čtvrtek 7. července 2022

Knižní abeceda - A jako Afrika a audiokniha


 Vítám vás všechny v prvním díle knižní abecedy. 

Písmenko A v sobě skrylo Afriku a audioknihy.


Afrika                                                                                                                                                          Když se řekne Afrika, okamžitě se i vybaví slon. Tohle nádherné obrovské inteligentní stvoření prostě miluju. Afrika to je pro mě magický kontinent. Dřív tu byl opravdický ráj zvířat, než  člověk přišel na to, jak na jejich lovu zbohatnout. Některé druhy téměř vyhubil.  

Moc ráda čtu o Africe. Mým oblíbeným spisovatelem je Wilbur Smith. Zrovna teď už po druhé čtu jeho ságu rodu Courtneyů. Série dobrodružných knih začíná v 17. a končí ve 20. století. Děj se  odehrává  většinou v Africe. Smith je mistrný vypravěč. Jeho příběhy mají spád, takže vůbec nevadí troj a občas i čtyřmístný počet stran knih.

Také se mi líbila  kniha Než přijdou deště . Je to z úplně jiného soudku. Moc dobře se mi to četlo a taky jsem u této knihy docela dost přemýšlela o životě. 


Audioknihy                                                                                                                                          Občas zabrousím na stránky Českého rozhlasu a poslechnu si něco z jich Čtenářského deníku. Nebo sem, do audiotéky. Je to pro mě takové zpestření, kdy při domácích pracech poslouchám příběh. No vlastně bylo. Teď, co jsem se pustula do angličtiny, se víc obklopuji anglickými podcasty, pouštím si anglická cvičení....


Tak jste zvědaví, co přišlo do Knižní abecedy na témata Afrika a audioknihy?


KNIHY O  AFRICE

Opět jedna z knížek, která velmi mile překvapí. Vybrala jsem si ji z domácí knihovny a čekala jsem nějakou cestopisnou knihu o Africe. Jsem generace, která nezažila informování o expedici v živém přenosu, ale dokážu si představit, že tím Československo žilo víc než dneska nějakou reality show. 
V dnešní době je to už trošku historická knížka, ale snad proto je to tak zajímavé. Napínavé peripetie, jak se dostat přes černý kontinent tam, kam potřebujete, jak to nejde, zároveň splnit užitečný úkol dopravy léků do nemocnice.
Knížka se mi četla velmi hezky a jsem ráda, že jsem na ni narazila.
Nedávno jsem o ní psala na svém blogu 
Iva - Anawi


Vzhledem k tomu, kolik knížek jsem za život přečetla, tak jsem líná vzpomínat, na všechny a vybírat z nich tu nej,  Proto jsem si to zjednodušila a vybírala jen z blogu. K tématu "Afrika" mám na blogu dvě knihy. Z nich se mi více líbila knížka "Analfabetka, která uměla počítat". Je to svižné, má to vtip. Hrdinka zažívá neuvěřitelné příhody a dobrodružství,  z nichž vybředá ještě neuvěřitelnějším způsobem. Píšu o ní i na svém blogu.
Jitka Š. - Sbírka mých knih

Autor je velmi úspěšný fotograf ( vystavoval své fotografie po celém světě - Evropa, Afrika, Austrálie, Amerika, Asie),  cestovatel a spisovatel. Měla jsem tu čest seznámit se s panem Václavem Petrem osobně a vidět nádherné fotografie, kterých má doma bezpočet. Znám i jeho ženu Blanku, která s ním kus světa procestovala s báglem na zádech, za což ji nesmírně obdivuji. Vrátím se však ke knize Tajemná Afrika - sen o cestě do Afriky pro pana Petra začal v roce 1975, kdy se dozvěděl, že jeho fotografie byly vybrány na výstavu do Johanesburku. Uteklo hodně vody než tento sen uskutečnil, ale o tom všem se více dočtete v jeho knize Tajemná Afrika, která je doplněna nádhernými fotografiemi autora.
Marta - Fukčarinka


Román Karen Blixenové Africká farma, mi kdysi věnoval děda se slovy, že se mi to bude líbit. A líbilo natolik, že jsem se k této knize stále vracela. Silný autobiografický příběh dokáže vtáhnout čtenáře do děje. Později byla tato kniha zfilmována pod názvem Vzpomínky na Afriku s Meryl Streep a Robertem Redfordem v hlavních rolích. Film mně rozhodně nezklamal a po jeho shlédnutí jsem doma znovu knihu otevřela. Po kolikáté už?
Kniha je k dispozici i jako audiokniha, kterou svým sametovým hlasem namluvila Vilma Cibulková.
Alena -  Signora


AUDIOKNIHY 

S tímto dílem jsem se poprvé setkala jako záznamem divadelní hry v televizi, pak jsem jej viděla naživo v divadle, pak jsem knížku četla a mám ji jako audio načtené doma. Každá verze je trošku jiná. Původně byla kniha a z té vznikla divadelní hra. Vždy v hlavní roli s Bárou Hrzánovou a vždy příjemně strávený čas, i když divadelní verzi mám nejraději. Audioknížky poslouchám vzácně.
Iva - Anawi


Audio knihy, pro mě dosud jen pár poslechů z ukázek nabídky knih. Láká mě však poslech knihy od Karen Blixenové - Vzpomínky na Afriku. Čte Vilma Cibulková. Příběh byl zfilmován, ale jak já říkám, kniha je kniha (ta, kterou můžeme držet v ruce je pro mě nej), ale technika jde dopředu a tak možná jednou dojde i na tuto audio knihu. Co vím jistě, poslech bude s šálkem dobré kávy, s představou krajiny rovníkové Keni.
Tak to je ode mě vše do knížní abecedy od písmenka "A", těším se na tipy knih ostatních účastníků.
Marta - Fukčarinka


Audioknih moc jich doma nemáme, horko těžko se smiřuju se čtečkou, kde mám staženo asi 150 knih. Miluju vůni nového papíru a tiskařské černi. Knih si vážím natolik, že mně za chvilku vyženou z bytu. Místo toaletního stolku se zrcadlem mám v ložnici dvě knihovny.:-D Letos poprvé jsem si na dovolenou nevzala deset knih, jako obvykle, ale čtečku.
Tady bych vybrala audioknihu Z deníku kocoura Modroočka, kterou napsal Josef Kolář, a kterou naprosto úžasně načetl Marek Eben. Četla jsem jí kdysi svým dětem, později vnoučatům. Ovšem v Ebenově podání je její poslech pohlazením po duši. Je to sice kniha pro děti, ale líbí se i dospělým. Možná, že už začínám naplňovat přísloví: "Kůň je jednou hříbětem, člověk dvakrát dítětem".🤣
Krásné a pohodové letní dny přeje
Alena - Signora

A můžete hlasovat v každé tabulce pro jednu knihu

Afrika



Audioknihy


Příště budeš vybírat z knih na tato témata od písmenka B.

Abys mohl(a) soutěžit,

musíš uhodnout, jaké tři knižní žánry nebo chceš-li témata se skrývají ve třech hádankách.


1. 

Je to rekonstrukce života významné osobnosti na základě archivních materiálů, deníků, osobních znalostí či vzpomínek.                                                                                                                    Pojednává o činech, úspěších či díle vybrané osobnosti, o jejích motivech a povahových rysech.            Částečně může  využít i fikci, ale většinou se zakládá na reálných událostech.                                        Je to  žánr zvaný B . . . . . . . .


***    ***   ***


2.

Je to nejpřekládanější a nejvydávanější kniha.                                                                                Obsahuje soubory starověkých posvátných textů.                                                                                      Je to kniha knih.                                                                                                                                            Ač nevěřící, tuhle knihu jsem četla i když ne obě dvě její části.                                                              Na  jejich titulních stránkách mohou být i takovéto obrázky:



Je to kniha s názvem B . . . .   Napiš, jestli jsi nějakou četl(a) a proč,  jak se ti líbilo její zpracování.


***   ***   ***


3.
Tento literární útvar vznikl někdy v 6. století před naším letopočtem
Základem je zosobnění, kdy se lidské vlastnosti  přenášejí na zvířata.
Poučné příběhy v takovéto knize jsou tedy B . . . .



Už víš?
Jestli ne, tak mi napiš do komentáře 
nebo na email
knizni.abeceda@seznam.cz
a já nápovědy ještě víc odkryju.




Takže na příště máte výběr ze tří knižních témat na písmenko B
Pošli knihu na vybrané téma,
máš k dispozici 3 témata
pošli tedy maximálně 3 knihy
a nezapomeň na ně hezky nalákat další čtenáře.
Těším se na vaše příspěvky.





















12 komentářů:

  1. Dávám hlas Analfabetce, protože jsem ji četla a protože je naprosto dokonalá! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky hlasuji pro Jonase Jonassona. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Dala jsem hlas Expedici Lambarene☺

    OdpovědětVymazat
  4. Hlasuji pro Africkou farmu :) Knihy od Wilbura Smithe mám ráda, sáhnu po nich vždy, když chci něco pěkně odpočinkového :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za hlas. Ty knížky od Smithe se moc dobře čtou

      Vymazat
  5. Dnes jsem si z knihovny přinesla první dva díly od Wilbura Smitha - rodinnou ságu. Jsem na knihu zvědavá,má být 16 dílů.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za typ na podkasty, zatím jsem jimi nepolíbený. Jsem totiž člověk vizuální.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤