pondělí 20. května 2019

Smutná...

Sedím u televize a bulím. Právě skončil romantický film. Ona si měla brát muže, jenž jí byl oporou. Na scéně se nečekaně, po 4 letech, objevil její manžel, aby podepsal papíry k rozvodu. Jenže celé se to zašmodrchalo. On papíry podepsal, ale ona se nevdala. Znovu se zamilovala do svého, nyní už ex manžela. Protože on si pamatoval, co má ráda. On ji respektoval, takovou, jaká opravdu je...
Domluvili jsme se, že zároveň s kufy z Lídlu objednáme i světla na kola. Jenže já to úplně zasklila. V sobotu jsem zaplatila pouze za kufry. Světla se mi z hlavy vypla. V neděli mě muž zavolal, aby mi je ukázal a já mohla všechno objednat. Ztuhla jsem. Hned jsem se přiznala. To, se dělo pak, jsem opravdu nečekala. Muž se rozžhavil do běla. Nadával jak špaček. Lehké děvy, ženská přirození a hospodářská zvířata obou pohlaví létala vzduchem. Syn se svojí slečnou bohužel všechno slyšeli. Naprosto konsternovaná jsem odešla do kuchyně a tam se rozbrečela.
Neumím dobře vařit a tak platí dohoda, že si vaříme každý zvlášť. Vcelku to funguje. Jsou jídla, která děláme dohromady a jídla, která děláme každý zvlášť. Po onom výstupu jsme se v kuchyni sešli a dodělávali každý ten svůj oběd. On vytáhl hrnec a nelíbilo se mu, jak je umytý. Na dně zůstal bílý okolek od vody. Já bych to normálně umyla, ale on začal znovu běsnit. Vytahoval další hrnec i s poklicí. Jenže já si nevím proč myslela, že tu poklici nebude potřebovat. Nebo jsem prostě nemyslela vůbec. Poklici jsem schovala do skříně. A to ho znovu popudilo. Z očí se mi spustily vodopády slz. On začal vyčítat. Nejvíc háčkování hraček. Nevydržela jsem to a řekla mu, že když jsem tak nechopná, ať se se mnou rozvede nebo mě rovnou zabije a bude ode mě mít klid. On odpověděl v tom smyslu, že by to bylo nejlepší, že na to taky myslel...
Nevím, co mě to napadlo. Asi to bylo čiré zoufalství. Vím, že to řekl ve vzteku, jenže stejně mě to hodně ranilo. Srazilo mě to na kolena. Znovu jsem ta neschopná manželka, co neumí navařit. Jenom sedím a nic nedělám. A když už, tak háčkuju.
Odpoledne jsem zavezla jeho mámě nákup. Ptala se, kde je on. Přiznala jsem barvu. Vynechala podrobnosti a řekla stručně, co se stalo. Bába se bez rozmyšlení postavila na mou stranu.
V práci, na noční, jsem měla skoro celou dobu skleněné oči. Moc mě mrzí, že jsem ta jeho světla zazdila. Jednou jsem se mu omluvila. Ale víckrát se omlouvat nebudu. Po tom, jak hnusný na mě byl už vůbec ne. Měl právo se na mě zlobit. Mohl klidně zvýšit hlas. Ale to co předvedl budu zapomínat ještě hodně dlouho.


43 komentářů:

  1. To budeš zapomínat hodně dlouho, jestli někdy vůbec. V těchto chvílích se, Chudobko, strašně těžko radí, obzvláště, když vím, že to není poprvé.

    OdpovědětVymazat
  2. Sedmikrásko,bude líp. Napsala jsem ti teď mail s konkrétními kroky, tak, kdyby nebyl k nalezení, prozkoumej spam!

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Renátko, teď mám na krajíčku já. Taky se někdy s manželem chytneme, většinou je to kvůli blbosti, ale až tak strašné to nikdy nebylo. A proto vím, že to hodně bolí a asi ještě dlouho bude. Já bych s ním nemluvila asi tak půl roku, jestli vůbec. Myslím na Tebe, drž se, ty si takové jednání nezasloužíš a už vůbec ne za takovou malichernost.

    OdpovědětVymazat
  4. Renátko smutné, hodně smutné. Zvlášť když víme, jak jsi pracovitá, hodná a co máš za sebou. Tvůj muž musí mít někde v sobě strašně nízké sebevědomí, když potřebuje zhazovat Tebe takovým kalibrem, věřím, že to moc bolí, navíc, když to slyšeli mladí. Jen se bojím, že řešení, kromě radikálního není. Držím palce a hladím na dálku.

    OdpovědětVymazat
  5. Někdy člověk vyletí třeba i pro naprostou blbost, to celkem chápu. Tenhle výstup už je hodně přes čáru, je zvláštní, že ho nedokázalo zastavit ani přihlížející obecenstvo. Třeba je za vším nějaký jeho problém, čímž ho v žádném případě nechci omlouvat, ale zkuste si o tom promluvit. Těžká rada, držím palce

    OdpovědětVymazat
  6. A vidíš, já myslela, že tohle už máte za sebou.
    Oba jste překonali svá onemocnění, tak tedy proč, když si už můžete jen lebedit.
    Je mi to líto, protože je to zbytečné, jsme na světě jen krátce a půjčeni.
    Myslím na tebe, jsem nemile překvapená, tohle jsem konkrétně u vás už číst nechtěla..

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle běsnění zapšklého muže taky znám. Okamžitě jsem šla od něho. Myslela jsem si, že jste od sebe, a zatím je v tvém dosahu? Tohle budeš cítit hodně dlouho, ještě že máš už lepší práci. Pohanění hospodyňských kvalit nese žena hodně těžko. Jsou to ale je věci. Bude třeba si sednout a určit si mantinely, kam až tě může obtěžovat. Moc ti držím palce a ať podrží tvoje rodina, zasloužíš si to

    OdpovědětVymazat
  8. Vůbec se ti nedivím. Mnoho povyku pro nic, spíše pro světla a ještě takhle hnusně. Vždyť se to dá vyřešit o nějaký den později a je zbytečné tropit takový humbuk. Dá se zvýšit hlas, dá se omluvit a napravit to. Ale takhle to člověka vždycky raní.
    Ještě před dětmi. I to bývá výprava do života. Přeji, ať se situace zklidní a je zase rodina v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  9. Ježíš, tohle sem snad ani nepiš. Už jednou jsem tu četla podobný článek. Napíšu pod něj to samé, nebul, budeš vošklivá, je to kretén a oprav si ty překlepy... Je vidět, že jsi furt ještě rozčilená...

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Já se svojí povahou bych to tím hrncem přetáhla, ale já jsem taky dvakrát rozvedená...

    OdpovědětVymazat
  11. Je zvláštní, že ti, kteří ostatní považují za neschopné, mívají sami do dokonalosti dost daleko. Ale ono je vždycky snazší vynadat druhému než sám sobě.

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Renátko, nebudu lhát, že mě také někdy mužští (záměrně píši v množném čísle) nebuzerovali. To jsem byla ještě mladá a hloupá. A víš, co bych udělala dnes? Sbalila bych kufr (pokud se můžeš uvolnit z práce)nebo o víkendu a byla bych na pár dní pryč. Neřekla bych kam jdu, ani kdy se vrátím. Po návratu bych se vůbec nebavila, jela bych si vlastní lajnu. Předpokládám, jak tě z toho blogu znám, že se asi rozvádět nechceš. Potom se ale musíš zařídit sama pro sebe. Pokud máš kamarádky, vyrážej za zábavou, na kolo s kamarádkami. Nebuď smutná, jsi schopná, šikovná ženská a NIKDO nemá právo tě takhle nadávat a urážet. To dělá jen primitiv.

    OdpovědětVymazat
  13. Řeči se mluví a život jde dál.. N

    OdpovědětVymazat
  14. To  jsem, po tom všem, čím sis prošla, vůbec nečekala . Na to asi bude jiný ženský a mužský přístup k řešení problému. Podle mne je horší to, že to viděli a slyšeli syn se slečnou. Co syn... toho to možná nepřekvapilo, ale ta slečna ... Zaráží mě, že dospělý syn nějak nezastavil rozlíceného tátu, tedy nečtu to tady. Ale být v kůži té slečny, tak si pomyslím, co když ten syn=partner, se třeba po letech bude chovat stejně ke mně? Tohle mě napadlo, ale ty se hlavně drž a chybu jsi v životě udělala asi hlavně tu, že jsi mu hned v začátku nedala najevo, co až si může dovolit. Snaž se co nejrychleji sebrat a buď nad věcí.

    OdpovědětVymazat
  15. [1]: Budu to zapomínat dlouho. Máš pravdu. Je mi z něho nanic....

    OdpovědětVymazat
  16. [3]: Bavit se s ním budu muset, v červnu letíme di Egypta. A téhle dovolené se nevzdám. Hodlám si to tam užít

    OdpovědětVymazat
  17. [5]: Nejspíš máš pravdu, ale já si taky pracovní problémy nehojím na něm....

    OdpovědětVymazat
  18. [7]: Dneska jsme si volaly s babi a ona je jednoznačně na mé straně. I přesto, že jsem to celé zavinila já....

    OdpovědětVymazat
  19. [8]: Mrzí mě, , že to slyšela slečna...

    OdpovědětVymazat
  20. [9]: Byla jsem z toho vedle. Potřebovala jsem to ze sebe dostat. Bylo toho na mě najednou zase moc...

    OdpovědětVymazat
  21. [11]: Nikdo z nás není dokonalý. Bohužel, někdo to stále ještě neví...

    OdpovědětVymazat
  22. [12]: Nebudu sedět doma. Zitra jdu nakupovat...

    OdpovědětVymazat
  23. [14]: To máš pravdu. Neměla jsem si od samého začâtku nechat.....na hlavu.

    OdpovědětVymazat
  24. Moje kamarádka žije v takovém manželství 30 let. Její muž je cholerik a ona ví, že proti tomu nemá šanci bojovat. Z kraje chtěla od něj utéct až bude dětem 18 let, aby měli nerozvedené manželství, ale nyní, když už jsou děti dávno z domu přišla na to, že si nebude zvykat na nového muže, který by určitě měl zase jiné chyby než ten, co si na něj, i na tu jeho velmi špatnou povahu, zvykla.
    Zůstala s ním a snaží se jeho nálady a zlobu NEvnímat, prostě si myslet své a být v klidu!
    Zkus to Chudobko,
    on žádný muž, zvláště ten co by byl k tobě věkem, není ideální, věř tomu.
    Sice tě tady veškeré komentující blogerky nabádají k úprku, ale myslím, že když jsi zvyklá na muže po svém boku, že by jsi sama žít nechtěla. (?)
    Zkus se nad jeho NÁLADY povznést, myslet si své a být v klidu.
    Prý to jde.
    Ano, ona tak žije spokojeneně, prý se to dá naučit.
    Držím palce, ať nejdeš, v případě útěku, z bláta do louže.

    OdpovědětVymazat
  25. A proč se vlastně nerozvedeš/dete? (už si nepamatuji zda jsem tu tykala nebo vykala)
    Já tenhle blog mám prostě zafixovaný s takovými smutnými články a vždycky mě napadne, proč s ním jste...Ale my se s manželem taky kolikrát porafáme jak psi a řekneme si dost ošklivých věcí, no ale pak přijde takové to že to člověk vlastně nemyslel vážně a tak..i když manžel mi neříká, že mě zabije..to říkám já jemu!

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: Po zkušenost z naší krize říkám, nauč se VEDLE NĚHO samostatně žít, neutíkej, žij si podle svého. Jde to, můžu to potvrdit. Teda pokud to není extra ponižující. Okolí je při tobě, snad tě podpoří i přihledání nového smyslu tvého života. Přeju ti to a držím palce. Je tolik činností, kterými si při něm můžeš dělat radost i život lepším. A zakaž si, aby na tebe tak řval s tím, "ať ti vyká" - je horší říct "vy vole" než prostořeké "ty vole"!

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Já mám strach ze samoty. Zatím neutíkám nikam. Ale vědomí, že jsem finančně nezávislá a klidně si můžu z fleku pronajmout byt, to mi přijde jako moc fajn. Ten můj cholerik neví, co doma má za poklad

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Rozvod beru jako poslední možnost. Nebo spíš jako prohru...

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: Nedokázala bych žít vedle něj Kitty. To už bych raděj byla sama...

    OdpovědětVymazat
  30. [30]: Tak to na rozdíl od tebe já finančně nezávislá nejsem, i když bych s přispěním hospodáře klidně být mohla. Ale zase se bez omezení můžu zařídit pro sebe. Už "zadnice" byla pro mě osamostatněním

    OdpovědětVymazat
  31. [31]:
    Chudobko znám hodně žen, které považují rozvod za výhru, tedy jejich výhru, kdy začnou konečně prý žít. Ostatně je tu dost blogerek, které se na osamocení a samotu vyloženě těší a nemohou se jí dočkat, třeba i v případě až je děti opustí.
    Znám též muže (nejednoho) od kterých odešla jejich žena a oni zažívají prý nejšťastnější období svého života - samotu! Přestože byli zvyklí žít s manželkou třeba i 20 let. Věřila by jsi tomu? Já taky ne, kdybych se s těmi lidmi denně nesetkávala a neznala je hodně, hodně dlouho osobně.

    OdpovědětVymazat
  32. Renátko, čtu a je mi z toho smutno. Nejde o to, že jste se chytli, to se ve vztahu stává a kdo tvrdí, že ne, tak lže. Tady jde o ty jeho výbuchy vzteku a hlavně ta sprostá slova. Sakra, to on je tak dokonalý, že nikdy nic nezapomněl?

    OdpovědětVymazat
  33. Každý, kdo v té situaci nebyl, si vytvoří jen určitou představu a protože jsem sám vznětlivý člověk vím, že někdy stačí málo a člověk vybuchne. Ale na druhou stranu, jste oba dostpělí lidé a až opadne největší stres, je dobré si o všem v klidu promluvit.

    OdpovědětVymazat
  34. [33]: Pomaličku se to dostává do rádoby normálu. Nesedím doma ufňukaná, zašla jsem si k holiči, koupila si nové šaty a sukni...

    OdpovědětVymazat
  35. [34]: Samota je dobrá jen pokud se mám ke komu vracet...

    OdpovědětVymazat
  36. [36]: Asi ano, je to přece pán tvorstva....

    OdpovědětVymazat
  37. [37]: Ani já nejsem jiná, dokážu vyletět jako čert z krabičky, ale má to své hranice...

    OdpovědětVymazat
  38. Jsem z toho jeho výbuchu konsternovaná. Po tom, čím jsi prošla, jsem si myslela, že je všechno relativně v pořádku. Ono nic není na 100 %, všude je něco.
    Vzala jsi to za dobrý konec - holič, nové šaty, sukně. Žila bych si podle svého a jeho bych si nevšímala. Jde to. Kor, když máš dobrou práci a hodně dobrých přátel, Také hodně koníčků.
    Držím pěsti!

    OdpovědětVymazat
  39. Renatko, čtu to až teď se zpožděním. Je mi to líto, protože jsi úžasný, sluníčkový člověk. Všude je něco, občas bouchne každý. Ale myslím, že sprosté nadávky a urážky už hraničí s psychickým násilím. Jestli to už náhodou není přes...
    Kdybys někdy potřebovala se vypovídat, tak se klidně ozvi.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤