čtvrtek 5. března 2020

Nejen rybička na ledničku

Dnes vám ukážu, jak se také dá odreagovat.  Na jednom z velice pozitivně naladěném setkání Ženského klubu mě jedna z nás poprosila o návod, jak na papírovou "magnetickou" rybičku. Byla to výzva. Už jednou jsem se pokoušela ji zdolat a neuspěla jsem. Tentokrát jsem se rozhodla nevzdat to. Natočit  postup výroby mi moc nejde. Ale udělat názorné video z fotek, to mě docela baví.
Tak jdeme na to...😊
Nejprve musíme zajít do papírnictví nakoupit  barevné papíry, magnetky a lepidlo na papír a kov.  Potom si pusťte video s návodem, jak složit jeden 3D origami dílek.



 Video jak složit jeden 3D origami dílek.

Nejprve hezky barevné papíry nařežeme (nastříháme) je na malé kousky a ty pak třeba u telky skládáme. Není to nic složitého. Já se to učila od tohoto angličana. Vlastně je to můj oblíbený "skládací 3D origami hlas". Vlastní skládání začíná na 3. minutě. Do té doby vás bude lákat svými parádními výrobky. 
Naučit se jak na to je dobré nejprve na obyčejném bílém papíru. Potom si vybereme barvičky rybičky a naskládáme potřebný počet dílků. Kolik jich má být? Mrknete na následující video. Počet dílků je hned v 9 vteřině.

Originál video, podle nějž jsem posléze tvořila


Varování předem, že tak lehce, jako to jde té slečně, to skoro nikdy napoprvé nejde. Dílky mají tendenci vyskakovat a nedržet. Můžeme si pomoct lepidlem, stačí kapička. U druhé rybičky vám to půjde líp a u desáté to zvládnete levou zadní. Opravdu to není těžké, chce to jenom cvik. 



A zde je moje video s návodem, na jeho konci jsou moje varianty rybek.


Nakonec nezapomeňte na zadní díl přilepit magnetku. Teprve pak rybičku natřete nebo nastříkejte bezbarvým lakem. Neposlušné dílky ještě víc usměrníte a celou rybku zpevníte.

Nakonec vám ukážu, co všechno se dá technikou 3D origami udělat. Třeba vás to nakopne a začnete to také zkoušet, jako já 😃 


 
Labutě
Návod je trochu zrychlený



Slon
Nejprve se paní pochlubí s výrobky a asi od 2. minuty začne hezky pomalu skládat


    Prasátko od té samé paní




         Miska



A tohle je moje práce



Krabičky na drobnůstky




Na závěr oblíbené sovičky.
Záleží na tom, jak velký bude dílek.
Do sovička z větších dílků se vejde dovnitř třeba i propiska,
na zadní stranu nalepíte magnetku,
umístíte na ledničku spolu s lepícím bločkem
...a je to


Já je dělala menší, s magnetkou na zádech a  sladkostí uvnitř

Tak co, vyzkoušíte to také:

                                    

2 komentáře:

  1. Tohle je nádhera. Asi bych to nedokázala. Za našich časů tolik nádherných technik a možností nebylo. Tak jsem asi zkameněla u vyšívání, pletení a háčkování a trochu ten nešitý patchwork. Sovičky i miska se ti opravdu povedly.

    OdpovědětVymazat
  2. TVOJE sovičky jsou nejhezčí, Sedmikrásko.
    Jinak, musím doufat, že mé komentáře schválíš, protože se nezobrazují...

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤