pátek 16. prosince 2022

Knižní abeceda - písmenko J

 Všem, kterým sem zavítali, přeji příjemné pokoukání a zároveň děkuji za návštěvu. V dnešním díle Knižní abecedy nejprve vyhodnotíme minulý díl pro písmenko I a potom se podíváme na minulé zadání, písmenko J.

Jedna kniha a dvě soutěžící.
Obě si odnášejí za Kladivo na čarodějnice krásných 6 bodů




U indiánů, alias u Pokladu Inků zabodovala Alenka se 7 body



Tohle je celkové skóre.
Vede Alena - Signora
Blahopřejeme.

****************
Jaké jsou moje tipy?

Kniha na J 
 Já písnička - je to soubor několika knih s lidovými písničkami, některé znám ze školy, jiné jsme zpívali u kytary. Moji kluci ji měli docela rádi. 
Jeho světlo - Danielle Steel - příběh syna slavné spisovatelky, který zemřel mladý, je to taková její zpověď o tom, čím ona i syn museli projít....Velmi smutný příběh mě ale zaujal, četla jsem ho několikrát.

Autor na J 
Staré pověsti české - Alois Jirásek - tuhle knihu, dřív povinnou četbu asi není třeba představovat...
F.L. Věk - Alois Jirásek - I o téhle knize a filmovém seriálovém zpracování se tu už psalo. Je to příběh Františka, který se vzepřel svému otci, aby mohl jít za svým snem...

Na téma Ježíšek
Nechala jsem se inspirovat a tohle je výsledek. Ježíšek . To je knih, že? Stačí si vybrat. 


****************


A teď se podívejte na soutěžní příspěvky pro písmenko J

Kniha na J

Jméno růže - Umberto Eco
Děj knihy se odehrává roku 1327 kdy mladý mnich Adso z Melku přijíždí se svým učitelem Vilémem z Baskerwillu do benediktýnského kláštera v severní Itálii. Po příjezdu se dozvídají o záhadné vraždě jednoho z mnichů. Vilém se jako bývalý inkvizitor ujímá vyšetřování této vraždy. Ale další vraždy na sebe nenechají dlouho čekat. Vilém zjišťuje, že všechny tyto hrůzné činy mají něco společného s knihovnou, do které však mniši nemají přístup. Spolu s Adsem objeví tajný vchod do knihovny a její složitý labyrint. S velkým přispěním náhody a štěstí se Vilémovi podaří celou záhadu vyřešit a objevit vraha. To vše je doprovázeno požárem knihovny a nakonec i celého kláštera.
Kniha byla roku 1986 zfilmována Jeanem-Jacquesem Annaudem. Viléma ztvárnil nezapomenutelný Sean Connery a Adsa Christian Slater. Alena - Signora



Jak jsem potkal ryby  - Ota Pavel
Tady jsem si nemohla vzpomenout a musela jsem si vzít na pomoc internet a pěkně jsem se pobavila. Nejdříve na jsem se nemohla dostat ze seznamu knih, začínajících na "Já...", potom následovaly knihy ( většinou odborné ) na "Jak..." a tady jsem po dlouhém hledání konečně narazila na knihu od autora Oty Pavla, podle které byl také natočený film.  Helena - B


Autor na J

Cestující v dešti - Sébastien Japrisot 
Napínavý psychologický thriller, kdy je ve svém domě přepadena a znásilněna neznámým cizincem žena Melie Mau. Násilník se však stále v domě skrývá. Melii se ho podaří objevit a zastřelí ho. Svůj čin však nenahlásí policii a těla násilníka se zbaví tím, že ho shodí z útesu do moře.
Do městečka přijíždí plukovník Harry Dobbs, který je přesvědčen o Meliině vině a za pomoci netradičních vyšetřovacích metod rozmotává celý příběh.
I tato kniha byla úspěšně zfilmována, režie se ujal René Clément a v hlavních rolích tu jsou Marlene Jobertová a Charles BronsonAlena - Signora


Saturnin - Zdeněk Jirotka
Okamžitě mne napadl Zdeněk Jirotka. No a když Zdeněk Jirotka, tak určitě nepřekonatelný Saturnin. Knížka je v knihovně na předním místě a od jejího zakoupení kdysi v 70. letech minulého století jsem ji četla mnohokrát a mnohokrát putovala po kamarádech. Potom vznikl film. ten se mi líbil také moc. Přemýšlela jsem, proč mne kniha tak nadchla. Snad díky moudrému a vlídnému humoru? Možná i proto, že v té dávné době bylo takových knih málo. Četla jsem i novodobého Saturnina od Miroslava Macka, ale Jirotkův je přece jenom jeden! Helena - B

Oblíbila jsem si román Zdeňka Jirotky, Saturnin. Knížka je výborná, zábavná, plná humoru. Filmové zpracování je dost věrné a všem protagonistům ty role vážně sedly. Ale přesto se do filmu nedostalo vše. Jitka Š. - Sbírka mých knih



Podél cest - Pavla Jazairová
Spisovatelka a novinářka na "J" - , známá spíše ze žánru cestopisného. Mě však láká k četbě její kniha povídek "Podél cest". Už název napovídá, že námět ke vzniku této knihy čerpala spisovatelka na svých cestách světem, obsahuje vyhrocené konflikty lidí hledajících klíčové hodnoty svých životů. Určitě to bude četba k zamyšlení, nic moc veselého, ale život už takový je, neobejde se bez vyhrocených situacích. Není to kniha, kterou jsem již četla, je to kniha a žánr od této spisovatelky neobvyklý a proto mě láká ke čtení.  Marta - Fukčarinka

Na téma Ježíšek

O Ježíškovi - David Laňka 
Tady byl můj výběr nejtěžší, nakonec jsem sáhla do knihovny našich vnoučat a vybrala poetické a laskavé čtení, které přenese nejen dětské čtenáře, ale i nás dospělé do míst, odkud se nám nebude chtít vracet. Dozvíme se jaký byl Ježíšek kluk a jaké měl kamarády. Kniha vypráví s jemným humorem příběh osmiletého Ježíška, který musel s rodiči opustit Jeruzalém a našel nový domov u nás v Čechách. Tady vnímá život a lidi kolem sebe s láskou pokorou a vírou v dobro. Alena - Signora



Svátky krásné hvězdy - František Kožík
Co se vánoc týká a knih o vánocích u mě stále vede kniha od Františka Kožíka "Svátky krásné hvězdy". Pohladí po duši dospělé i děti vyprávění o tradicích vánoc, které prožije městská rodina se dvěma dětmi 7 a 14 let u prarodičů v Jizerských horách. Při čtení této knihy se vracím do svého dětství, kdy nebyli vánoce až tak komerční, aspoň v naší rodině.  Marta - Fukčarinka



Ten, kdo rozdává dárky.
Je to Ježíšek, ale žádná kniha mne nenapadá. 
Snad jenom film Anděl Páně, to sem sice nepatří, ale stejně se budu zase dívat. Helena - B
P.S. Bohužel ti to nemůžu uznat jakou soutěžní příspěvek, ale je to tak krásné, že jsem to prostě musela zveřejnit. A dívat se my dvě jistě nebudeme samy... Chudobka.

Tak a jde se hlasovat:


KNIHA NA J SPISOVATEL NA J NA TÉMA JEŽÍŠEK


Co je v plánu příště? No přece písmenko K.
Zadání zní:
Jedna kniha z české klasické literatury
Jedna kniha ze světové klasické literatury
Jedna kniha spisovatele na K.

Zní to celkem jednoduše viďte. A  malou nápovědou je samotná ikonka s pozvánkou...

Už se moc těším na vaše soutěžní tipy na českou i zahraniční klasiku.







6 komentářů:

  1. Tentokrát bych hlasovala pro Aloise Jiráska, ale to nejde :D. Tak alespoň všem popřeji krásné svátky vánoční :).

    OdpovědětVymazat
  2. Dala jsem hlas spisovateli Jirotkovi - Saturnin. Knihu O Ježíškovi si snad vypůjčim v knihovně,má můj hlas.

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha na J- jednoznačně Jméno růže 🌹.má můj hlas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem jen film, knížku si nejspíš taky přečtu...

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤