středa 19. června 2024

Bílá Voda

 Před pár dny jsem docetla knížku Bila Voda. Nechtěla jsem ji číst, protože jsem věděla, že je v ní spoustu smutných a bolestných věci z totalismu. Ale zrovna jsme byly na "babském sletu" a Martinka opěvovala knížku Žítkovské bohyně Taky jsem ji četla a líbila se mi. A Bílá Voda je od stejné autorky, takže kamarádce nedalo moc práce mě  ukecat. Vzápětí přede mnou ležely hned dvě knihy. Přidala i Patrila Hartla, prý na odlehčení....

Je to pořádný kus knihy. Má několik stovek stránek. S odhodláním jsem se tedy pustila do čtení. Je to psané z několika pohledů. Hodně dobře se mi to četlo. Přímo mě to vcuclo. Proto jsem si z knihovny stáhla i e- knihu do mobilu, abych si mohla číst i na noční směně. Často jsem při čtení brečela, protože totalitní režim byl fakt hodně krutý, místy až brutální. Kladla jsem si spoustu otázek. Jak může někoho vůbec jen napadnout říct matce, že její dítě zemřelo a přitom ho dát k adopci? Jak může otec dítě prodat? Jak to, že se může beztrestně střílet na jeptišky? Jak vůbec může někdo na povel zničit vzácné ostatky staré několik stovek let? Proč Papež to, co za totalismu v Česku podporoval, po revoluci popřel? 

Když jsem dočetla, bylo mi z toho všeho tak nějak divně. Vím, je to román a ne literatura faktu. Jenže autorka čerpala ze skutečných událostí, ze skutečných lidských příběhů. 

Tahle kniha se mi dostala pod kůži. Četli jste ji taky? Co na ni říkáte?







13 komentářů:

  1. Renátko, na Bílou vodu se chystám. Čeká na mne třetí díl Šikmého kostela. Je toho hodně ke čtení. V poslední době jsou to věci o kterých jsme se ve škole neučili, jak říkám. Doporučuji knihy od Štěpána Javůrka ( Chaloupky, Sudetský dům...) To je také síla. Moc zdravím. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za doporučení, ale jsem teď plná Bílé Vody, musím to nějak vstřebat. Za nějaký čas se pustím do druhého dílu Šikmého kostela....

      Vymazat
  2. Ano, četla jsem ji a měla jsem podobné pocity jako ty. Chvíli mi trvalo než jsem se z toho vzpamatovala. Nyní jsem četla dva díly Novinářem v Číně od Tomáše Etzlera a byla jsem z toho unešená i když to jsou příběhy ze kterých mrazí. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, chvíli mi trvalo, než jsem se zapamatovala, to sedí...

      Vymazat
  3. Knížku jsem nečetla a to z jednoho prostého důvodu - nemám na to náturu, nedělá mi to ani trochu dobře...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechala jsem se ukecat, bylo to těžké čtení, ale jsem ráda, že jsem si to nakonec přečetla...

      Vymazat
  4. Tuhle knihu jsem ještě nečetla, ale Žítkovské bohyně se mi líbily moc, stejně jako dva díly Šikmého kostela. Je to opravdu silné čtení, ale měli bychom vědět. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  5. Nečetl. Fronta toho, co mě čeká k přečtení, je příliš dlouhá :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám doma pěknou řádku knih, které poslušně čekají ve frontě...

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Četla jsem Žítkovské bohyně i Bílou vodu. Doporučuji si přečíst trilogii Šikmý kostel, autorka též popisuje to, co se skutečně stalo.

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤