sobota 1. června 2019

Z písku

Nejsou to přímo hrady, ale jsou to sochy a jsou z písku. Možná, že byly. Docela totiž pršelo...
V Prostějově se dějí zajímavé věci. Na jednom konci náměstí, u obchodního domu Zlatá Brána (po staru Prior) je najednou spousta písku. Větší část je ho na beach volejbalovém hřišti. A docela malý kousek posloužil k výrobě soch. Jejich stavitelé, Marián Maršálek a Ondřej Procházka, vytvořili opravdu zajímavá, oku lahodící dílka. Při stavbě jim směly pomáhat i děti. Museli být velice opatrní. Stačil jediný krok vedle, aby písek změnil své seskupení z pevného na sypký...


Tohle by měly být sportovkyně

Jiný úhel pohledu

Znak města Prostějov

Veverka s oříškem


Paní želva nebo pan želvák?


Šnečku, šnečku, vystrč růžky,
dám ti krejcar na tvarůžky...

Sluníčko, sluníčko, popojdi maličko...


Tučňák a tučňáček


Sedí žaba na prameni
sedí na prameni...

Takovéhle městské aktivity se mi líbí.
Pro děti to musel být zážitek,
podílet se na tvorbě těchto soch na náměstí.


25 komentářů:

  1. Moc pěkný článek. Obdivuji krásné sochy, škoda, že dlouho nevydrží.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, to jsem viděl na náměstí, chtěl jsem o tom napsat článek, už nemusím. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle je nádhera ! Někdy bych tyhle sochy chtěla vidět naživo ,ale zatím se mi nepoštěstilo .

    OdpovědětVymazat
  4. No tak vida, v zimě bývají sochy z ledu, ale u vás to už žije létem a ty jsi to pohotově vyfotila - díky, že se můžeme i my podívat    . Jen mě napadlo, jestli je to běžný "obyčejný" písek, že to tak drží. Napadlo mě, jestli ti tvůrci nemají nějaký fígl, něco jak je třeba ztužovač šlehačky /jen příklad/, prostě něco, co se do toho písku přimíchá.

    OdpovědětVymazat
  5. Beruška je dost dobrá.
    Jenom aby ji někddo nevyužil jako reklamu na polské obchody Biedronka.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Nějaký ztužovač beztak mají. Jestli to nebude voda?   

    OdpovědětVymazat
  7. Někdo si pěkně vyhrál na písečku. Škoda, že to nemá dlouhé trvání. Déšť je kazisvět.

    OdpovědětVymazat
  8. [11]: Kse jsou ty časy, když jsem si stavěla bábovičky z písečku...   

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný, když jsme byli před pár lety ve Varech, byl tam z písku uhňácaný Karel IV. To byla pecka!

    OdpovědětVymazat
  10. [13]: Ty brďo, tak to musela být fakt paráda

    OdpovědětVymazat
  11. Toto opravdu obdivuji, jsou šikovné lidičky. Škoda jen, že to nevydrží věčně.

    OdpovědětVymazat
  12. Kdykoliv jdu kolem, tak se vždycky zastavím a obdivuji. A vždycky najdu nějakou maličkost, která mi předtím unikla.   

    OdpovědětVymazat
  13. Taky jsem se byla podívat a fotila. Ale pak jsem fotky nestihla dát ani na FB

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Než jsme odjeli na dovolenou, 5.6.,sochy ještě stály

    OdpovědětVymazat
  15. [17]: Na FB je klidně můžeš přidat, ne? A sem na blog přece taky. Jsou parádní, pořád u nich někdo postává

    OdpovědětVymazat
  16. Šneček a tučňáci jsou úžasní! Stavitelé jsou strašně šikovní!

    OdpovědětVymazat
  17. Je to paráda, já bych zvládla možná tak bábovičky

    OdpovědětVymazat
  18. [21]: Mě se líbí i znak města, je to mravenčí práce

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤