pondělí 29. dubna 2019

Dlouhé Stráně

Kdo čeká nějaké informace o přečerpávací elektrárně, bude nejspíš zklamaný. Tohle povídání bude o mé urologické přednášecí premiéře. Ne, že bych neměla zkušenosti s přednášením, už jsem to žažila nejmíň čtyřikrát. Dvakrát na Traumatologických dnech v Rožnově pod Radhoštěm, jednou v Brně na ortopedických Frejkových dnech a jednou v Prostějově na semináři traumatologického oddělení. Průběh byl pokaždé stejný. Stažené hrdlo, nervozita, během prvních pár vět nějaký ten přebrept...Pak se ale zklidním a začnu opravdu přednášet.
Na urologické sympozium mě ukecala na vánočním večírku kolegyně Maruška. Nejprve si se mnou potykala. pak mazaně počkala, až budu mít v sobě pár panáčků legendária, no a bylo to....
Téma mojí přednášky znělo Angiosarkom penisu.
Je to velice vzácný typ rakoviny, která pokus de nerozpozná včas,
má velice špatnou prognózu...


Můj milovaný muž hodně dlouho dělal ocapinky s autem, nechtěl,
abych si ho na ty dva dny vzala.
Nakonec povolil a já s navigací cestou na hotel Dlouhé Stráně
postupně sesbírala moje drahé kolegyňky.
Aby mi zaměstnavatel cestovní výdaje proplatil,
musela jsem absolvovat školení řidičů-
V hotelu to vypadalo, jako by se zastavil čas z minulého století a režimu...
Teprve až na pokojích jsme si připadaly jako v opravdickém hotelu

Co je mi líbilo, byly obrázky na stěnách.
Miluju Van Gogha.


Poslední minuty před přednáškou jsem si znovu pročítala připravený text.
Neumím přednášet z patra.
Na "slejdech" jsem měla i slepou mapku ČR s výskytem nemocí ,
pro jistotu jsem si do mého taháku kraje popsala i vybarvila,
kdyby se někdo čirou náhodou zeptal...


Tak vypadá certifikát mé účsasti


V tašce jsme každá dostala propagační materiál.



Nejvíc se mi zalíbily propisky,
ta zelená....


U jednoho stločku jsem kamarádce vzala vzorek nového léku na infekci močových cest.
Krásnou zlatou propisku jsem si zcela sobecky nechala...



Už cestou na hotel jsem si v autě vzpomněla na svou novou kabelku.
Ležela totiž doma ve skříňce.
A co teď. Jak si vzít rtěnku a kapesníček na společenský večer.
Vystěhovala jsem všechny karty i kartičky z peněženky,
pro tuhle noc se z ní stalo malé psaníčko.
DJ byl úplně skvělý a my šly spát až v 1:30.
Holky se trochu cinkly, já skoro nepila, ráno mě čekala jízda za volantem.
Sympozium se mi moc líbilo.
Přednášky byly zajímavé.
Takže s klidem můžu říct ono obligátní:
příště zas...

22 komentářů:

  1. Renatko, umím si ten pocit, vystoupit a mluvit před mnoha lidmi, představit. Klepaly by se mi kolena i hlas.
    Ten nový lék na infekci močových cest je už v lékárnách? Trpím na ně, a proto mě to zajímá.
    Je dobře, že se Ti sympozium líbilo.

    OdpovědětVymazat
  2. V tom hotelu jsem strávil před několika lety pár nocí a pamatuji si, že to bylo opravdu divoké retro. Ale pokud si pamatuji, původně hotel sloužil jako ubytovna právě pro pracující na stavbě vodního díla, tak asi není divu.

    OdpovědětVymazat
  3. Znám to důvěrně - stažené hrdlo, roztřesený hlas, třesoucí se nohy a mrtvolný pot stékající po zádech až někam, kde to přestává být slušné. A ti, kteří poslouchají, se většinou škodolibě těší na nějaký ten překec.
    Sedávala jsem v koupelně na vaně a trénovala. Neměla jsem to ráda, stejně tak jsem nerada poroučela svým podřízeným ve věku mých rodičů. A to jsem prosím Lev.
    Tužky si též nechávám, ale většinou nevědomky. Mám propisku svého prvního šéfa, kterou jsem mu odnesla už v roce 1972. Sebrala jsem tužku i pošťákovi. Raději vždy hlásím: "Bacha na mně, kradu tužky."

    OdpovědětVymazat
  4. Jseš fakt dobrá, gratuluji k vystoupení před mnoha lidmi,které by pro mne bylo noční můrou     

    OdpovědětVymazat
  5. Reni, tohle já od tebe ráda čtu a už  jsem ti psala, že zraješ jako víno. Vystupovat před více lidmi, přednášet, pořádat besedy - patří i k mému povolání. Člověk se naučí to zvládat a každý to určitě nedovede. Takže ti chci vyjádřit pochvalu, zase jsi dokázala sobě i svému okolí, "že na to máš!"   

    OdpovědětVymazat
  6. Miroslav Skopal30. dubna 2019 v 0:29

    Gratuluji k překonání sebe sama...

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Ano, ten lék by měl být volně prodejný v lékárnách.

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: No vidíš, to jsem netušila, že to byla vlastně ubytovna...

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: To bych do tebe nerekla, že jsi zlodějka propusek....       

    OdpovědětVymazat
  10. [4]: Ale zvládla bys to, ženská zvládne všechno     

    OdpovědětVymazat
  11. [7]:Renčo, prosím Tě, můžeš mi napsat na email jeho název. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  12. Ty jsi opravdu velká šikulka. To není jen tak. Já sice nepřednášela někde na sympoziu jako ty, ale často jsem vedla schůze (tenkrát byly povinné) a také jsem zastupovala šéfa na poradách u toho nejvyššího. Ale vždy jsem to dala a tady jsem ani trému nepocítila, no dnes nevím, nevím. Tobě moc blahopřeji.

    OdpovědětVymazat
  13. Hlavně, že sis to užila, pobavila jsem se při zmínce o pár panácích Legendaria .[2]: Jediné divoké retro jsem zažila, když jsme strávili noc v hotelu na vysílači Ještěd. Tam se to vyloženě zaseklo na sedmdesátkách .

    OdpovědětVymazat
  14. Tak Ty jsi znalec přes penisy!   Propisky taky miluji, nejraději mám kovové, třeba ta zlatá je nej, ty modré taky! Jo a taky miluji tašky s kapsičkami, Tvé psaníčko je bezva!

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Byli to cizí lidi, říkala jsem si, že už je nikdy neuvidím. Před "domácím" publikem bych se třepala jak ratlík....

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Tu chvilku stresu při přednášce jsem si vynahradila bezva večerem...

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Tak teď jsi mě dostala s tím znalcem         

    OdpovědětVymazat
  18. [20]: To je dobrý poznatek, ale posunu to trochu bokem a raděj napíši, že jsi borec. Znám to až moc dobře mluvit před větším počtem lidí.
    A stím penisem, patří to k oboru, takto vysvětlila vnučka mé kamarádky svoje zaměření na fakultě lékařství při volbě oboru. Našla se na urologii a na dotaz babičky, víš co budeš vídat, No jasně i to babi a bylo vymalováno

    OdpovědětVymazat
  19. [21]: Zdravím onu urologickou vnučku     

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤