neděle 20. ledna 2019

Čurologie a já

Myslím, že se na svém novém pracovišti pomalu, ale jistě zapracovávám. Zapouštím kořeny. Jsem zpět ve svém chirurgickém oboru. O čem (č)urologie je? O zánětech ledvin, močových kamenech a hlavně o prostatě. Tím je dána převaha mužských pacientů. Hodně se tu operuje. Provádějí se tu speciální robotické operace prostaty a ledvin.
Naše oddělení má dvě části. Standardní lůžkovou část a IMP (intermediální pokoj), neboli MED. Na standardu máme pokoje rozdělené podle barev na modré (ty jsou blízko pracovny sester), zelené (na konci dlouhé chodby) a červené (naproti modrým u pracovny). Vejde se tu nejméně 30 pacientů, přistýlky jsou tu na skoro denním pořádku. Co mi na bývalém pracovišti, traumatologii, chybělo, je zdejší denní místnost zaměstnanců(DMZ). Ta naše je vybavena zamykatelnými skříňkami a kávovarem. Takže teď už jsem kafař se vším všudy. Na každé směně si nejmíň jednu kávičku vychutnám.
MED bohužel nemá statut jipky, takže práce v něm není patřičně finančně ohodnocená. Zato tam můžu klidně pracovat bez ARIPu(doškolovák pro JIPky). Naučila jsem se obsluhovat monitory, infuzní pumpy i dávkovače. Ono je všechno vlastně jenom o cviku a o zvyku.
No a při své první samostatné směně na MEDu jsem se starala, mimo jiné, taky o jistého pana Hlocha. Byl to nenáročný pacient. Na konci dvanáctky mi moc děkoval za péči a slíbil, že mi pak něco za mou péči dá. Moje pokusy ujistit ho, že to vůbec není třeba ho asi nepřesvědčily. Před páteční denní mi holky na DMZ předaly dárkovou tašku....








Úplně mi to vzalo dech.


41 komentářů:

  1. Tak to definitivně potěší. A motivuje dál k usilovné práci!

    OdpovědětVymazat
  2. Renátko, to je od p. Hlocha milé. Sovička je krásná.   A nekazí zuby jako bonboniéra.

    OdpovědětVymazat
  3. Přeju ti takovou pozornost, je to jakési (podle mě) uznalé poklepání po rameni od člověka, kterému jsi dala asi nadstandardní péči a pozornost. To se u sestřiček pozná!

    OdpovědětVymazat
  4. Renatko, krásná pozornost za dobrou péči.
    Poslední dva měsíce jsem na urologii častěji než by mi bylo milé. Opakoval se mi zánět močového měchýře a čeká mě cystoskopie.

    OdpovědětVymazat
  5. Renátko, tak to se vůbec nedivím, že ti to vzalo dech. Je to milá pozornost, která určitě potěší.

    OdpovědětVymazat
  6. To je bezva impulz pro další práci a krásné poděkování vděčného pacienta   

    OdpovědětVymazat
  7. Pacientů, kteří umí ocenit práci personálu, který o ně pečuje není mnoho. Je to od pána milé.[4]: Růži, nemusíš mít z cystoskopie obavu, samotné vyšetření jsem absolvovala dvakrát a vždy to proběhlo hladce a bezbolestně. Možná to byla šikovná paní doktorka, nevím.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Potěšilo mě to hodně, ale ještě víc jsem byla překvapená

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Děkuji Kitty, starala jsem se o něj stejně jako o ostatní 4 pacienty, je to od něj milé

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Tak to je pravda, do téhle sovičky určitě kousat nebudu...

    OdpovědětVymazat
  11. [4]: Držím pěsti, aby byla co nejméně nepříjemná

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Mám z ní takovou radost, že jsem se musela pochlubit

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Je a moc. Sovičky já moc ráda

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Je fakt, že jsem se stihla seznámit i s agresivní vezrí pacienta...

    OdpovědětVymazat
  15. Miroslav Skopal20. ledna 2019 v 22:07

    Bodaj by bolo viacej takých Hlochov...

    OdpovědětVymazat
  16. Tak ještě existují lidé, kteří si váží práce druhých. Sovička má moc krásný kukuč.

    OdpovědětVymazat
  17. Dobrá motivace do dalších pracovních dní.

    OdpovědětVymazat
  18. Malý dárek vždycky potěší.

    OdpovědětVymazat
  19. Renatko, zdá se, že jsi na novém místě spokojená. Moc ti to přeju. I já si myslím, že by sestřičky měly dostat více peněz, protože jejich práce je zodpovědná a náročná a ještě při tom všem stresu většina z nich dokáže být milá. Na druhé straně, finanční odměna není to nejdůležitější. Důležité je, aby člověk nechodil do práce s nechutí, aby ho alespoň trochu bavila, měl kolem sebe fajn lidi ...

    OdpovědětVymazat
  20. Tak jsem si početla, spousta věcí se už za ty roky, když jsem chodila na urologickou praxi, změnila.
    Co by se ovšem měnit nemělo, je přístup k pacientovi. Né všude toto zvládají, né všude člověk narazí na spřízněnou duši.
    A přístup, což mi dvě velice dobře víme, tak právě to, je co každý člověk cení.
    A když si pacienta na svou sestru vzpomene s poděkování, jo, asi takhle by to mělo v mezilidských vztazích fungovat.
    Přeji ti, aby práce přinášela potěšení tobě a tvým pacientům

    OdpovědětVymazat
  21. Nemoc si nevybírá, jestli sedne na milého člověka, nebo na protivu.
    Milým lidem to člověk nepřeje, ale protivy zas nikdo nepřeje sestřičkám.
    Popřála bych Ti jen samé milé pacienty, ale to by asi nebylo to správné přání.
    Tak bych Ti přála, aby všichni protivové prohlédli a stali se z nich další milí lidé.

    OdpovědětVymazat
  22. [18]: Přiznám se, že mě fakt dostal, pan Hloch

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Tohle je ta nejlepší odměna, je to víc než peníze...

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Jů, to by bylo bezva, kdyby se ti nerudní přetavili ve spokojené   

    OdpovědětVymazat
  25. To je tak krásný, když pacient dokáže ocenit práci pečujícího. Je to asi to samé, jako když dítě nakreslí mamince obrázek...

    OdpovědětVymazat
  26. [33]: Tvoje přirovnání se mi moc líbí Jani

    OdpovědětVymazat
  27. [26]:A jak věděl, že máš ráda sovičky?

    OdpovědětVymazat
  28. Krásná sovička Lidé se někdy cítí být svázání za poskytnutou péči... tatko "platí svůj dluh" ... A někdo by řekl úplatky

    OdpovědětVymazat
  29. [36]: On je to opravdu takový milý úplateček

    OdpovědětVymazat
  30. Renátko, sovička je nádherná a věřím, že jsi byla dojatá, ale určitě sis ji zasloužila.

    OdpovědětVymazat
  31. [9]: To nepochybuji. Mně v práci dodavatel z Německa zase donesl tři lahve německého piva a bonboniéru Merci, taky jsem byla ráda.

    OdpovědětVymazat
  32. Pán je milý, ale Ty jsi taky milá, když se Ti takhle odvděčil. Určitě sis sovičku zasloužila.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤