pátek 9. listopadu 2018

Jinak to prostě nešlo

Před rokem a něco jsem se odhodlala k veliké životní změně. Po více než 20 letech praxe jsem změnila pracoviště. A to tak, že úplně radikálně. Z chirurgické se stala interní sestra. Přesněji řečeno dialyzační sestra. Jak jsem k takovému rozhodnutí dospěla? Zrálo to ve mě velice pozvolna. Myslím, že jsem si s myšlenkou změnit pracoviště pohrávala víc než rok. Možná i dva. Pomalu ve mě rostla nespokojenost. Pořád se mi něco nelíbilo. Chtěla jsem odejít z Prostějova do Olomouce, jenže to byly samé kecy a skutek utek. Hledala jsem výmluvy, proč nemůžu opustit tu svoji traumačku. Ta největší byla: a kdo bude místo mě zastupovat staniční? Až pak najednou čas dozrál.
Stačilo, aby se mě kolegyňka z jiného oddělení zeptala, jestli už mám podanou žádost do FN Olomouc. Hned za tepla mi i doporučila, ke které personalistce se mám přihlásit. Tak já doma sedla a začala sepisovat životopis podle nápovědy z internetu. Když jsem to měla hezky sepsané a vytisklé, domluvila jsem si schůzku s personalistkou. Pak už to šlo jako po drátku. Bylo mi blbé odmítnout se podívat na dialýzu, tak jsem ze slušnosti šla. Když mi tam ukázali rozpis služeb, byla jsem v pasti. Moje obavy, jestli se zvládnu naučit techniku dialýzy zmírnila kolegyňka. Prý to mám brát jako výzvu. Od července 2017 se ze mě stala pracovní síla na dialýze. Nebylo to špatné. Ale nebylo to ani dobré. Technicky uvést přístroj do provozu nebyl problém. Ale naučit se reagovat na chybová hlášení, to už problém byl. Nebyla jsem dostatečně rychlá, zareagovala jsem špatně, neporadila jsem se než jsem chybu upravila....Prostě jsem tam nezapadla.
A pak jsem onemocněla. Léčila jsem se ve FN Olomouc. Uvědomila jsem si, že během léčby jsem se za holkama na dialýzu vlastně ani jednou nezašla podívat. Jen když jsem nestihla zanést lístek na peníze na mzdovku... Měla jsem spoustu času na přemýšlení. Před ukončením neschopenky jsme si se staniční a vrchní sedly a popovídaly. Umožnily mi, abych přešla na jiné pracoviště.
Opět jsem navštívila svou personalistku, abych jí vysvětlila situaci. Nabídla mi mimo jiné urologii. Je to mě velice blízký chururgický obor. A znovu mi pomohla ta stejná kolegyňka, která se ptala, jestli už odcházím do FN. Prý se mi to bude líbit. Měla pravdu. Líbí se mi tu. Většina pacientů jsou chodící muži. Ženy a "ležáci" jsou v menšině. Je to operační oddělení, takže spoustu činností jsem pouze oživila, abych zjistila, že je mám v krvi. Naučila jsem se pracovat s monitory, infuzními pumpami a lineárními dávkovači. Je zde i pokoj intermediální péče. Už jsem v něm párkrát sloužila. Je to taková jako jipka. Zdá se, že jsem na urologiizačala pomaličku zapouštět kořeny. Jsem ráda, že se mi podařilo najít sílu a znovu změnit pracoviště. Myslím si, že i do kolektivu jsem vcelku zapadla. Od července tohoto roku jsem urologická sestra.


P.S.: Na traumačce zastupují staniční holky z ortopky....

P.S. 2: Je strašně fajn, těšit se do práce...




Moje "medové" pracoviště
(intermediální pokoj)

Mějte se medově :-)





20 komentářů:

  1. Občas to trvá, než se člověk prpfesně najde, ale o to pak raději chodí do zaměstnání.

    OdpovědětVymazat
  2. Renatko, je fajn, že jsi našla práci, která se Ti líbí a dobrý kolektiv.

    OdpovědětVymazat
  3. Někdy je prostě potřeba a nutnost změnit působiště

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jsem rád, že se našlo místo, kde tě to baví. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já myslím, že hlavně při práci s lidmi se po letech projeví jakási únava, případně syndrom vyhoření, vnitřní nespokojenost a je vhodné práci změnit. Chce to samozřejmě kus odvahy, protože všude jsou plusy i minusy. Práci na dialýze trochu znám z pohledu maminky, která tam docházela 4 roky 3x týdně. Byla bystrá, lecčeho si všímala a takový pacient je tam už "jako doma". Proto vím, že práce na dialýze pro sestru jednoduchá rozhodně není. ... V současné době do mnoha oborů zasahuje technika, počítače a případně nové přístroje ve zdravotnictví, takže je třeba počítat, že se člověk bude učit celý život. Tak to prostě je. Myslím si, že ty jsi na to šikovná, potřebuješ čas a vlídný přístup, pak budeš spokojená. K tomu ti přeji nejen štěstí, ale i psychickou pohodu.

    OdpovědětVymazat
  6. Přeji ti, ať se ti daří a ať všechno šlape tak, jak má .

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem ráda, že jsi se k tématu týdne "Změna je život" takto upřímně vyjádřila. Tvůj článek zařazuji do Výběru TT a děkuji za náhled do tvého profesního života. Přeji ti i nadále pohodu a dobré vztahy mezi vámi

    OdpovědětVymazat
  8. Renátko, jsi holka šikovná, já ti věřila vždy, že všechno zvládneš. A těšit se do práce je vážně fajn. Znám to z vlastní zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  9. Změna je život. A když změna zaměstnání přinese to, že se člověk cítí lépe,je to jen a jen dobře.
    Takže ať se jen a jen daří!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. [3]: Je to bezva, ale nerada bych to zakřikla

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Nerada bych se někdy propracovala k syndromu vyhoření. Myslím, že stačilo málo...
    Děkuji za přáníčko Hani

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Děkuji moc za přání milá Kitty i za zařazení do výběru

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Je to fajn, protože chodit tam otrávená a napružená, to by mě asi zabilo       

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤