. A Gražka byla ráda, že jsme to nevzdaly a přijely. Ještě do článku přidávám odkaz na její blog

    OdpovědětVymazat
  3. Cestování hrůza, ale vaše výstava nádherná, byly jste kousek od mého bydliště.

    OdpovědětVymazat
  4. Pane jo, ty zabarvené listy ze stromu jsou skvělé :)
    Tuhle část republiky ani neznám. Škoda, že byl kostelíček uzavřený.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Znám tu čtvrť - obec jako Svibici, ale v polštině Sibice , opravdu kousíček. Moc šikovné máte všichni zúčastnění ručičky.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: I mě dostaly, prostě jsem je musela zvěčnit

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Chvíli jsem váhala, jestli Sibice nebo Svibice. Vyhrál nápis na kulturním domě. Bylo to tam fakt moc fajn.

    OdpovědětVymazat
  8. Video jsem si prohlédla a byla jsem fakt nadšená, jak máte šikovné ručičky. Paráda   

    OdpovědětVymazat
  9. Já bych chtěla v prvé řadě vyzvednout počin paní Gražyny, že se snažila zorganizovat další setkání, než míváte tradičně, ale k mému překvapení jste jely jen vy dvě z Ženského klubu , za to vám děkuji a určitě jste zažily něco jiného, než v Kojetíně. Svibici znám trochu a i z fotek, které jsem viděla na stránkách ŽK jsem si všimla větší účasti, což mě ve Svibici nepřekvapuje. Takže za mne: Ať žije Svibice .

    OdpovědětVymazat
  10. Účast veliká a je dobře, že jste náš klub zastupovaly aspoň vy dvě. Pro mě je to příliš daleko a ani jsem neměla co vystavovat stejně jako v Kojetíně. Nic jsem od jara netvořila.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Copak naše milá Gražka, ta to tam měla moc dobře zorganizované. Měla na to parádní prostory. A je fakt, že na česko-polské hranici je daleko větší zájem o ruční práce než treba u nás na Hané.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Jituš, ty se o nás staráš, vedeš internetové stránky klubu a to samo o sobě je docela záběr. Upekla jsi nám výborný štrůdl, to se taky počítá. Jsme rádi, že tě máme

    OdpovědětVymazat
  13. [13]:Jestli tedy mohu, tak na česko-polské hranici se to dalo i čekat a přesto tam mnohé Moravanky nepřijely. Ale snad jim to  pak došlo, já do toho tak nevidím, jen názor zvenčí, ale asi není daleko od pravdy. Tady se Gražce asi dost dluží.   

    OdpovědětVymazat
  14. Podzim je krásný, když je pěkně barevný, ale ve městě si člověk moc barev neužije.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásná výstava, obdivuji všechny šikulky, které se zúčastnily se svými výrobky.

    OdpovědětVymazat
  16. Pěkně fotky Těšína i ručních práci.. NByl jsem tam před petadvaceti lety  zaujal mne kontrast mezi Českou a polskou části a trhy v Polsku  kde jsem i nakoupil, bylo to tenkrát o něčem jiném než dnes...

    OdpovědětVymazat
  17. V Těšíně jsem byl před třemi lety a jsem z druhého konce republiky. Je to hodně pěkné zachované město, hlavně jeho polská část.
    Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné věcičky, jste šikulky všechny! :)

    OdpovědětVymazat
  19. Osobně mám takové cestování za trest, díky špatnému orientačnímu smyslu stále něco hledám.
    A jste dívky šikovné, klobouk dolů

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: Děkujeme, ono nás to strašně baví

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: No vidíš a pro mě to byl adrenalin jak p....     

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Podobně jsem na tom také já. [26]: Máš můj obdiv Renatko

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤