čtvrtek 2. dubna 2020

Ručně stručně?

Stejně jako spousta z vás, jsem se vrhla po hlavě do šití roušek. Koupila jsem si látku, vytáhla stařičké zásoby entlu a pak otevřela internet a hledala návod, jak na to co nejjednodušeji. Na FB jsem našla bezva video:

Je to zde moc hezky ukázáno.
Video jsem si pustila několikrát po sobě.


Pak přišel na řasu střih.
Vyrobil se skoro sám...



No a pak... jsem to totálně zkonila.
Látku jsem na střih položila špatně.
Na hotové roušce budou kočička, Eifelovka i kolo ležet...


Nicméně nastříháno už bylo, takže jsem se pustila do sešívání.
Respektive jsem se chtěla pustit.
Po sešití první strany první roušky se moje mašina rozhodla,
že bude šít i beze mě.
Sešitou stranu jsem obrátila na líc a chtěla vyžehlit,
když v tom šicí stroj sám od sebe začal šít...



Nezbylo mi nic jiného, než to došít v ruce.
Video návod jsem si ještě víc zjednodušila.
Sklady jsem našpendlila od oka.
Přiložila do poloviny šířky entl a opět našpendlila.



Aby to bylo pevné, našila jsem entl z obou stran.
Ale pouze v šířce roušky.
Zbytek entlu na obou stranách zůstal v původní šířce


Tady už sešívám z druhé strany.


A půlka roušky je hotová


Tak a teď hezky z druhé strany...


A tady jsou mé 3 úplně první ručně šité roušky.


V rámci prvotního nadšení jsem samozřejmě nastříhala víc než jen na tři roušky...
Sedla jsem k televizi a pustila se do šití.



Tyhle fotky jsem sdílela na FB.
Jsou z příjemného nedělního dopoledne.
Já sešívala části roušek a můj muž mě od počítače bavil vtípky.
Když mi došel entl, sáhla jsem do zásob gum.
Předstřižený obdélník na roušku jsem po bocích nedošila až ke kraji,
vznikl tak "tunýlek"na gumu
a další typ roušky byl na světě.
tentokrát kočička, kolo i Eifelovka stály ...




43 komentářů:

  1. Renatko, jsi šikovná. Šít roušky v ruce dá práci a zabere daleko víc času. Obdivuji i krásnou látku, že které jsi je ušila.
    Dávej na sebe pozor a přeji hlavně zdraví.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že na otočení obrázků nezáleží, hlavně když rouška dobře poslouží.
    My šijeme s tchyní. Původně jsem jenom střihala, ale už jsem se naučila i šít. Zkoušely jsme asi tři typy roušek, ale nakonec se vrátily k té skládané. Jen my místo gumiček sešíváme "provázky" z načtyřikrát přeložené látky a děláme tunýlky, do kterých navlečeme dlouhý "provázek" tak, aby dole vznikla jakási smyčka pro přetažení přes hlavu a horní konce se pak zavazují.

    OdpovědětVymazat
  3. My jsme taky chtěly šít, jenže nám nefunguje stroj. Tak se toho ujala teta, která teď šije roušky kdy může.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak už jsem psala na FB, je skvělá!

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Růži, energii na háčkování jsem přetavila na šití v ruce

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Ano, nezáleží, ale hezky mě to nasštvalo     

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Už mi přišla opravená šlapka, juchů

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Jani, to jsou ty hodiny pracovní výchovy na ZŠ Otaslavice

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkná látka a šikovné ruce společně vytvořily něco pěkného i užitečného. Taky jsem šilaroušky, šiju jenom v ruce, tak to nejde moc rychle, ale pro rodinu jsem našila i kamarádce s její rodinou a moc mě to bavilo. Šila jsem ze starých lichních polštářů, co už nepoužívám, ale ještě nejsou moc seprané.

    OdpovědětVymazat
  10. Celý národ šije, dokonce se zapojili i mužové. Ti umí píchat, ženy šít, bude se nám dobře žít

    OdpovědětVymazat
  11. Tenhle typ roušky už nedělám, je to s tím skládáním a zažehlováním zdlouhavé. Jedu jiný typ a to je opravdu fofr. Teď si chci najít ještě jeden, mám tu látku která je dost pevná, tak si myslím že ani jeden z těch typů který šiju by nebyl pohodlný. Tak se o víkendu mrknu jestli to video najdu a zkusím to...

    OdpovědětVymazat
  12. Renatko, obdivuji tě. Šít jsem se nikdy nenaučila a i přišít knoflík je pro mě docela slušný adrenalin.
    Přesto jsem se vyburcovala a ušila pro naši rodinu 3 roušky - v ruce, protože stroj nevlastním (byla by to zbytečná investice). Chlubit se s nima nebudu, jsou příšerné, ale účel plní.

    OdpovědětVymazat
  13. Já myslím, že je úplně jedno jestli Eiffelovky stojí nebo leží Rouška poslouží tak jako tak. Jste hustá, že šijete ručně. To bych se na to vyprdla I na stroji mi jedna rouška trvá třeba třičtvrtě hodiny.

    OdpovědětVymazat
  14. Reni, je fajn, že jsi to popsala krok za krokem a látku máš parádní, já šila normální bílé skládané, ale Jitka měla na blogu návod na jiný typ roušky a když přítel řekl, že mu ta rouška lépe sedí a chválil ji, tak  jsem šila ty neskládané. Udělala jsem pro nás se vzorem, ať jsme IN. Ale stroj někdy pozlobí. Moje první rouška nedopadla dobře právě kvůli stroji. Já, která jsem ušila i kabát, halenky a kalhoty, jsem byla znechucená, ale po menším zásahu to šlo pak dobře.

    OdpovědětVymazat
  15. Roušky se povedli. Já vzal raději práci někoho jiného, než abych se do toho sám pouštěl.   

    OdpovědětVymazat
  16. Jsi šikovná. Já šít neumím, tak mne zazásobila dcera.
    Jsou fajn, ale těžko se mi v nich dýchá,
    u srdce mne píchá ...
    Nesportuji v nich. Pohyb s nimi venku zvládnu, a to se počítá.

    OdpovědětVymazat
  17. Renátko, vím, že jsi šikulka. Já dokud jsem měla gumu, dávala jsem ji do toho tunýlku na straně, přišlo mi to jednodušší a dobře se to navlékalo. Teď ale došla guma a není. Tak dojde asi taky na šití tkalounů.

    OdpovědětVymazat
  18. Renátko, jsi pilná jako včelička.
    Mně šicí stroj také stávkoval, dělal mi na spodku uzly nití a já se u toho vztekala, než mi došlo, že mám uvolněnou vrchní nit. Šila jsem z dvojité látky a občas mi to mé šití vyběhlo z krajového proužku. Nadávala jsem u toho jako špaček.

    OdpovědětVymazat
  19. Jsi šikulka šikovná!!!   

    OdpovědětVymazat
  20. Reni,nic si z toho nedělej,že máš vzor otočený,když se to naskládá,taková malá vada se ztratí.Ale naštve to,to znám.Já jsem měla jeden den skoro celý párací Byla jsem jak ta Sára    Já jsem svou chybu do světa pustit nemohla,tak jsme párali i s manželem Potom jsem si nevšimla,že mě nějak stahuje spodní nit,když jsem šila šňůrky...a párala zase    Máš můj obdiv,že to šiješ ručně.Jeden rok na Vánoce šila má dcera zvonky taky ručně a že jich našila.Jste holky šikovný !   
    Reni,přeji Ti krásné jaro a spoustu zdravíčka ! Alena

    OdpovědětVymazat
  21. Nešiju, jsem obšívaná.
    Nebudu se na stará kolena pouštět do věcí, které mne nebaví a navíc je neumím.
    Každý máme svoje pole působnosti a tobě prostě ruční práce jdou od ruky, jsi kočka šikovná.
    Krásnou neděli

    OdpovědětVymazat
  22. [9]: To je bezva, že nejsem sama, kdo šil v ruce

    OdpovědětVymazat
  23. [10]: To bude ráj na zemi     

    OdpovědětVymazat
  24. [12]: Tady platí, že účel světí prostředky

    OdpovědětVymazat
  25. [13]: Už mi jede i mašina a tak mám srovnání. V ruce je to opravdu piplačka

    OdpovědětVymazat
  26. [15]: Hlavní je, že máte roušky a používáte je

    OdpovědětVymazat
  27. [16]: Máš pravdu, to se počítá

    OdpovědětVymazat
  28. [17]: Ježurko, ty jsi prostě úžasná

    OdpovědětVymazat
  29. [19]: Tak v tomhle je naštěstí moje mašina umravněná

    OdpovědětVymazat
  30. [21]: Ali, šití v ruce má jednu výhodu, spodní ani vrchní nit nedělají uzlíky, ani se nepovolují nebo neutahují. Jak si to při každém stehu stáhneš, tak to máš. Teď mám mašinu v provozu, tak taky šiju

    OdpovědětVymazat
  31. [22]: Teda, tys mě tolik rozesmála, prý na stará kolena           

    OdpovědětVymazat
  32. Renatko,přeji ti pěkné Velikonoce a hlavně hodně zdraví!   
    Chválím ti roušky
    Já jsem si dala pár dní od nich oddych,ale ani jsem nic kolem mašiny neuklízela Šila jsem motýlky a rozdávám pro potěšení pa Alena

    OdpovědětVymazat
  33. Reni, je sice pozdě, ale jdu Ti popřát hezké Velikonoce, jestli to jde tak letos říct, celé Vaší rodině, držte se a buďte hlavně zdraví! Jinak mě to šití chytlo a šiju dál, ale roušky už ne.

    OdpovědětVymazat
  34. Krásná práce :) tu je důkaz že když se chce tak jde všechno :)

    OdpovědětVymazat
  35. Krásná práce, šikovná, tak bych to nesvedla.

    OdpovědětVymazat
  36. Obdivujem každého, kto ušil čo i len jedno rúško. Klobúk dole. A tá látka s mojou milovanou Eiffelovkou je božia

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤