středa 17. srpna 2016

Než přijdou deště

Dostala jsem dárkové poukazy do našeho obchoďáku. Nakoupila jsem si nějaké ty hadříky a dvě knihy. Tohle je jedna z nich. Ta druhá se jmenuje Očarovaná. Při vybírání knihy mě zaujal její podtitul, Africké momoáry.
Spisovatelka vzpomíná na Afiku a Ameriku. Necítí se nikde doma. Afičankou už není a američankou stále ještě není. Vyprávění začíná telefonátem ze Zambie. Její sestra Vanessa plánuje pohřeb dosud žijícího otce, který rozhodl , že nebude žít věčně...Alexandra ( Al, Bobo) se postupně ve vzpomínkách vrací do doby, svého dětství a dospívání v Africe. Její rodiče jsou chvílemi šílení, ale přesto milující. Al popisuje tragické události s nadhledem a bez zbytečného patosu. Život v Rhodésii je nebezpečný. AIDS, chudoba, malárie, divoká příroda, to vše je součástí nezkrotného afrického venkova, v němž dospívá. Kde také poznává svého budoucího manžela , američana Charlieho. Vdává se za něj a odjíždí do cizí země. Amerika je plná propastných rozdílů. Jiná kultura, jiná mentalita, jiný, rychlý způsob života. Musí vést domácnost, starat se o dům. Příliš věcí najednou. Časem se jí CHarlie začne vzdalovat. Jejich manželství se rozpadá...
Knihaje psanaá s nádechem klidu a pohody. A to i v kritických situacích. Po jejím přečtení jsme byla trochu zklamaná a strašně nadšená. Zklamaná tím, že tam nebylo víc setkání s nespoutanou Africkou přírodou. Nadšená ze síly samotného příběhu. Autorka nám dala nahlédnout až úplně dovnitř svého já. Ukázala, jak důležité mohou být vazby s kulturou, v níž žijeme. Jak moc záleží na tom, jakým způsobem žijeme. Ukázala nám, jak je důležité projevit svou lásku činy.






13 komentářů:

  1. Jůůů, to zní hezky... Díky za tip

    OdpovědětVymazat
  2. další pěkná recenzea můžu připsat na seznam, co si v budoucnu přečtu - doufám, že se k tomu dostanuna letošní dovolenou jsem brala knihy, co mi doma ležely roky..jedna byla naprosto hloupá, bohužel si nepamatuji, kdo mi ji dal

    OdpovědětVymazat
  3. Další knížka, kterou budu v knihovně hledat. Díky za tip

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za výborný tip na čtení,hned si v knihovně objednávám.Já čtu hodně,ráda mám hlavně české autory,i ze současnosti -detektivky,romány,ale i příběhy o Africe apod.Hezký den Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Knížky ze života mám také moc ráda, ale teď moc nečtu, nějak mi to ještě nejde.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Tak to je možná dobře, že si nepamatuješ,kdo ti ji dal...

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Tak ať se ti povede ji najít

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Všechno má svůj čas...i čtení knih

    OdpovědětVymazat
  9. Určitě zajímavá kniha, dobré téma. Líbí se mi i její přebal.

    OdpovědětVymazat
  10. Sem napište komentář[11]: Jsem ráda, že ji mám

    OdpovědětVymazat
  11. " Zprvu, než deště přijdou,
    nevěří tomu nikdo !
    Já věřím však, že přijdou deště,
    když prší, tak řvu:  Prš  eště !!...  Dnes vystrčím šišku z okna,
    říkám si : ,,Jestli já zmokna ,, !
    ... proboha !  ihned jsem promáčen !
    ( )
    ...... jak to ?  vždyť nebe je bez mračen ?"Na plochou střechu domu
    kdos vkročil ,
    ... jest možné on hanebně zezhora močí !!"Bill Pometllo  rozčilen utřel si oči
    a vzburcoval lidi všechny! !
    ... chycen byl opilec !" Nech mi !"
    ( marné je opilce křičení,
    když lidma je po schodech vláčený ! )

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤