čtvrtek 8. září 2022

Poslední den v Paříži

 Dnes vám ukážu, co mě při procházce pařížským Montmartrem zaujalo. Byl to poslední den našeho krátkého výletu. Nikam jsme nespěchali. Ráno jsem vrátili klíčky na recepci, uložili kufry do malé místnůstky pod schody a vydali se na metro. Čekal na nás nádherný Sacre Coeur. Zašli jsme si na oběd a pak už se jen toulali uličkami na Montmartre...


V metru jsou televizní poutače na Louvre


K Francii neodmyslitelně patří i pestrobarevné barety...


Tak tady jsem se prostě musela zastavit...


Nádherné šaty


Překrásné tepané šperky


Korálková a démantová  nádhera...


Všudypřítomné květiny v oknech...


Jedno malé zahradnictví.


Veselé hodiny na rušné ulici.


Jedna z mnoha ulic Montmartre



Kavárnička láká k posezení a vychutnání šálku lahodného moku,
kdo by odolal...


Ani na děti se tu nezapomíná...


Tohle není divadlo, jak jsem si původně myslela,
ta věžička s křížem mi měla napovědět


Ano, je to Kostel Panny Marie Loretánské
aneb Notre Dame le Lorette


Když nastal čas, vrátili jsme se na hotel pro zavazadla a sedli na vlak směrem na letiště.
Jel nám vlak typu RER, linka C.


Byly to nádherné 4 dny v Paříži.
Netušila jsem, že můj muž je taková romantická duše
a zvolí pro mě jako dárek k padesátinám 
prodloužený víkend v Paříži.
Děkuji.


A ještě připomenutí Knižní abecedy, písmenka E
1)
Čím se zabývá literatura na určená pro dospělou populaci?
Cupido, smyslnost, satyr, projev pohlavního pudu, milostný, faun
- jaký pojem na E tato slova označují?



2)
Co řecky znamená okružní výchova ?
Jaká literatura na E představuje podrobné nebo zevrubné lidské poznání týkající se jednoho nebo více oborů? Její obsah  je řazen buď abecedně nebo tematicky.


Moc se těším na vaše příspěvky.
A nezapomeňte hlasovat na této stránce dole
 
nebo přímo tady:


Hlasování pro detektivky už má 8 bodů


Hlasování pro dětskou literaturu už má 9 bodů



6 komentářů:

  1. Renatko, občas nás naši partneři překvapí 🥰

    OdpovědětVymazat
  2. Paříž je nádherná. Pěkný dárek k narozeninám. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky . Taky by se mi líbilo jen tak se tam projít.
    Dárek k narozeninám opravdu OK !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤