čtvrtek 17. srpna 2023

Dárek od dětí - Benátky 2. den - Museum Leonarda Da Vinci

 

Minule jsem vám ukázala Dóžecí palác.
Jeho prohlídka zabrala skoro celé dopoledne.
Šli jsme se naobědvat...
Za molem je jeden hodně známý kostel



Trochu jsem ho přiblížila
Je to Santa Maria della Salute
Bazilika na první pohled zaujme svými monumentálními rozměry. 
No a je to také benátská památka postavená na největším počtu pilířů:
 celkem 1 156 627


Cestou z oběda na ubytování jsme míjeli spoustu obchůdků.
Tento je zaměřený na kočky a psy.



Chvilku jsem šli na ubytko na kafíčko.
A než jsme vyrazili na opačný konec Benátek, 
kolem proplula jedna z mnoha gondol...
Normálně mě to dojalo i když jsem nerozuměla ani slovu....




Cesta k museu vedla přes Rialto,
jeden ze čtyř mostů přes Grand Canal
Je hodně široký, uvnitř jsou po obou stranách luxusní obchůdky
jako třeba Dior...


Pohled na čtvrť Rialto z druhé strany Grand Canalu


Všudypřítomné lodě


Socha Daniela Manina
Italský vlastenec a revolucionář 
se narodil právě v Benátkách roku 1804




Nádherné Benátské domy






V jednom podloubí jsem objevila italské těstoviny.
Jedna jejich fotka okamžitě putovala na společný chat urologického oddělení


Kostel San Giacomo
A zase tu máme jedny zvláštní hodiny



Bazilika Santa Maria Gloriosa dei Frari
je to vrcholné dílo sakrální  benátské gotiky.
Byla postavena v 15. století



Pohled ze zadu.
Trvalo přes 100 let, než byla stavba dokončena.
Hlavní oltář pak vysvětili až za dalších 26 let


A to už jsme v Muzeu Da Vinci
Některé exponáty,
jako tyhle chirurgické nástroje,
jsou vystaveny klasickým způsobem ve vitrýně



Některé jsou zmenšené kolie staveb, bez použití kovových součástí,
takže tu máme most ze dřeva a lana



A pak jsu tam spousty interaktivních vynálezů,
jako tento most Ponte Arcuato
První létající most navržený Leonardem a zaměřený na vojenské účely, 
Most je ve formě "hračky", rozložený na kolíky
a vy máte možnost most vytvořit.
Nám se to nepovedlo


Leonardo přišel s návrhem obrovského obrněného vozidla 
schopného pohybu v libovolném směru a umí se na všech stranách ježit děly.
Je považován za předchůdce moderního tanku


Na některé exponáty nebylo dovoleno chytat,
ale mohli jsme si prohlédnout na videu,
jak měly pracovat

Některé exponáty a nebylo jich málo, 
byly ve skutečné velikosti.



Je libo se proletět?
Můžete si sami vyzkoušet, jak na to


Cestou zpět na ubytování jsem si všimla při bloudění uličkami
zajímavé lampy



Opravdu hodně zajímavé



K večeři jsem si dala skleničku vína.
Je na ní typicky Benátský lev.
Víno bylo jemně perlivé a moc dobré.
Pokud se vám dnešní prohlídka Benátek líbila, 
tak vás příště pozvu na výlet lodí na jeden z blízkých ostrůvků




















9 komentářů:

  1. Moc ráda jsem se podívala a připomněla si moji návštěvu Benátek. Ta lampa je tedy opravdu zajímavá a líbí se mi.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chudobka: Zajímalo by mě, jak svítila v noci

      Vymazat
  2. Muzeum mě hodně zaujalo. Leonardo je moje oblíbená historická postava.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chudobka: to interaktivní předvedení jeho vynálezů bylo bezva, mohli jsme si sáhnout a vyzkoušet funkci, někdy chvilku trvalo, než se to rozběhlo, ale o to víc nás to bavilo

      Vymazat
  3. Ty mostíky jsou stejně nejlepší. Ten výhled je úžasný a to nemluvím o fotkách :-) k tomu ten vzduch když zavřeš oči ♥ Benátky jsou opravdu nádherné a já je všem doporučuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chudobka: těšila jsem se a nebyla jsem zklamaná a to je asi nejvíc

      Vymazat
  4. Takový dárek by se mi také líbil. Fotky jsou moc pěkné, díky za ně. Měj se hezky, zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
  5. Chudobko, moc hezké fotografie, také jsem si ráda připomněla - je tam toho tolik k vidění. Krásný dárek od dětí.

    OdpovědětVymazat
  6. Renatko,dostali jste od dětí moc hezky dárek a my návštěvníci tvého blogu také.🍀

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤