pondělí 31. července 2023

Dárek od dětí - Benátky 2. den - Dóžecí palác

Moc dobře jsme se nevyspali, protože ani jeden nejsme zvyklí na "francouzské" lůžkoviny. Ale ráno jsme oba natěšeni vyrazili do ulic hledat náměstí sv. Marka a Dóžecí palác. 

Cestou jsme narazili na takové krásné vzkazy
na vývěsce zdi restaurace



Před bazilikou sv. Marka jsme stáli v 9 hodin.


Bylo zataženo, ale nepršelo


Náměstí se pomalu začalo plnit...


Pozorovali jsme, jak se ve věži zvoní na zvon.



Zvonice Sv. Marca - Campanilla



Nádherně zdobený vchod na zvonici



 Protože jsme měli dopředu koupený vstup do Dóžecího paláce, šli jsme nejdřív tam. S předplaceným vstupným jsme to měli bez fronty. Je tam kontrola přes rám, což mě docela překvapilo. Měli jsme základní okruh. Když jsme omylem vstoupili jinam, tak nás paní velice mile upozornila, že tam nemůžeme. Uvnitř bylo několik cedulí se zákazem focení, ale fotil každý. Já taky.



Nádvoří Dóžecího paláce 



Na jedné z věží jsem si všimla hodin, no a přesně v tu chvíli jsem se stala jejich fotosběratelkou.


 Dóžecí palác je velice krásný, nádherná je tu stropní výzdoba. 
Začíná hned nad schody do velkých sálů.



Scala d'Oro  - Jacopa Sansovina – okázalé zlaté schodiště
Je to velmi hezké



Pojďme projít těmito zajímavými dveřmi.
Za nimi jsou krásné a veliké sály.



V sálech tahle zlatá podívaná pokračuje.


Rámy jednotlivých stropních "obrazů" jsou opravdu hodně masivní.



Je to opravdu nádhera



Sněmovna známá jako Sala del Maggior Consiglio - místo setkání Velké benátské rady 
Tintorettův ráj  na celé východní stěně 
je považován za největší obraz, jaký byl kdy na plátně vytvořen



Téměř v každé místnosti je cedule se základním popisem v několika jazycích. 
Stačilo vyfotit do of line překladače a "googelština" byla na světě. 
Plocha zasedacích síní je obrovská,
patří k největším v Evropě



V sálech zasedala Velká rada, Benátská justice, 
Členství ve Velké radě se dědilo
 výhradně v   aristokratických  rodinách
 zapsaných  ve Zlaté knize benátské šlechty.




Opět chycená v pasti z hodin.
Tyhle jsou s jednou rafičkou




A tyhle mají také  jen jednu rafičku a je na nich zvěrokruh.



A tyhle sice mají rafičky dvě, 
ale políček s římskými číslicemi je tu  24



Je zde také zbrojnice s maketami rytířů v plné zbroji.
Stačí pobídnout koně a mohou vyrazit do boje




Jejich zbrojířská výbavička je ohromná.
Nechtěla bych mít nějaký ten nástroj zabodnutý v těle




Obrovský rodokmen



V místnostech, kde býval trestní soud je obrazová galerie:
Maerten de Vos - Kající se Máří Magdaléna



Hieronymus Bosh - Inferno



Tizian - Tizianova milenka a jejich dcera



Jacopo Robusti zvaný Jacopo Tintoretto 
Anděl předpovídající svaté Kateřině Alexandrijské její mučednickou smrt



Benátky a Neptun od Giambattisty Tiepola





Z jednoho sálu byl vstup na vcelku známý most Vzdechů. 
A my jsme uvnitř toho mostu šli. Stejně jako kdysi odsouzení vězni.




Chodba je opravdu úzká, pro jednoho člověka.
A temná, nám ji nasvítili.



Malými kamennými "okny" je vidět do ulice




Těch okének je tam jen několik a jsou docela malá




Je to smutný pohled "ven"



 
 Procházeli jsme  kolem vězení, 
které bylo na druhé straně mostu Vzdechů




Pevné dveře na závory byly malé,
ale hodně bytelné


Ani vězeňská cela nebyla nijak velká
Ze strohých místnosti mi běhal mráz po zádech.



Překvapila mě malá místnost k výuce,
taková mini vězeňská školička




Zamřížovaná okna ve vězeňské části





Aby vězně přešla chuť na útěk,
na spodní části okna byly obrovské "hřebíky"




A tady se chodili vězňové vyvětrat



 V Dóžecím paláci jsme byli přes 2 hodiny. Protože se blížilo poledne a můj muž měl hlad, hledali jsme restauraci. Museli jsme jít kus od tohoto historického centra, protože na oběd tam prostě nemáme. Oběd se vším všudy pro jednoho za plus mínus 40 euro je prostě hodně. Ale stačí popojít a už se to dá. Hlavní chod za 10 - 13 euro a pití za 5- 7 euro. Takže jsme se výborně najedli oba dva dohromady asi za 40 euro. Protože včera jsem měla pizzu, dnes na oběd jsem si dala italské testoviny carbonara a olizovala jsem se až za ušima. Po obědě jsme šli zpět do apartmánu. 

A jestli se vám procházka po D´žecím paláci líbila, 
příště vás vezmu do muzea Leonarda da Vinci.






11 komentářů:

  1. Zlata bylo všude dost, ale průhled okénky pro vězně asi nebyl zrovna radostný. Ale díky za procházku, sama bych se tam nedostala. Budu se těšit na další "exkurzi" po neznámých místech světa :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho zlata bylo chvilkama až moc, ne nadarmo se říká, že méně je vic...

      Vymazat
  2. Děkuji za procházku krásnými místy. Kolem Benátek jsem už sice několikrát různým způsobem projížděl, ale nikdy jsem nenavštívil historické centrum. Třeba se to jednou podaří :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náměstí sv. Marka je krásné, je to pastva pro oči :-)

      Vymazat
  3. Renatko, zdravím. V Dóžecim paláci jsme také byli, už si to moc nepamatuju, jak je to dávno. Jsem zvědavá na muzeum Vinciho, Lenka
    www.babilenka,cz

    OdpovědětVymazat
  4. Byť jsem v Benátkách byla, tak v Dóžecím paláci ne. Takže moc ráda jsem si Tvůj příspěvek prohlédla, bylo na co se dívat.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za zprostředkování prohlídky Dóžecího paláce s popisky. Stejně jako tebe chytly hodiny, mne zase uchvátily varhany, jen nevím přesně okamžik, kdy jsem se rozhodla být jejich fotosběratelkou. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  6. Jak ráda jsem se s tebou vrátila do Benátek a díky tvým fotkám vím, co mohl vidět Casanova ve vězení.
    Pěkně jste si vše prohlédli a pofotili. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Ráda jsem se zde prošla,moc krásná místa jste navštívili.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤