čtvrtek 15. září 2022

Knižní abeceda E

 Přeji všem hezký den, máme tu další díl Knižní abecedy. Než se do něj pustíme, mrkneme se, jak dopadl díl minulý, tedy písmenko D. Děkuji všem, kdo se zapojil a také těm, kdo se přišli podívat, co to ta knižní abeceda vlastně je. 

Takhle jste odhlasovali detektivky



A tohle je výsledek hlasování pro dětské knížky



Takže celkově to vypadá asi takhle.


A teď se můžeme vrhnout na knihy na E.


Jak jste správně poznali:
Cupido, smyslnost, satyr, projev pohlavního pudu, milostný, faun - tyto pojmy spojuje erotika. Na tohle téma jsem četla už jako mladinká Umění milovat - Publius Ovidius Naso, samozřejmě tajně, aby to naši nevěděli. Jako dospělá jsem pak ujížděla na nejrůznějších románech červené knihovny - Noční stín Catherine Coulter nebo Hudba meče - Julie Garwood a její další knižní série, při nichž jsem se chvilkama i červenala. No a nesmím zapomenout na trilogii Padesát odstínů šedi - E. L. James, tyhle opravdu tlusté knihy jsem přímo slupla, četlo se to samo :-)


Okružní výchova neboli řecky enkyklios, a lidské poznání týkající se jednoho nebo více oborů to je encyklopedie. Jistěže jsem tyhle knihy četla, ale o jaké tituly se jednalo, tak už opravdu nevím. Ale moc ráda se nechám inspirovat vámi...


Erotika

Vzpomeň si na lásku - Jana Topinková. Výborně se čte a jedním dechem. Vřele doporučuji. Úžasné!
Jaromíra Kolárová : Psala jsem pro tebe. Autorka psala ponaučení své dceři. Mladé sedmnáctileté dívky se zde dozví vše, co by každá mladá žena měla vědět ve vztahu s mužem. Provázelo mne to mým mládím, protože 1.vydání vyšlo v roce 1961. Taky sem lze zařadit tzv. Červenou knihovnu, kdy
chudá dívka pozná bohatého továrníka a z Popelky je rázem bohatá milostpaní.
Bohužel jsem si uvědomila, jak ztrácím paměť. Byly doby, kdy jsem četla 100 knih měsíčně. 
A čtenářský deník se kamsi zatoulal. Hanka - Otavínka


Uloupená kadeř - Alexander Pope. Na téma Erotika posílám nádhernou báseň Uloupená kadeř. Z dnešního pohledu tam mnoho erotiky není, ale když si uvědomíme, že je přes 300 let stará, tak je tam toho na tehdejší dobu až moc. Jitka Š. - Sbírka mých knih


Jmenuji se X - . J. Molloy
Něco jsem přečetla, něco nedočetla. Jako třeba trilogii Padesát odstínů. Ale tu tady nechci propagovat, protože jsem skončila někde v polovině druhé části. To, co jsem přečetla opravdu s chutí, je kniha Jmenuji se X od  A. J. Molloy. Na rozdíl od předchozí nedočtené má velice zajímavý děj, Její příběh se odehrává v Neapoli a je zahalen mnoha tajemstvími. Město má dlouhou historií, je plné mafiánů. Může v něm vzniknout láska? Americká studentka Alex se, kvůli své diplomové práci na téma mafie, vydává do Neapole. Zde se v kavárně setkává s potomkem šlechtického rodu Marcem, který je přátelský, společenský a velmi přitažlivý. Kolem něj se však vznáší aura záhadnosti. V Alex probudí dosud nepoznanou spalující touhu. Jeho tajemství je pro ní ale šokující. Alena - Signora


Dekameron - Giovanni Boccaccio
Prvním žánrem je erotika. Z literatury mne napadá Dekameron. Erotické knihy nevyhledávám ale, když je v nějakém románu něco málo erotična, beru to jako zpestření četby. Dekameron je soubor sta novel o lásce rozdělených po deseti na deset dní. Příběhy si vypráví tři mladí muži a sedm mladých žen, kteří utekli z města na venkov, aby se zachránili před morem, který vypukl ve Florencii roku 1348.
Napsal Giovanni Boccaccio v letech 1348-1353. Knihu jsem nečetla. Helena - B






Encyklopedie

Posílám svůj příspěvek k tématu Encyklopedie,tato knížka nazvaná Lexikon... to podle mě splňuje.
Lexikon ohrožených druhů strašidel lesních, lučních a domácích od spisovatelky Vítězslavy Klimtové 
Tuto knížku jsem četla před lety. A je to ten typ knihy, ke které se klidně budete vracet opakovaně. Krásné obrázky a originální podání, laskavý humor.  Iva - Anawi


Ottův slovník naučný.  1. vydání mělo 40 knih a to nové po roce 2000 jen 6. Encyklopedie šachu. Encyklopedie vlajek.  Hanka - Otavínka


K tématu Encyklopedie bych přiřadila humornou knížečku Jak vyzrát na domácí mazlíčky. Není to encyklopedie, jak si každý z nás běžně představí. Chcete si pořídit domácího mazlíčka? Stačí nalistovat příslušnou stránku a autor vám srozumitelně vysvětlí, proč si právě tohle zvířátko nepořizovat. 
Jitka Š. - Sbírka mých knih


Kronika lidstva - Bodo Harenberg a kolektiv
 Encyklopedie. Máme jich doma několik. Všeobecných, dětských či zaměřených na jedno téma. Mám ráda historii a tuto knihu jsem před spoustou let našla pod vánočním stromečkem. Bodo Harenberg s kolektivem autorů vytvořil Kroniku lidstva. Jedná se o unikátní přehled dějin lidstva, který zahrnuje události od nejstarších dob. Na 1320 stranách nabízí výběr nejdůležitějších a nejzajímavějších historických faktů. Kronika lidstva je přehledně uspořádána, má mimořádnou bohatou obrazovou dokumentaci, včetně reprodukcí uměleckých děl, fotografií a map. Alena - Signora



Co to tu kvete? Květena střední Evropy - Margot Spohn & Marianne Golte-Bechtle
Druhým žánrem je encyklopedie. Hned mne napadl Ottův slovník naučný. Já mám doma plno knih, týkajících se především kytiček a přírody. Nejraději mám knihu z edice Co to tu kvete? Květena střední Evropy, stále v ní něco hledám. Rostlinky jsou zde určovány podle barvy květu, ale je zde i seznam podle abecedy. Helena - B



Tak a je tu hlasování. Je to snadné. Klikněte na spustit dotazník, 
myší rolujte dolů na řádky s názvy knih.
Když kliknete na řádek s názvem knihy,
dáte jeden hlas
a nezapomeňte kliknout na odeslat.



Hlasování pro erotické knihy




Hlasování pro encyklopedie





Příště tu máme knihy na písmenko F

1.)
Knihy, kde jsou kouzelníci, mágové, elfové, víly, trpaslíci, hobiti, draci a jiná  mluvící havět  jako doma...

2.)
Knihy autora, jehož příjmení načíná na písmenko F


Moc se omlouvám, posílat můžete do 30.9. 

Tak už víte, co za dvě knihy s písmenkem F pošlete?
Moc se těším na vaše nabídky. 
Pište do 30.9.




7 komentářů:

  1. Koukám Chudobko, jak jsi to ještě vylepšila dotazníkem. Encyklopedie mám moc ráda. Zas těžké rozhodování komu dát hlas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ono je to skoro pokaždé těžké, dát někomu hlad,,,

      Vymazat
  2. Renatko,nestihla jsem,ale je tu velký výběr,jen se rozhodnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pošli a já tě dopíšu, jestli chceš :⁠,⁠-⁠)

      Vymazat
    2. Určitě příště si vše pohlidam. Hlasovala jsem pro Dekameron a Ottův naučný slovník.

      Vymazat
  3. Odhlasováno :). Jako dítě jsem encyklopedie milovala, dnes raději koukám na dokumenty :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ksem nejspíš nějaké přečetla, ale erotika mě nejspíš zaujala víc :⁠-⁠):⁠-⁠):⁠-⁠):⁠-⁠):⁠-⁠)

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤