úterý 17. března 2020

Moje dovolená

Zvala jsem si dovolenou, protože mi kamarádka Zdenička naježila pod stromeček lístky na Vaška Neckáře. V tom samém týdnu mě čekala preventivní prohlídka na zubním. Za pár dnů nato jsem byla objednaná na kontrolu k internistovi i s odběry krve (ty jsem si nechala udělat týden předem) no a ke konci své dovolené mě čekal muzikál Galileo. Asi je vám všem jasno, že vůbec nic, až na ty odběry krve, se nekonalo. České dráhy i Leo expres mi vrátil jízdné, ještě budu usilovat o peníze za nocleh v Praze, bohužel jsem nechtíc zvolila agenturu místo hotelu a odklikla jsem nevratnou rezervaci...

Mám tedy dovolenou. Měla bych být v práci, protože jsem zdravotní sestra. Podle nařízení vlády bych měla dovolenou přerušit a nastoupit do práce. V pondělí brzy ráno jsem žhavila telefon a psala své nadřízené, co mám dělat. Obratem mi odpověeěla, že mám dál čerpat svou loňskou dovolenou, ale zároveň být připravena, že kdyby něco, tak se mi ozve.
Chtěla jsem se tedy pustit do šití roušek, podle návodu z FB sítě. Prohrabala jsem jednu z taburetek a našla balněnou látku, co jsem kdysi v pravěku měla na šití polštářků a kapsářů pro kluky do školy...

Dostala jsem se do fáze sešití dvojité roušky.
Při prožehlení sešité části najednou mašina začala sama šít.
Zkontrolovala jsem pedál, ale ona po spuštění opět začala sama, beze mě, šít.
A bylo to v háji zeleném...

Pak zazvonil zvonek. Čekala jsem zásilku. Před 3 týdny mi učarovala jedna moc hezká kabelka. Tak jsem si ji předplatila a Česká pošta mi ji včera přivezla až do domu...
Je to koženka s látkou nahoře.
Už se těším, až ji provětrám.
Zatím ji chráním před virem...


Pokochala jsem se s kabelkou a znovu vlezla na FB. Byl plný návodů, jak na roušky. U spousty z nich bylo napsáno, že je povolené je šířit dál. Pár jsem jich pořádně prohlídla...
Tímto způsobem jsem si dnes ráno udělala roušku a šla do drogerie a taky vyzvednout si léky na tlak.

Tohle se mi moc líbilo.
V Hradci Králové vyrostl přes noc rouškovník.
Těm švadlenkám Madlenkám by měli pozlatit ruce.


A protože háčkuji, oslovila mě i tahleta rouška...
Není to moje výroba.
Je ze 100% bavlny, takže je možné ji vyvařit
Ta paní, co ji uháčkoval, si dovnitř vložila netkanou textilii...


Stačí nechat uschnout i vlhčený kapesník a pár stehy ho přichytit.

Tohle je její rukou psaný návod.


A tenhle návod letěl napříč FB.
Křížek je krátký sloupek
Velké tiskací I je dlouhý sloupek
Jednou přeškrtlé I je dvakrát nahozený dlouhý sloupek.

Tohle našel na FB můj muž.


A takovéhle roušky mi vyrobila kamarádka Jana,
když jsem si postěžovala, že mi odešla mašina.
Dala mi je dneska dopoledne, jela do práce, sama měla roušku, já taky.
Ušila mi 4, i pro manžela, syna jeho sličnou slečnu.


A takhle se připravolala do práce jedna moc prima sestřička.


Tak tohle mě dnes dopoledne rozesmálo...
Paní na FB psala, že to mělo okamžitý účinek a ony dámy se rozešly..



No a tahle výzva zdravotníků se dotkla mého srdíčka.



Foto jsem si půjčila z FB
Text dole jsem zkopíroval tak jak byl...
Přátelé, když to "pípne" musime si co nejrychleji obléci infekční set. Je to kombinéza, speciální návleky na boty, dvoje rukavice, respirátor, brýle a všechny přechody se utěsnění páskou. Komunikační techniku zabalíme do zvláštních sáčků. Jsme připraveni vyrazit. Když skončí naše péče o pacienta, tak se jedeme dekontaminovat. Otevřeme všechny skříňky v sanitce, rozložíme použitou techniku a dáme dezinfekční přístroj který provádí dekontaminování sanitky. My se jdeme ze všeho svléknout a dezinfikovat. Oblečeme si čistou uniformu, přebereme novou sanitku a jsme připraveni začít celý proces znovu, protože to je naše práce... Je pro vás opravdu tak těžké a únavné vzít si když jdete ven roušku? Děkujeme 😉

Takhle hezky po kupě mi to nabídl FB.
Jen bych dodala, že úplně každá, i minimální ochrana, má svůj smysl.


Naprosto všichni bychom měli dodržovat nařízení vlády.
Vycházet ven jen do práce, na nákup, do lékárny.
Pokud jdeme ven, jenom s rouškou, byť nedostatečnbou, rukavicemi a pokud možno i brýlemi.
Vynechat společenské návštěvy v rodině i mimo ni.
Zabezpečit starší lidi tak, aby nemuseli do obchodů.
Být ohleduplní k druhým lidem,
nabídnout pomoc...
Uvědomit si, že hujerství typu já to zvládnu bez všech opatření,
mě se nemůže nic stát,
může někomu velice vážně ohrozit život.







32 komentářů:

  1. Renatko, chci zítra zkusit ušít roušky. Dnes jsem našla látku a vyvařila ji. Šít moc neumím, ale snad to dám. Máme s mužem dvě roušky ještě po jeho mamce, která kdysi pracovala na hygienické stanici a teď jsem ráda, že jsem je schovala. Občas je používám. Snažíme se být doma, přemýšlím, že si nákup objednáme z Tesca, ale nevím, jak moc toho mají.
    Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Taky se opatruj Růženko To šití je jednoduché. Mrkni na to úplně první video. Je to vlastně čtverec, který poskládáš a přišitím šňůrky uděláš roušku

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem moc ráda, že jsou lidé, kteří dokáží druhým pomoci a není jich málo. Šití roušek je bezva nápad a ten sloupek v Hradci mi vzal dech. V těžkých chvílích se ještě dokážeme semknout, a to je moc dobře. Renatko, užívej si dovolenou, určitě budeš mít ještě dost práce. Zdravím

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Práce bude až nad hlavu, pokud se to opravdu rozjede a já mám velké obavy, že rozjede. Spousta lidí je neukázněných, bohužel...Drž se Evi

    OdpovědětVymazat
  5. Když budeme v rouškách chodit všichni, bude za chvíli po problému. Otázkou je, jestli to všichni dodrží.

    OdpovědětVymazat
  6. Šití neovládám takže ani nemám šicí stroj. Přesto se pokouším v ruce ušít pár roušek alespoň pro naši rodinu. Není to žádný zázrak k chlubení, ale hlavně že to plní funkci. Aktuálně mám tři, ale chtěla bych ještě alespoň ještě tři, ať máme každý i náhradní. Co vidím z okna, tak lidi tady většinou roušky nosí. I manžel, když se vrátil z nákupů, tak říkal, že roušku tu má téměř každý.Drž se a ať se ti ten virus vyhýbá.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Hnala bych ho Sv....m krokem     

    OdpovědětVymazat
  8. Tahle situace je nepříjemná, informace, které čteme na internetu a vidíme v televizi - už si říkám, že s tím přestanu - nebudu to číst, sledovat, ale ono to nejde ignorovat. Dávejte na sebe pozor!

    OdpovědětVymazat
  9. V prvom rade vám chcem z celého srdiečka POĎAKOVAŤ, keďže ste sestrička. Všetkým vám, nielen záchranným zložkám, ale aj predavčkám, lekárnikom, atď...
    Na šťastie dnes nám prišli rúška od kamarátky. Pokiaľ nemusím, ostávam doma. Prajem len to najlepšie a hlavne veľa veľa veľa zdravia.

    OdpovědětVymazat
  10. Reny, je vidět, že jsi profesionál!!!Také šiji, jak umím, ale baví mě to. Předám dceři, kamarádce i ostatním potřebným. Reny, dávej na sebe pozor. Myslím na tebe!!!

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Je fakt, že to nejsou moc příjemné věci, ale právě proto by se o jich mělo mluvit, diskutovat...a pak to přenést do běžného života...

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Děkuji za všechny zdravotníky...

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Děkuji Jani, já zase myslím na tebe a tvoji rodinu

    OdpovědětVymazat
  14. Chudoběnko, díky za informace "v jednom". Ty výzvy zdravotníků mě chytly za srdce. Oni slouží nám a my bychom měli být poučení a neohrožovat je. Díky a pěkný den.
    Roušky nemáme, podívám se do té lékárničky, dobrá rada   

    OdpovědětVymazat
  15. Tak tu pletenou bych na hubě nechtěla mít.
    Mám klasickou bavlněnou zhruba 10 hodin v práci na tváři a je to záhul, to pletené by mne asi zabilo.
    Nejlepší je si vzít pod roušku hašlerku, to je pak rychlý start do celého dne.
    Posílám pozdravení a odpočívej

    OdpovědětVymazat
  16. Ten rouskovnik mne něčím připomněl blížící se Velikonoce... Vzhledem k tomu. Že letos velikonoční trhy nebudou..

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Moc ráda jsem aspoň malinko pomohla. Jinak stačí šátek a gumička. Nemáš gumičku? Rozstříhej silonky...

    OdpovědětVymazat
  18. [16]: Ty hackované jsou tak na nákup, když nepředpokládáš vic jak hodinu venku a dovnitř ještě papírový kapesník, aspoň. Jinak konec odpočinku, zitra nastupuji na NIP/ DIOP, potřebují pomoc... přece nebudu sedět na prdeli...

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Tyjle "trhy" jsou od srdce(✿ ♡‿♡)

    OdpovědětVymazat
  20. Tak prý jsem ve spamu, vylov mě, prosím!

    OdpovědětVymazat
  21. Video jsem viděla, ale moc mě neoslovilo, páč jsem předpokládala, že budu šít. Jenže moje mašina se mnou nesouhlasí. Takže děkuji a jdu hledat. Schválně, trumfnu tě v době hledání tručka?     

    OdpovědětVymazat
  22. Renatko, smekám nejen před těmi, kdo šijí roušky, ale hlaně před všemi pracovníky ve zdravotnictví.
    Nám také nevyšla návštěva divadla, co se dá dělat,hlavně ať jsou všichbi zdraví. Užívej si dovolenou v poklidu domova.

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Dovolená je v tahu...Dnes jsem byla na jiném oddělení pomáhat....

    OdpovědětVymazat
  24. Co k napsanému dodat! Je tam všechno.
    Taky šiju roušky jednak pro rodinu a i pro známé.
    Přeji Ti, abys ve zdraví zvládala svoji práci zdr.sestry. Vím, že je to práce náročná a teď ještě víc.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Děkuji Hani. Držme se my všichni

    OdpovědětVymazat
  26. Renatko, velice dobře napsáno a užitečné rady. Já šít neumím, ale dcera mi poslala 2 roušky; nějaké návody jsem našla na internetu. Držme se všichni a dodržujme pravidla. Věřím, že je to dočasné. Chce to trpělivost. S časem možná budeme věšet hlavu, bude padat depka, ale nic nám nebrání hlavu zvednout a žít, jak nám povolí život.

    OdpovědětVymazat
  27. [29]: Taky se bojím, ne že ne. Jsem rozčarovaná ze skutečného stavu zásobování nemocnic. Ztratila jsem poslední dobré mínění o některých lidech ve vládě. Ale taky zároveň doufám a věřím, že se to časem zlepší, pokud budeme dodržovat nařízení shora. Musíme si udržet dobrou náladu a nepropadat zbytečně panice.

    OdpovědětVymazat
  28. Děkuji za tohle shrnutí. Dojalo i pobavilo.

    OdpovědětVymazat
  29. To hlášení mne dostalo! Nám včera přidělali na novou lampu také rozhlas tedy místní. Tak teď nevím...

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤