sobota 21. března 2020

Sovičky

Na blogu Tak trochu vyzobaná slunečnice jsem narazila na zajímavou výzvu. Nebylo třeba dlouhého rozmýšlení, abych se zapojila. Moje takříkajíc nahodilá sbírka není sice moc velká, ale je to moje srdeční záležitost. Sovičky. Některé jsem dostala, některé jsem si koupila sama.

Celé to začalo mou háčkovanou letkou soviček pro holky z Ženského klubu,
máme 2x ročně klubová setkání, kde si vyměňujeme malé pozornosti.
Hned se rozletěly, ani jedna nezůstala.
Dělají radost a to je dobře.


V obýváku se usadily dvě soviččí svíčky,
pozornosti k dárkům, co jsem dostala


Když kliknete na tuhle nádhernou sovu z vosku,
dozvíte se, odkud ji mám.
Moc si jí vážím.


Šla jsem do kuchyňských potřeb a takhle to dopadlo.
Obě dvě kachle jsem si prostě musela koupit
Kulatou mám v obýváku.
Hranatou v pokojíčku.



A pak jsem dostla k narozeninám dva hrnečky se stejně vytvořeným motivem sov.
Oba dva mám v práci.
V jednom si dělám kafíčko,
v druhém mám propisky, fixy a nůžky,
po razítku druhé nezbytnosti sestřiček...

Porcelánová sovička, drobnůstka k narozeninám, se usadila mezi hrnečky z cest.


Tahle dřevěná sovička našla své místo kousek vedle,
hlídá manželovy skleněné půllitry z cest.
Odkud přiletěla nevím, dostala jsem ji.


Toto bude asi výr, rošťárna mu kouká z očí.
Usadil se vedle sovičky u krýglů.
A mám takový pocit, že ji dostal manžel.


Kamarádka Lenka, spolužačka ze základky mi dala k narozeninám tuto velkou sovu.
Je lehulinká, jako z papíru.


Tuhle mi dovezla jen tak pro radost synova sličná slečna.


Jednou mi přišel takový tlustý dopis od kamarádky Janky
V něm krom krásného psaní i dvě sovičky.
Jedna má svůj domov na kabelce.





Druhou sovičku, vlastně spíš její hlavičku, nosím na krku.
Přiletěly jen tak pro radost
Mám je moc ráda, stejně jako Janku.


Měla jsem narozeniny.
Peťulka a Matty mi dali tuhle zástěru.
Přímo v práci.



Musela jsem ji hned obléct a vyfotit se s nimi.
Hned se mi ten den začínal líp.


Zástěra je pořád v dobrém stavu, ale tahle chňapka už dosloužila.
Používá ji hlavně můj muž.
Co myslíte, vyhodím ji?


Tak a to je celá moje sbírka soviček.
Mám je moc ráda.




43 komentářů:

  1. Renčo, máš moc pěknou sbírku soviček. Máme doma podobnou té z vosku. Koupil ji manžel, ale už ani nevím kde.
    Měj klidné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
  2. Nemůžu se připojit, nic nesbírám, leda trapasy...

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné sovičky <3 na podobnú výzvu som už chcela reagovať, keď kamarátka dala článo, čo ešte zbierate okrem bábik, ale musím sa k tomu ešte dokopať

    OdpovědětVymazat
  4. Renátko, moc hezká sbírka soviček. . Moje druhá vnučka je má také ráda, takže je poměrně jednoduché, jí koupit nějaký dáreček, když už nechce hračky. Stejnou bílou sovičku z balzového dřeva jsme jí kupovali loni ke svátku a měla z ní radost.
    Měj krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Unikátní sbírka   Sem s nimi, moc ráda se zasměju

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Nejlepší na ní je to, že je víc dostávám, než kupuji

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Tak hezky šup, šup, šup, jsem zvědavá jak stará Blažková     

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Tak proto je taková lehoulinká     

    OdpovědětVymazat
  9. Sbírku soviček máš fakt pěknou, hodně se mi líbí ty kachle. Já sbírám zvonečky, plyšové medvědy a malé slony i když teď už velmi sporadicky. Není toho moc, ale stejně časem vyvstane otázka kam s nimi?     

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: No právě, byteček není nafukovací

    OdpovědětVymazat
  11. Moc pěkná sbírka! Mně se tak nějak sama od sebe vytvořila sbírka pleťových masek - používám je pravidelně 2x do týdne a stejně mám pocit, že pořád přibývají, i když jsem si teď dlouho žádnou nekoupila ani nedostala

    OdpovědětVymazat
  12. Roztomilá sbírka. Já mám ráda slony a andělíčky.(Mamka je taky sběratelka andělů. A hrníčků). A pokud se to dá považovat za sbírání, pak sbírám CD - i v dnešní době hudebních aplikací, se těším na alba oblíbených kapel - koupím a pak poslouchám, řadím mezi ostatní. Možná si říkáte - stejně jako moje sestra, že je to zbytečné, ale mně to dělá radost.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Nic, co ti udělá radost není zbytečné. Taky mám spoustu hudebních nosičů-CD, magnetofonové kazety a gramodesky

    OdpovědětVymazat
  14. [16]: Taky jsme měli kazety, ale už nemáme kazeťák. Desky by se taky našly, ale ani ty není kde přehrát. A jestli tady někdo poslouchá způsobem, že za to platí namísto aplikace, pak jsem to převážně já. Horší už je, že poslouchám jen sama, protože většina toho, co mám ráda, ostatní moc neoslovila. Mám ráda například kapelu Radiohead, o které mamka říká, že je to "depresivní hudba." Myslím si, že je to o tom, jak se na to člověk podívá. Ano, možná je to někdy smutné, ale myslím, že depresivní ne.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkná sbírka, sovy, sovičky jsou i moje oblíbené,  ale já bych se v současné době nemohla už zapojit. Jak šel život, sbírala jsem kde co, dost dlouho to byly hlavně pohlednice. Přišel čas, kdy jsem zjistila, že moje sbírky zabírají spíš hodně místa a také času, začala jsem hledat možnosti, jak své sbírky vhodně "poslat dále". Mou zálibou se stalo cestování a fotografování. Z cest si už nic nevozím a hodně přemýšlím, jestli něco dám do bytu. Sbírat se dá spousta věcí a člověka to určitě rozvíjí a obohacuje.

    OdpovědětVymazat
  16. Renatko, sovičky jsou nádherné. Já sbírala zvonečky, ale už jsem oznámila před několika lety ukončení sbírky. Něco jsem dala dál, něco vzal čas,ale ty nej jsem si nechala, chystám se také zapojit do výzvy a zveřejnit na blogu.

    OdpovědětVymazat
  17. Renátko, máš opravdu nádherné kousky, takové vzácné. Já zase mám ty moje ježky, ale už nové nemohu, neboť je nemám kam dávat.

    OdpovědětVymazat
  18. Sovy mám moc ráda, vypadají tak moudře . Parádní sbírka!

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Já dostala před časem od Ježíška gramofon, na kterém si můžu přehrát kazety i CD a dokonce si je stáhnout na flešku.  Skupinu Radioheat znám jen podle názvu. Jednu dibu jsem ujížda na skupině MUSE.

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Viděla jsem hodně zajímavou sbirku kovových otvíráků na lahve. Nebo velikou sbírku klíčků. Takže ani, sbírat se dá ledaco.

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Tahle moje sbírka soviček vznikla sama od sebe. Sbírala jsem hrnečky z míst, kde jsme byli, muž zase plechovky od piva, později skleněné půllitry...Ale už by to nebylo kam dát... Až na ty dvě kachle jsem všechny sovičky dostala. Možná proto jsou mojí srdeční záležitostí

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: Tvoje sbírka ježků je hodně velká a hodně zajímavá. Moc se mi líbí, jak je máš hezky označené. Já u některých soviček ani nevím, od koho a kdy jsem je dostala....

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Děkuji Jani. Tak nějak si mě našly a je z toho kamarádství navżdy

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: MUSE jsou fajn Radiohead jsou jim podobní. Nebo spíše naopak.

    OdpovědětVymazat
  25. Pěkná sbírka. Hlavně ji nevoz do Athén! To teď půjde snadno .

    OdpovědětVymazat
  26. Tvá výzva má takovou seriózní a moudrou představitelku
    Je báječné najít kolem sebe milé a příjemné, co člověka činí šťastného a u tebe to myslím, není problém, ty to prostě umíš.
    Příjemné dny a zdraví

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Když měli Muse koncert v Praze, obrečela jsem to, listek mi prišel příliš drahý...   

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Kdo z nás nemá rád kolem sebe příjemno a milo? Když si můžu prosvětlit den, ráda to udělám

    OdpovědětVymazat
  29. Moc milé a moudré, a spousta soviček má i hezký příběh. Věřím, že dělají radost.

    OdpovědětVymazat
  30. Dneska na mě vyskočila reklama na toto, tak jsem si vzpomněla na tvůj článek: https://www.4home.cz/detska-zaclona-sovicky,-140-x-245-cm/

    OdpovědětVymazat
  31. Nechápu, jak mi tato výzva mohla utéct. Omluvám se, že píši až teď. Sovičková sbírka tu ještě nebyla a je moc hezká. Líbí se mi ten přívesek, je to parádní doplněk. :o)
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  32. [30]: Tomu rozumím. Já obrečela AC/DC v Praze. Když jsem zjistila, že Briana Johnsona nahradí Axl Rose, okamžitě mě to přešlo. Protože jestli někoho nemám ráda, pak je to právě Rose!
    Podruhé jsem smutnila kvůli Mumford & Sons. To mě fakt štvalo. Pro mě tyhle akce nejsou - škoda.

    OdpovědětVymazat
  33. Evidentně jsem tuhle krásnou výstavu soviček přehlédla, pokud si mi psala, omlouvám se a zařazuji tě do souhrnu všech sbírek nesbírek. Sovičky ještě nebyly.

    OdpovědětVymazat
  34. Sova je prý moudrý pták. Jsi moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: Také přeji hezké a pohodové dny

    OdpovědětVymazat
  36. [37]: Tak moc děkuju a jo, 17. března jsem se přihlásila

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤