středa 21. února 2024

Dárek od dětí - Benátky - 3. den - na ostrov Burano

 Ten den byl od rána moc hezký. Co na tom, že jsem si zapomněla mobil na ubytování a musela se pro něj vracet z poloviny cesty k přístavišti. Bylo hezké ráno a my měli bezva náladu. Navštívit ostrovy Burano a Murano mi doporučila jedna známá. Že prý to stojí za to. A jelikož naše dopředu uhrazené jízdné díky Venezia unica city pass platilo i na tyhle dva ostrovy, nebylo co řešit. 

Kočička seděla na studni kousek od přístaviště


Ostrůvky okolo Benátek jsou blízko sebe


Kolem ostrova Murano jsme jen proluli,
pokračovali jsme dál...


Nejcharakterističtější siluetou ostrova Burano je kostel San Martino


K tomu mostu na ostrov Mozzorbo jsme nešli
Ale barevné domečky jsem viděli hodně zblízka


Šli jsme na náměstí, podél krásně barevných domečků
Dlážděná cesta se nám taky moc líbila



A jsme na náměstí. Barevné fasády jsou opravdu krásné
Je to specialitka Burana

Naše kroky mířily do muzea krajek
Krajky jsou ze  XVI. a XVII. století 
Vstupenky jsem zakoupila dopředu na internetu 
a opět se slevou při koupi vstupu i do muzea skla na ostrově Murano
Průvodce tu žádný není, pouze text v angličtině nebo jiném jazyce
V každé místnosti si snadno vyhledáte, co chcete o vystavené krajce vědět
Jen je potřeba umět řeč nebo mít data... 

Tyhle svatební šaty zdobí metry nádherné jemné krajky


Jak vypadají metry krajky?
Asi takhle nějak.
Všechno je to ruční práce.
Jen šikovné prsty a jehla...
A měsíce trpělivé práce...


Tahle paní jako by se ztratila v čase.
Na klíně má herduli, původně určenou k paličkování
a vyšívá krásnou krajku.
Směla jsem si ji vyfotit, ale  jen tak zdáli.
Styděla jsem se zeptat, jestli bych si mohla zblízka vyfotit její krajku.
Tak nějak mi to přišlo jako,
promiňte mi ten výraz, svatokrádež.



Tady už je zachovalá část rukavice




Kdo přijde na to, co to je, je borec
Já vím jen, že je to součást oděvu, šatů...



Ještě jednou rukavice, tentokrát mnohem  mladší práce...



Obrázek jeřába ochránce




Ranní stolování



Objetí a splněný sen



Rybář



Opět jedna velmi stará krajka
Rukavičky, botičky a kapesník




Baletka




Tyhle velké krajky byly uložené pod klem v obrovských šuplících.
Ta kovová kolečka slouží k otevření dalších šuplíků.
Jsou zde jedny z nejstarších dochovaných krajek





Dva pávi



A tohle je část velkého ubrusu



Barevné domečky na náměstí



Dali jsme si zmrzku, ta byla....



Tak tyhle krajky vypadaly jako frivolitky od Gražky



Netuším, co jsou to za květiny, ale rozhodně jsou zajímavé



Barevné fasády mě prostě fascinovaly



Barevné zrcadlení



Sedíme na lodi, vaporetu
a míříme na Murano...
Ale o něm až příště.
Těšíte se?














13 komentářů:

  1. Také jsem měla to štěstí oba ostrovy navštívit. Byl to velký zážitek. Stejně to bylo s focením. Já jsem si nemohla paní vyfotit ani z dálky, tak si chrání svoje "tajemství"...

    OdpovědětVymazat
  2. Renatko, podívali jste se na krásná místa. Krajky jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
  3. Renatko, krása, až se tají dech. Typicky barevné domečky a dechberoucí nádhera krajek.
    Byli jsme tam před lety a stále vzpomínáme. Loni jsme jen "courali" po Benátkách, byli jsme limitování odjezdem lodi.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Renato, užili jste si krásný dárek. Barevné domečky se mi také moc líbí a krajky jsou nádherné. Ruční práce, která vyžaduje neskutečnou trpělivost a čas, smekám 😉👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvorba takové křehké krásy je opravdu tvrdá dřina...

      Vymazat
  5. Ty barevné domečky jsou boží! Je vidět, že sis to užila, obzvláště v tom muzeu krajek jsi musela být ve svém živlu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Jani, byla...neskutečný zážitek dívat se jal lehoulince vzniká šitá krajka....

      Vymazat
  6. V Benátkách jsem byla, ale na tomto ostrově ne. Škoda. Moc hezké místo - krásné barevné domečky a ty krajky!!!!! Ááááách !
    Bezva fotky !
    Pohodovu neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučila mi to známá a já udělala dobře, že jsem oba ostrovy navštívila

      Vymazat
  7. Tuhle krásu jsem viděl vždycky jen z dálky, když jsem z benátského nového přístavu vyplouval do Řecka anebo jsem se vracel :-)..

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤