neděle 10. května 2020

Ve stanu


V práci jsme rozdělení na dvě skupiny, červenou a modrou. Když pracuje jedna, druhá má volno. Proto jsem zareagovala na pracovní mejl, jímž se hledaly sestřičky "píchačky". Bez chlubení, v odběrech krve a napichování kanyl jsem docela dost dobrá, tak jsem odepsala, že do toho jdu. A do čeho že to jdu? Přihlásila jsem se ke službám v odběrovém stanu pro testování promořenosti nemocí Covid19. Brala se žilní krev napříč celou olomouckou populací, abychom zjistili, jak moc je oblast promořená virem.


Tak se poďívejte, jak to vypadalo uvnitř stanu...
Fotky jsou to moje z úplně posledního odběrového dne.
Chodili pouze predem registrovaní.

Tak nějak to vypadalo v obou odběrových stanech.
Je to natočeno první dny testování,
protože jsme měli k dispozici papírová škrtidla.
Dostali je darem, byla dost drahá.
Jsou bezva, je na nich samolepka a dají se použít i místo náplasti.
Sbohem bolestivé odlepování náplasti.
Tohle video točil nadšenec z FL OL


Taneček ze stanu v pátek 1.5. dopoledne.
Je tam kolegyňka, já měla odpolední.
Ale jde jim to moc hezky...


Fotečky mých kolegyněk.


Celkem mi ve stanech dali 3 služby.
3x od 13 do 18 hodin ve slušivých oblečcích
s padajícími plastovými štíty.
Po jedné směně jsem ještě musela na noční na oddělení.
Přiznávám bez mučení, že jsem kolem jedné v noci
usnula mezi řečí...
Ještě, že sloužíme ve dvojicích...
Ale jinak to byla hodně zajímavá zkušenost.




42 komentářů:

  1. My mívali doma oranžový stan. A píchat jsem tam nikdy nikoho nemusela.

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: No počkej, nepochopila jsi mě špatně?

    OdpovědětVymazat
  3. Trošku to připomíná Mash... A trošku chemickou nebo vlastně spíš biologickou válku..

    OdpovědětVymazat
  4. Renatko v tom obleku jsi jak kosmonaut před cestou do Vesmíru. Jsi odvážná školačka, doufám, že všechny problémy brzo skončí, zdravím

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Já a dvojsmysly, to neee...             

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Ten Mash mě pobavil... ale jo, i ty formuláře tam byly....

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Taky v to doufám. Myslim, že už toho všeho bylo až po stařečkovo....

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Koukám, že jsi z toho tak VYKOLEJENÁ, že jsi místo na můj, zareagovala na SVŮJ komentář.

    OdpovědětVymazat
  9. Já, která kdysi při odběrech krve omdlévala, či mi jí museli odebírat v leže, nebo v tom nejlepším případě mi krev po napíchnutí žíly strachy netekla, smekám. A to hluboce. Máš můj hluboký obdiv.
    Všichni zdravotníci by si zasloužili obrovské poděkování.

    OdpovědětVymazat
  10. Klobouk dolů,jte 1***👍🍀

    OdpovědětVymazat
  11. Díky za info z první linie. Opravdu jsou tam živí lidé :). Obdivuji tě!

    OdpovědětVymazat
  12. [14]: Jo jo, to nejsou marťani       

    OdpovědětVymazat
  13. Chtěla bych podotknout, že toto dělat každý nemůže.
    Stejně jako na vše, je potřeba talent.
    Jsou lidé, kteří žílu vidí a jsou tací, u kterých to nehrozí a celý život se nenaučí.
    Dokonalý odběr je o veliké zručnosti a šikovnosti. Jsi šikula.
    Moje švagrová dostala několik směn v covidové ambulanci a říkala, že to byla čočka. Bez jídla, pití, podrbání, vysmrkání a čůrání šest hodin ve skafandru, navíc mají povinné brýle, respirátor a zdvojený štít. Klobouk dolů, děvčata

    OdpovědětVymazat
  14. Ano, ano klobouk dolů! Už jenom navléci na sebe ten skafandr!!! a ještě v tom vykonávat svoji odpovědnou profesi.
    Prostě obdivuhodné!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Za domem máme taky odběrový stan. Tedy on to vlastně ani není stan, jako spíš modul. Když věším prádlo, občas zastihnu kosmonauta, jak z něj vyleze, protáhne se na sluníčku a zase zaleze .

    OdpovědětVymazat
  16. Klobúk dole. Ja som dnes v Bratislave síce len išla okolo miesta, kde testovali na Covid-19. Aj tak mi prišlo divné, že v tomto čase nechajú toľko tehotných čakať spolu v jednej chodbe, ale návštevy partnera, s ktorým som doma takmer 24/7, to je zakázané. Hm...
    Každopádne pred každým zdravotníkom atď neskutočná úcta, pokora a rešpekt.

    OdpovědětVymazat
  17. Reni, je dobré a správné, že jsi to dala na blog. Takový materiál každý nemá a je vidět, jak to "chodí" v první linii. Za sebe ti vyslovuji poděkování, že jsi do toho šla. Zdravotníci to mají opravdu těžké a teď je doba, kdy si to většina lidí, doufám, uvědomila. Kdysi byla na školách branná výchova, kde byla i zdravověda, pak se to zrušilo, byl to přece přežitek. Možná se časem něco podobného zavede se zřetelem na takové nebezpečí jako je covid-19. ... A za ty odběry ti patří velký palec nahoru, každá sestra žílu napíchnout dobře neumí.

    OdpovědětVymazat
  18. Kolegyně se dostala s coronavirem do kontaktu a tak šli celá rodina do karantény. Dělali jim odběry a aby se holčičky 5 let a 2,5 roku nebály sester v tom bílém oblečení, tak jim kolegyně říkala, že pojedou za sněhuláčky.

    OdpovědětVymazat
  19. Renátko, dnes ráno jsem byla kvůli odběru na Covid 19 na mrtvici. Mám jít v pondělí do nemocnice do Kladna (tam mne operovali), ale na odběr u nás v Mostě. Dlouhé telefonování na obou stranách a já pořádně nevím, zda se to dostane včas tam, kam má. Je to síla. Já, která se s nikým nesetkala, chodila ven jen nakupovat a to ne stále, jdu jen na kolono a takové podle mne zbytečné "tanečky" kolem toho, pak má mít zdravotnictví nějaké peníze. Promiň.

    OdpovědětVymazat
  20. Obdivuji všechny v první linii. Je to mimořádná situace a každý vzhledem k neznámému viru se obává o svůj život. Natož když s ním přijde takhle do styku.

    OdpovědětVymazat
  21. Díky, díky, díky - Vám všem.👏👏👏👏👏

    OdpovědětVymazat
  22. Renáta Chudobová19. května 2020 v 13:56

    [16]: Čočka to teda byla. Hlavně když vysvitlo sluníčko....

    OdpovědětVymazat
  23. Renáta Chudobová19. května 2020 v 13:57

    [17]: Skafandr byl to nemenší. Peklo byl aspoň pro mě ten štít...

    OdpovědětVymazat
  24. Renáta Chudobová19. května 2020 v 13:59

    [18]: A pak, že my máme jenom Remka....

    OdpovědětVymazat
  25. [19]: Snad už těm nesmyslům bude brzy konec...

    OdpovědětVymazat
  26. [29]: na šťastie vyzerá, že už áno

    OdpovědětVymazat
  27. [20]: Hani, už aby to všechno bylo za náma a hlavně, aby se ti nahoře poučili z chyb, co udělali....

    OdpovědětVymazat
  28. [22]: Neomlouvej se. Máš pravdu. My zase máme v areálu odběrový stan, ale všechna operační oddělení si musí odběry vytřít sama, protože stan nestíhá....Tak asi proto v něm velice drasticky stáhli pracovní dobu...

    OdpovědětVymazat
  29. [24]: Myslím, že toho Covida zbytečně nafoukli. V první vlně udělali to co museli, ale pak to mělo jít nejspíš trochu jinak...

    OdpovědětVymazat
  30. [31]: Teď mě teda dostala pravidla nošení roušek na koupališti a v restauracích. To je teda       

    OdpovědětVymazat
  31. Renatko, máš můj obdiv. Vydržet tolik hodin v obleku, s respirátorem a štítem je určitě záhul. Všichni naši zdravotníci si zaslouží velký dík.
    Jen doufejme, že druhá vlna nepřijde nebo nebude tak zlá.

    OdpovědětVymazat
  32. Renatko pro mě jsi hrdina. Pro tebe by bylo nakažení asi nepříjemnou komplikací.

    OdpovědětVymazat
  33. [39]: Jity, já vím... Začátkem roku jsem chytla hodně nepříjemnou chřipku. možná to byl Covid 19, byla jsem 14 dnů na PN...Ale sedět doma, když jiní makají?     

    OdpovědětVymazat
  34. [41]: Já vím, ale musíš mít taky ráda sebe. Kdo by ti pak co dal natož aby to ocenil? Vždyť víš jak to ve světě chodí.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤