pátek 14. února 2020

Egypt - rejnok a orientální večeře

Pondělí 10.6.
Ráno mi muž při šnorchlování ukázal rejnoka. Měl takový modrý odstín a dlouhý ocas. Ležel si tam celé dopoledne hned u vstupu do vody, na rohu korálu. Na písečném dnu vypadal jako stín. Musela jsem se natočit, abych ho rozeznala. Pak už jsem se na něj plavala dívat při každém ponoru. Pokaždé tam byl. Bude tam i odpoledne?
Nebyl. Přestěhoval se na druhou stranu útesu.Navic se moře asi nějak čistilo. Při šnorchlování bylo špatně vidět. Ve vodě byl snad milion malilinkatých zrníček. Při pohledu na hladinu vytvářely poloprůhledný stříbrný závoj.
Co mi ale nejvíc vadilo, byly medůzy. Malé krásně nafialovělé. Měla jsem z nich strach. 
Co kdyby mě žahly.
Cestou na pokoj jich pak u přístavu bylo strašně moc.



Na dnešní večer nás čekala Ala carte večeře v restauraci Gamila, v orientálním stylu. Oblékla jsem si šaty, ale moc jsem se v nich necítila. Číšník nám donesl jídelní lístky v angličtině. Ještě, že mi syn před odjezdem stáhl do mobilu překladač. Stačilo namířit na anglický text a ono se to samo přeložilo. Kostrbatě, ale přece. Jenže u některých jídel to k ničemu nebylo. nezbylo, než říct tak já to teda skusím. Číšník byl veselá kopa. Já se učila anglicky a on česky. Moc se mu líbilo moje skusím to. Když jsme se pak potkali , třeba na plážovém baru, okamžitě mě identifikoval mou průpovídkou skusim to ? Odpověděla jsem mu pokaždé smíchem, až pak následoval pozdrav.


Zajímavý interiér restaurace.
Lampičky byly v kovových odstínech modré, zelené a fialové.
Stropní světlo vtipně ukryli za ozdobnou mřížku.


Yogurt salad
Máme před sebou předkrm


Lentil soup
Pélévka z červené čočky mírně pálila, ale chutnala moc dobře.
Myslím, že to byl ten nejlepší chod z celé večeře...


Mixed grill
Manželův talíř zrovna moc vábně nevypadal.
Naložená zelenina, grilovaná směs mas, hranolky,
no a ta bábovička je rýže...


Měla jsem něco podobného, jen s jiným názvem. Vypadalo to skoro stejně.
Moje přání: No vegetbles, bylo vyslyšeno.
Hranolky nebyly nic moc, takové nedodělané.
Kořeněná rýže mi chutnala mnohem víc


Oriental pastry
Díváte se na pravý orientální zákusek.
Prý byl velmi dobrý.


Om ali
Tohleto je také pravý orientální dezert.
Jsou to pastry zapečené ve sladké mléčné kaši.
Snědla jsem sotva půlku. Chutnalo mi to, jenže to bylo příšerně sladké a dost syté.


Po večeři jsme konstatovali, že asi nebudeme ti praví orientální labužníci a vydali jsme se k baru.
Během našeho pobytu jsme nijak alkoholu neholdovali.
Ale po večeři jsme přece museli ochutnat nějaké ty míchané nápoje.
Názvy si ale nepamatuju...jen, že druhý drink v pořadí se jmenoval John Collins. Ten první Wats 8 a byl mnohem lepší.
Ale který z nafocených krasavců to byl, to vůbec netuším...


Ten koktejlek na hnědém stolku je stoprocentně Piňa Colada a ten druhý je nejspíš Sex on The Beach


No a to jsou tři poslední exempláře.


Sedíme a popíjíme drinky a najednou k nám přišel mladík z volejbalu a po tradičním jaksemaš nás pozval na hudební show. V Aquaparku se soutěžilo ve srandovních disciplínách. Byly vybrány 3 páry. Všichni češi. První dosciplína byla legrační. Žena seděla na židli, stojícího muže roztočili s prstem na nose a poslali ho za ní. Motal se jako by přebral. Během další disciplíny páry posouvaly míč mezi těly v rytmu lambády. Předváděly se smyslné taneční variace. Na závěr se tančily tři tance. Začalo se rockenrolem, pak byly úžasné břišní tance a nakonec Michael Jackson. Jeden by nevěřil, na co se to vlasně dívá :-) :-) :-) Pro konečné hodnocení si jednotlivé páry musely vybrat z publika co nejvíc fanoušků. Fandili jsme "břicháčikovi" a celkem si nás ulovil kolem 30!
Cestou na pokoj jsme rozesmátí rozebírali jednotlivé taneční figury. Myslím, že jsme se smáli i ze spaní.....



16 komentářů:

  1. Hezká reportáž z dalšího dne dovolené.
    Snědla bych předkrm (snad) a měla dost. Kam bych dala to ostatní, nevím.   
    Škoda, že jsi toho rejnoka nevyfotila.

    OdpovědětVymazat
  2. Vidím mnoho zážitků, přeju vám je. Pokud vás to zdravě rozesmálo, nebyl to ztracený den ani večer. Když je na co se dívat, je to barevné, voňavé a ještě k jídlu, pak to nemělo chybku   

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Ona celá ta dovolená se nesla v tom duchu Carpe diem

    OdpovědětVymazat
  4. Jiný kraj, jiný mrav - i co    stravování týče. Důležité bylo, že jste si to užili a ve finále se pobavili.
    P.S. Tyhle malé medůzky, které připlouvají v hejnech nežahají.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Když ono jich tam  bylo strašně moc a strach, že by mě v té hloubce žahly a já zpanikařila byl velký.   

    OdpovědětVymazat
  6. Ty hlavní chody tedy nevypadají moc chutně. Což mě docela překvapuje, protože v arabské restauraci jsme byli mnohokrát, i když ne v Egyptě, a pokaždé bylo jídlo krásné na pohled a chuťově výborné.

    OdpovědětVymazat
  7. Renatko, ještě že jsem si dala před chvilkou kafíčko a koláč,jinak bych slintala 😁dobrot určitě plno,ale vybrat si to pravé 🤔
    Potápění muselo být úžasné,ale já mám pod vodou fóbii. 🙄

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Nakonec jsme se docela najedli, ale zklamání jsme fakt byli...Tedy jen z toho jidla....

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já jsem fakt asi mlsná koza, ale z toho jejich menu bych snědla akorát ty hranolky     

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Tak to na tom nejsem tak špatně     

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Samotnou mě překvapilo, jak snadno jsem propadla šnorchlování

    OdpovědětVymazat
  12. Jde vidět, že jste si to užili.

    OdpovědětVymazat
  13. Také bych si dala předkrm a polévku. A lákalo by mě ochutnat koktejly.   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Jo, to jo. Průpovídka skusim to nás ještě dnes rozesměje

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Předkrm bych vynechala....     

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤