pátek 31. května 2019

Pořád se něco učím

Člověk je tvor učenlivý. Učí se během celého svého života. Ze všeho nejdřív se učíme jíst. Začínáme maminčiným mlíčkem, za nějaký ten měsíc přijdou na řadu ovocné sťávičky, zeleninové polívčičky, kašičky a jiné dobroty. Někomu to jde velmi dobře, někomu naopak moc ne. Jenže jíst se musí. Když se mrňouskům moc nechce, rodiče zkoušejí osvědčené finty, při nihž se lžička stává autíčkem jedoucím do garáže nebo letadlem letícím do hangáru. Jak rosteme, učíme se hrou. Hrou na maminku a na tatínka. Panenka se stává naším dítětem. Učíme ji papat, oblékáme ji do krásných šatiček, vozíme ji v kočárku na procházky, přebalujeme a koupeme ji. Sladké bezstarostné dětství. Když pak přijde puberta, učí se rodiče od svých potomků, jak ji ve zdraví řežít. Z dítěte se stane dospělý člověk. Učí se žít se svou drahou polovičkou. Učí se starat o své děti, stává se z něj rodič. Výchova je úplně někde jinde než před 20 - 30 lety. Pokrok nezastavíš. Když děti opustí rodné hnízdo, učí se rodiče žít bez nich. Není to snadné. Pokud však mají nějakého koníčka, mají napůl vyhráno.
Já mám ve stáji hněd několik hřebců. Občas mezi sebou závodí. Miluju čtení knih. Pořád mám nějakou rozečtenou. I na čtečce v mobilu. Baví mě něco tvořit. Před časem jsem se zbláznila do frivolitek. Momentálně vedou háčkované hračky. Ráda jezdím na kole. No a v neposlední řadě mě zase chytlo psaní blogu. A k tomu nutně potřebuju fotky. Bez nich to není ono. Foťák po tátovi odešel do věčných lovišť. Chtěla jsem si koupit nový, jenže když tomu houby rozumím, jde to ztuha. Jenže za pár dnů jedeme na dovolenou do Egypta a to fotit prostě musím. Mobil mi stačit určitě nebude. Pomohl mi syn. On si kdysi koupil bezzrcadlovku. Prý ji stejně nepoužívá, tak si ji můžu nechat. Naučil mě, jak s ní zacházet. Já si ji trochu dovybavila krytem na objektiv a taškou. No a začala jsem se učit s tím mým staronovým foťáčkem dělat fotky. Jde to pomalu. Ale ono to půjde. Nechci fotit jenom na automat. Zatím trénuju před našim.


To je on, nových fotek šampion...
Neměl ani krytku na objektiv, chudáček malý.


Má obří nabíječku na baterku


Pořídila jsem mu nový slušivý obleček...
Nesnesla bych foťák jen tak, bez chránícího krytu.



A takhle umí fotit.


Hezky nám to vykvetlo
To je práce jedné paní z domu, je moc šikovná.



Je to nádhera.

Ta barva...


A tady ho máte zblízka.


Je jich strašná škoda.
Přišel silný vítr a všechny je polámal...

Tak jak se vám to mé focení líbilo?


26 komentářů:

  1. Přeju ti, ať se vám s novým aparátem dobře spolupracuje a jsem si jistý, že z toho bude spousta krásných obrázků.

    OdpovědětVymazat
  2. Můžeš aspoň tvořit s "recyklovaným foťákem", dát mu nový život a využití. Už první fotky jsou výborné. To určitě uznal i mistr Vápeník - tak možná takto začínal. Ať se vám spolu daří pěkné fotky

    OdpovědětVymazat
  3. Držím palce, abys zvládla nový foťák a aby ti focení s ním dělalo radost. Fotky kosatců jsou povedené.
    P.S. Už to bude skoro rok, kdy jsem ke svým půlkulatinám dostala od svých potomků nový foťák a stejně občas něco někde zmáčknu a pak mám starosti. Budu asi muset na cesty brát návod.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Učím se ho používat. Tak uvidíme, co vlastně uvidíme

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Myslím, že z nás časem bude hezký pár. Teď se s ním budu sžívat na dovolené.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Tohle je jeden z důvodů, proč mám ráda internet. Strejda Google najde všechno. Anglické fráze i návody na použití foťáku...

    OdpovědětVymazat
  7. U mně se spojily tři koníčky dohromady. Sbírání panenek, jejich focení a blog. Mám jen malý digitální foťáček, v pořadí už třetí. Už jsem pokukovala po lepším, ale pro důchodkyni jsou dost drahé. Manžel ho má, ale nepůjčí.   
    Přeji Ti s novým foťáčkem hodně krásných zážitků, určitě si spolu porozumíte.

    OdpovědětVymazat
  8. Malý foťák mám, ale stejně mám při sobě většinou mobil, tak fotím s ním. Jsem v tomhle dost neználek   

    OdpovědětVymazat
  9. Člověk si má dopřát, navíc je škoda, aby takový foťák ležel doma ladem. Nešetři ho, ať dokáže, čím ho výrobce vybavil. Ty se neboj, jsi mladá a učenlivá, to zvládneš. Jen, pokud tam bude moc horko a slunečno, aby to nevadilo jemu, ale i tobě. Focení zdarrr!   

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Chce to cvik a ono se to poddá. Aspoň si myslím...

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Fotit mobilem je i můj zlozvyk...

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Šetřit ho rozhodně nebudu. Budu fotit o 106. Focení zdar!     

    OdpovědětVymazat
  13. Posledni dobou ač mám foťák a také mobil moc nefotím, spíše vnímám kolik očima. Budu to muset napravit a taky zrovna tak blogování. Přeji úspěšné focení pohodovou dovolenou.🌻

    OdpovědětVymazat
  14. Zjistila jsem, že když se člověk do něčeho hodně zakousne a nepustí, tak jde všechno . Přeji ti spoustu krásných obrázků a krásnou dovolenou!

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tak já se zahryzla. Zrovna jsem fotila konstrukci v háčkovaném tyranosaurovi

    OdpovědětVymazat
  16. Moc hezky ten foťák fotí... To je úplně jiný pocit, než fotit mobilem... No já si s telefonem musím vystačit. I tak je úžasné, jak jednoduše se dnes dají pořídit fotky a sdílet je s celým světem. Dřív to tak jednoduché nebylo, ale mělo to své kouzlo.

    OdpovědětVymazat
  17. Velká pochvala. Krásné fotky. Na focení jsem fakt lempl. Nikdy mě to to nebavilo. Mám pejsky a pěstuji kdejakou květinu na zahrádce, balkoně i oknech. Jen stále zapomínám fotit. Když se kolegyně nebo kamarádka zeptají, zda jsem to či ono vyfotil, vždy ze mě vyadne, že jsem zase zapomněla Přeji krásnou dvolenou.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Je to opravdu jiné, než focení mobilem. Ale pro možnost rychlého sdílení fotek je mobil k nezaplacení. Včera jsem synům posílala fotku manželova tabletu ležícího na toaletním papíru z WC     

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Tak to já fotím jako divá. Zkouším, co všechno ten foťák  umí...a mám se co učit

    OdpovědětVymazat
  20. Focení ti jde a tak ať ti dělá radost.

    OdpovědětVymazat
  21. Celý život se učíme a kdo je hladový po novinkách, vlastně dvojnásobně.
    Přeji, ať se ti fotí skvěle, důležitý je pocit.

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Pocity jsou smíšené. Připadám si jako trubka, co fotí každou blbost. Ale jak jinak si to mám dostat do krve, než to zkoušet pořád dokola

    OdpovědětVymazat
  23. Renátko, já bych řekla, že jsi začala moc dobře. A ono to půjde, prostě ti věřím, že to dáš a už se těším na fotky z Egypta. Tak si to tam užijte a v dobrém se vraťte.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤