úterý 30. října 2018

Čtu, tedy jsem...

Chodím do knihovny, co si pamatuju. Nejdřív s mámou a pak i sama. Moje první čtenářská průkazka měla zelenou barvu.
Mám strašný zlozvyk, čtu u jídla. Opřu si knížku o stěnu a mezi sousty se čtu. Ponořím se do příběhu a pak se mi nechce přestat. Vrchol blaha je pro mě číst si v posteli. Zachumlat se do peřiny a zmizet mezi písmenky.Moje představivost nemá hranice. Vžiju se do děje a okolní svět na chvíli úplně zmizí. Posledních několik měsíců jsem ubrala v háčkování a hodně přidala ve čtení. Stáhla jsem si do mobilu čtečku knih, takže na dovolenou nebo k vodě si neberu knížku, ale mobil. Včera jsem si vypsala na lístek, které tituly bych si ráda půjčila. Jenže v knihovně ani jeden zrovna nebyl k dispozici. Některé si možná stáhnu elektronicky, ale jinak budu muset počkat.
Jsem zaregistrovaná na stránkách Databáze knih. Už dvakrát jsem jela v jejich Čtenářské výzvě. Letos ji spustili taky, ale já to vzdala. Je docela dost obtížné najít v knihovně některé tituly ze zadání. Čtu si vesele dál a nechávám se výzvou inspirovat. Ale už ji nemusím mít splněnou, není to můj cíl.
Knihkupectví Martinus zveřejnilo další Knižní šifru. Nedalo mi to a už jsem zase poznala jednu knížku. Tak uvidíme, jestli se mi povede poznat všech 64 názvů.
Loni jsem se rozepsala skoro o každé přečtené knížce. Letos je to se mnou bída. Nějak na to nemám čas. Sotva jednu dočtu, už mám nachystanou druhou. Jaksi nestíhám. A že toho mám načteno docela slušně....

1) Pavučina lží - Dan Brown
2) Nikdo tě namá rád - Judy Westwater
3) Hotel Vendome - Danielle Steel
4) Duch - Danielle Steel
5) Zmrtvýchvstání, román nezdolné vůle - Michael Punke
6) Stopy větru - Kayla Fleming
7) Naše paní doktorka - Meredith Appleyard
8) V případě neočekávané události - Judy Blume - nedočteno
9) Mami, kdy už konečně umřeš - Martina Rosenberg
10) Šest kontinentů - Jiří Kolbaba
11) Pod africkým sluncem - Barbara Wood
12) Život za životem - Kate Atkinson - nedočteno
13) Zapomenutá zahrada -. Kale Morton
14) Co jsme si neřekli - Rory Dunlop
15) Něco není v pořádku - Bonie MacDougal
16) Dům v nebi, vzpomínka na únos, který změnil vše - Amanda Lindhout
17) Kolotoč snů - Freya North
18) Není cesty zpět - Tim Weaver
19) Kéž je nám odpuštgěno A.M. Holmes
20) Cizinci v noci - Kent Haruf
21) Penzion Růžový přístav - Debie macomber
22) Přátelé navždy - Danielle Steel
23) Terapie láskou - Mathew Quick
24) Country - Danielle Steel
25) Vyvolená - Barbara Wood
26) Kód 9 - Jozef Banáš
27) Kouřová clona - Sandra Brown
28) Zlaté náměstí - Kathy Kelly
29) Na první pohled - Danielle Steel
30) Květinový ples - Danielle Steel
31) Až ji uvidíš - Joy Fielding
32) V tvojí kůži - L.R. Jones
33) Ztrácím tě lásko - Danielle Steel
34) Žít ze dne na den - Danielle Steel
35) Manželská smouva - Jenifer Probst

Tak trošku jsem se letos rozjela, co říkáte. Jak budu číst, budu i dopisovat další knihy. Sama jsem zvědavá, k jakému číslu se letos pročtu. Občas si připadám jako hladová. Hltám písmenka jedno za druhým. Ze seznamu je vidět, že jsem hledala únik. Spousta knih je od Danielly Steelové. Dosud nemám žádnou oblíbenou knihu, ke treré bych se znovu a znovu vracela. Možná si časem nějakou najdu. Nechám se překvapit.


28 komentářů:

  1. To koukám! Ani jednu z nich jsem nečetla, zato jsem četla jiné. Jsem taky čtenářka, ale v poslední době čtu spíš o psychosomatice z koupených knížek. Mám potíž najít oddechovou knížku, když si chci jen tak počíst. Všechny knížky do knihoven jsem povracela, musím tam zajít pro nějaké oddechovky na cesty. Čti, dokud můžeš a baví tě to

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Moc mě to baví. Je to bezva relax.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky ráda čtu od mala ,ale úplně nejvíc jsem k tomu přičichla v 11 letech, kdy jsem 6 týdnů po operaci jen ležela v sádrách . Byla nuda a tak mě máma přihlásila do knihovny, abych si ukrátila čas . Od tý doby mě to nepustilo a čtu stále a stále chodim do knihovny . Jen teda knižní výzvu jsem ještě nikdy nedělala a popravdě mě to ani neláká.

    OdpovědětVymazat
  4. Vidíš, Reni, a to je další tvoje plus, myslím tu četbu. Ze svého okolí neznám takového čtenáře, proto tomu fandím, však jsem načetla také dost. Jen čtu jiné knihy, spíš asi jiný žánr, což ale vůbec nevadí. Z uvedeného seznamu jsem nečetla asi nic. Moc hezky jsi to napsala, prostě "Knize zdar!"   

    OdpovědětVymazat
  5. Renčo, četla jsem od školních let snad všechno, co měli naši v knihovně. Takže jsem se i vzdělávala díky knize od Van de Veldeho Dokonalé manželství. Naši to ani netušili. Jako starší jsem si už vybírala. Když přišel koníček v podobě sbírání panenek, tak čtení nějak ustoupilo do pozadí. Teď se ke knihám začínám vracet. Mám moc ráda Věru Fina a její modré knížky. teď mám rozečtenou knihu Mé nepálské lásky, dnes mi dělala společnost v čekárně u lékaře. Je báječné unikat do světa příběhů, kdy může fantazie pracovat na plné obrátky.     

    OdpovědětVymazat
  6. Poslední dobou jsem ráda, když zvládám přečíst blogové články mých oblíbených. Ale už se těším, až dorazí další várka knížek pro kluky a začneme zase večer před spaním číst, od prázdnin to nějak flákáme.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Nejdřív jsem si myslela, že to bude nuda, přečíst knížky podle určitých pravidel. Jenže nakonec to byla zábava. Musela jsem vyhledat ty správné knihy na netu a pak zjistit, jestli je mají k dispozici v knihovně...no a na konec jsem zjistila, že jsem přečetla zajímavé knížky, které bych jinak jen tak nevzala do ruky.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Děkuju za inspiraci. Určitě se po těch dvou knihách podívám

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Taky jsem ke čtení přitáhla oba kluky. Jednomu to zustalo do dneška

    OdpovědětVymazat
  10. Vždycky jsem si myslel, že čtu docela dost, ale musím konstatovat, že zdaleka ne tolik; navíc z uvedených knížek jsem nečetl nic a dokonce ani nic od žádného z uvedených autorů .

    OdpovědětVymazat
  11. Také moc ráda čtu, ačkoliv u jídla si to nedovedu představit Knižní výzvy neplním, čtu si podle sebe to, co mě baví

    OdpovědětVymazat
  12. Pamatuji se jak jsem četl doma v posteli v dětství a pubertě.... TEĎ JEN NĚKOLIK KNÍŽEK DO ROKA

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Ani já sama netuším, co mě to letos popadlo     

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Ani já normálně tolik nečtu, ale letos jsem se teda rozjela     

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: To je dobře, že čteš. Je to bezva relax

    OdpovědětVymazat
  16. Podle mne v pohodě si číst u jiných aktivit.

    OdpovědětVymazat
  17. Já bych tak ráda četla! Ale bohužel... místo toho, abych konečně zdolávala to, co mám v knihovničce, musím číst strašně moc knih (asi 20) kvůli studiu. Bohužel tedy se k tomu, co chci číst, dostanu až kdo ví kdy. A každému, kdo čte, tiše závidím.
    Měla jsem období, kdy jsem nečetla skoro vůbec. Což už mě přešlo. Ale teď zase musím číst "povinnou literaturu". No, o to víc si to snad pak užiju. :)

    OdpovědětVymazat
  18. [11]:Knihy od Věrky najdeš tady: http://www.knihamama.com/. Napsala i krásnou knihu pro děti. Knihu Mé nepálské lásky napsala Michaela Gautam.

    OdpovědětVymazat
  19. Pane jo, to je přečtených knížek. Některé knížky, které tady uvádíš, by mě lákaly přečíst, ale obávám se, že je v knihovně nebudou mít.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Ani mě ve škole nebavila povinná četba. Měli jsme to ale jednodušší. Byly o ní natočeny filmy....

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤