sobota 18. ledna 2020

Přečetla jsem v roce 2019

Seznam knih, které jsem v loňském roce přečetla je zase docela slušný. Dokonce jsem o jednu knihu překonala ten minulý. Vlastně to není úplný seznam. Chybí v něm elektronické knihy, které čtu v mobilu. Ale nehledejte v tom žádné závody. Kniha a hudba jsou součástí mne samotné. Bez nich bych to nebyla já.
2.) Nic mi neprozrazuj - Joy Fielding
3.) Manželská past - Jennifer Probst
4.) Sněhulák - Jo Nesbo
5.) Hra osudu - Barbara Wood
6.) Bílá žena - Barbara Wood
7.) Nejlepší přítelkyně - Christine Drews
8.) Slon v mé čekárně : příhody veterinářky s divokými zvířaty - Florence Ollivet - Courtois
9.) Smečka - James Patterson
10.) Cesty osudu - Danielle Steel
11.) Nádherný život - Danielle Steel
12.) Beze stopy - Marry Torjussen
13.) Turbulence - Whitney Gracia Williams
14.) Dědictví Maorského náčelníka - Laura Walden
15.) Ztracené děti - Linda Castillo
16.) My tři - Cynthia Victor
17.) Marnotratný syn - Danielle Steel
18.) Deník 1938-1945 - Helga Weisová
19.) Cizí žena - Danielle Steel
20.) Dívka, jíž jsi tu zanechal - Jojo Moyes
21.) Tajné sestry - Amanda Quick
22.) Sedmá pohroma - James Rollins
23.) Bludiště života - Danielle Steel
24.) Utajená léta - Barbara Hanay
25.) Tatínkova holčička - M. H. Clark
26.) Brooklyn - Colm Tóibín
27.) Cena štěstí - Danielle Steel
28.) Hora mezi námi - Charles Martin
29.) Smrt včel - Lisa O' Donnell
30.) Možná jednou - Coollen Hoover
31.) Dar - Danielle Steel
32.) Daleké obzory - Danielle Steel
33.) Řeka bohů - Wilbur Smith
34.) Řeka bohů ll - Wilbur Smith
35.) Řeka bohů lll Čaroděj - Wilbur Smith
36.) Řeka bohů lV Vnitřní oko - Wilbur Smith
Jak se tak dívám, mám zde hodně knih od Danielly Steelové. Když ony jsou to takové pohádky pro dospělé. Dobře se to čte a má to vždycky dobrý konec. Taky zde mám Barbaru Woodovou. Ona je taky zarukou dobrého počteníčka. Začala jsem číst Wilbura Smitha. Znovu. Chtěla bych postupně ještě jednou přečíst celou ságu rodu Courtneyů. Moc mě to bavilo.
A jak jste na tom se čtením za rok 2019 vy?

59 komentářů:

  1. Jsi ohromná čtenářka. To já jsem asi nepřečetla za celý svůj život.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na tom moc dobře. Čtu teď ale spíš sociologickou a psychologickou literaturu i knihy, které se jí dotýkají. Teď jsem dočetla od Jiřiny Šiklové tři malé knížečky, ve kterých se autorka obrací s poznatky na svou vnučku, kamarádku a sama na sebe: Dopisy vnučce, Matky po e-mailu a Deník staré paní. Ve stáří jsem se z nich dozvěděla, co bych byla potřebovala vědět v mládí, v dospělosti a teď ve stáří. Jasně, i "bichle" od pana Vondrušky a víc knížek od A. Jiráska. Zrovna teď čtu Husitského krále, když musím nuceně ležet a vyležovat následky úrazu.
    Ze tvého seznamu jsem nečetla ani jednu knížku, a že jich máš! Asi máš blíž do knihovny

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, ty jsi toho přečetla opravdu dost, klobouk dolů!
    Já jsem za minulý rok přečetla asi jen pět knih Musím na sobě zapracovat!
    Jinak jestli tě zajímají romány, chystám se jeden vydat (více info na mém blogu), budu ráda, když se mrkneš :)

    OdpovědětVymazat
  4. Slušný seznam. Z těch knížek jsem kdysi četla jen Dar od Stýlové. Z těch jejích, co jsem měla četla ji považuju za nejlepší.
    Já se loni ke čtení vrátila po mnohaleté pauze, kdy jsem četla prakticky jen pohádky synovi a jen zřídka jsem si to zpestřila něčím pro dospělé. Loni jsem zvládla celých 11 knížek. Mám pocit, že je to víc než jsem zvládla v uplynulých 20 letech :P

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem se zamyslela, protože mám čtecí pauzu, kolik jsem toho loni tak mohla přečíst...
    No, když ty e-knihy připočtu, budu někde kolem padesáti.
    Měla jsem plodné jaro.
    A mezi nimi mám toho Sněhuláka, ale přiznám, že už podruhé.
    A poslední byl Francis a jeho Střepy. To jsem četla na objednávku, komusi do čtenářského deníku. Ale už po xté, dvě hodinky čtení, půlhodinka psaní.
    A nemám ani jednu Steelovou. Moc mě nebaví, ale proti červené knihovně jinak nic nemám.
    Za mě tam je Bertrice Small.

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Taky máš ráda knihy. Od Jiráska jsem četla F. L. Věka. Moc mě to bavilo. Máš pravdu, do knihovny to nemám moc daleko     

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Já už mám děti dost odrostlé, tak si můžu dovolit zabít čas čtením knih. Navíc v bytě 2+1...       

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Páni, jsi zdatná čtenářka. Toho Sněhuláka jsem měla taky dvakrát, podařilo se mi totiž začíst až podruhé. Dočetla jsem ho jen ze zvědavosti, moc mi nejel

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem viděl jeden film na motivy Steelove s vazbou na válku... Nějak realistické to opravdu nebylo, ale nepusobilo to jako pohadko a kupodivu ani konec nebyl sladký happy end.. Nicméně, číst od ní asi nic nebudu.. Té  seznam mi připomněl že si chci přečíst něco od Jo Nesbo

    OdpovědětVymazat
  10. Renatko, jsi pilná čtenářka.
    Ja jsem to dost flákala.
    Danielle Steelovou také ráda čtu. Několik knih mám doma.

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám doma asi třicet knížek paní Steelové a když je krize, čtu je před spaním, abych se uvolnila.
    Mám se čtením problém, nesmím číst v posteli, pod dekou, okamžitě po třetí stránce usnu. Ráda bych četla víc, ale jak začne zahrádkářská sezóna,nepřečtu ani řádku.
    Přeji ti, aby tvůj báječný koníček tvé dny v tomto roce jen osvěžoval a těšil.

    OdpovědětVymazat
  12. Ty brďo, ty čteš, jako když Omikron hulí...

    OdpovědětVymazat
  13. Dlouhodobě nečtu. Maximálně když někam jedu tak si přečtu kapitolu o příslušném hradním zbořeništi, pokud to mám v domácím repertoaru.

    OdpovědětVymazat
  14. Ty jsi neskutečná! Poslední dobou jsem ráda, že si přečtu články mých oblíbených blogerů...[14]:

    OdpovědětVymazat
  15. Zajímavý seznam. Připomněla jste mi, že Nesbø je autor, který mě láká dlouho, ale zatím jsem se dostala jen k poslechu Krve na sněhu - líbilo se mi to. Mám doma Dívku, jíž jsi tu zanechal, ale ke čtení jsem se ještě nedostala, totéž platí pro Woodovou.
    Žádnou knihu od Danielle Steelové jsem nečetla, ale viděla jsem pár filmů. Není to tak docela můj styl, ale po všech detektivkách a thrillerech, si občas ráda přečtu nějakou romantiku - odpočinu si u toho.
    Můj knižní rok nebyl tak docela podle mých představ, ale vzhledem k tomu, jaký byl v osobním životě, jsem ráda i za to málo, co jsem přečetla. Letos se chci polepšit.

    OdpovědětVymazat
  16. Renatko, tak to je tedy úctyhodný čtenářský počin, ale na mého muže nemáš   
    Ovšem na mě ano a jsi co se týká loňského roku kus předemnou. Steelovou nečtu, spíše knihy tipu pana Vondrušky, pak detektivky, moc ráda si přečtu knihy ze života naposledy "Vzpomínky" od rodáka žijícího na místech, kde nyní žiji sama.
    F.L.Věka mám ve své knihovničce a občas se k těmto dílům vracím.Také jsem dostala věnováním knihy od paní Daruše Burdové,její vzpomínání bylo zaznamenáno v Pamětech národa. Když najedeš do googlu, dozvíš se o této vitální paní mnohé. Jinak sama píši Vzpomínky pro naše potomky a povídky do časopisů, tudíž na čtení již tolik času nemám. Moc zdravím a přeji pohodové chvilky s knihou.

    OdpovědětVymazat
  17. Renatko, máš dlouhý seznam. Tolik jsem četla tak před 5 lety. Nyní už jen elektronické, asi tak 15 za rok. Z Tvých autorů a knih ani jednu.

    OdpovědětVymazat
  18. Možná jednou jsem vloni také četla (jen díky čtenářské výzvě). Líbila se mi. Jinak jsem se vloni také překonala a zvládla 58 knih, oproti předchozím cca 50.

    OdpovědětVymazat
  19. K dlouhému seznamu gratuluji. Tím spíš, že poslední dobou kvůli samému psaní skoro nemám čas pořádně číst .

    OdpovědětVymazat
  20. Když vidím Tvůj seznam, tak se docela stydím, poslední roky čtu málo. Ale byly časy, kdy jsem byla vášnivou čtenářkou. Kde že loňské sněhy jsou.
    Z Tvého seznamu, jsem četla dva nebo tři díly Řeky bohů.

    OdpovědětVymazat
  21. [11]: No vidíš a ten zase moc neuchvátil mě. Přesto mě knížky hodně baví

    OdpovědětVymazat
  22. [12]: Já doma od ní nic nemám. Možná bych to měla napravit...

    OdpovědětVymazat
  23. [13]: Když hodně čtu, tak obvykle před něčím utíkám. Nebo mě bolí prsty a zápěstí od háčkování. Zahrádku máš fakt nádhernou. Líbí se mi. Sednout si tam s kávičkou a dobrou knihou nebo s kávičkou, klubíčkem a háčkem...

    OdpovědětVymazat
  24. [14]: Jak on hulí, to vůbec netuším, ale čtu hodně, to je fakt. Klidně vynechám v tv film a sednu si s knihou v ruce...

    OdpovědětVymazat
  25. [16]: Jednu dobu jsem četla knihy a vůbec nechodila na blog. Na net a FB jo, ale na blog jsem se nedokázala přinutit...Je to zvláštní. Nebo možná já jsem nějaká divná   

    OdpovědětVymazat
  26. [17]: Myslím, že bych možná měla malinko ubrat. Jenže jak? Když mám noční, tak četba je fajn volba, jak se udržet vzhůru...

    OdpovědětVymazat
  27. [19]: A co čteš? Možná by mě to taky bavilo

    OdpovědětVymazat
  28. [18]: O paní Burdové jsem si početla. Vůbec jsem ji před tím neznala. Je to obdivuhodná žena. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  29. [20]: Páni, tak to je hodně knih. Pár knih mám i z tvého blogu.

    OdpovědětVymazat
  30. [21]: Já to měla celý loňský rok naruby, pro samé čtení jsem neměla kdy psát...

    OdpovědětVymazat
  31. [22]: Kdysi jsme četli s manželem oba dva. Ale teď on sedí u TV nebo u PC a čtení ho nebaví...

    OdpovědětVymazat
  32. [24]: Nechodím do knihovny, tak si knihy objednávám. Také jsem v KK, musím si vždycky aspoň jednu knihu objednat.
    Tzv. severské detektivky mě nělákají.

    OdpovědětVymazat
  33. Souhlas, čteš jako posedlá. Někdy ubrat též neškodí. :)

    OdpovědětVymazat
  34. [28]: Řekla bych, že se to stává víc lidem, i na mě ta nechuť občas sedne.

    OdpovědětVymazat
  35. [29]: To chápu. Já si někdy čtu před spaním - zrovna mám rozečtenou obrovskou, tlustou bichli povídek, takže dobré, ale jinak volím spíš muziku, protože jakmile večer čtu, hned usnu.

    OdpovědětVymazat
  36. [27]: Ale ne masová. :) ;)

    OdpovědětVymazat
  37. Fandím tvému čtenářskému zájmu, vážím si lidí, kteří zvlášťě v dnešní době takhle čtou . Sama jsem mívala roky, kdy jsem četla i možná víc, než je tvůj seznam, i ze studijních důvodů. V posledních letech už čtu méně, loni asi čtyři knihy co si vzpomínám. Knihy už nekupuji, to by musela být nějaká "bomba", hlavně kvůli místu. Nehodlám zaprat byt knihami nebo čímkoliv. Z tvého seznamu jsem nečetla pravděpodobně žádnou knihu a Steelovou nevyhledávám. Také si ale kolikrát říkám, jestli ten, kdo čte kvanta knih, jestli by dovedl i povykládat o tom přečteném obsahu, hlavně o historických tématech. Budiž "čest a sláva " tomu, kdo tě ke čtení přivedl.

    OdpovědětVymazat
  38. [36]: Vždyť říkám, asi před něčím utíkám. Co utíkám, já přímo prchám...

    OdpovědětVymazat
  39. [35]: Z KK jsme objednávali knížky, když jsme zakládali knihovničku. Máme z něj Disney malované pohádky nebo třeba Motýlka

    OdpovědětVymazat
  40. [37]: Hm, co už s náma...     

    OdpovědětVymazat
  41. [38]: Mám strašný zlozvyk, čtu u jídla. Doma jím většinou sama, tak aspoň mám pocit, že tam se mnou někdo je.

    OdpovědětVymazat
  42. [40]: Přivedla mě k tomu máma. Brala mě s sebou do knihovny. Četla jsem na základce, to hlavně Vinnetoua, Tarzana, Patnáctiletého kapitána a jiné krásné kluky Vyprávět příběh mi moc nejde, obecně mluvení, spíš sednu a něco napíšu. To mám čas uspořádat si myšlenky....

    OdpovědětVymazat
  43. [44]: Tento zlozvyk mám od své babičky. Ta při jídle obyčejně četla Rudé právo. Ne, že by byla komunistka,ale bylo dost velké a tudíž se po přečtení hodilo na cokoliv.
    Čtu si většinou knížky nebo i časopisy. Jinak bych se nenajedla.
    Nakazila jsem tímto zlozvykem své děti.

    OdpovědětVymazat
  44. [46]:Tyhle uvedené knihy jsem také četla - naše generace, to patří k věku. Tvoje maminka musela být bezva ženská, protože třeba moje máti snad nikdy v knihovně nebyla. A to studovala při zaměstnání. Ještě mě napadlo, tvoje maminka tě vedla i k háčkování a ručním pracím vůbec?

    OdpovědětVymazat
  45. Tak to se hluboce skláním. Chodit do práce, studovat, starat se o rodinu, sportovat, tvořit a ještě číst? Kde na to bereš čas??   

    OdpovědětVymazat
  46. [47]: Já stihla nakazit manžílka...

    OdpovědětVymazat
  47. [48]: Kdybych měla popsat nej vzpomínku na mámu, tak to sedí v křesle, vedle sebe horké kafíčko ve skle a v ruce knihu...čte si před odpolední směnou nebo v neděli po obědě.
    K ručním pracem mě nasměrovala mámina sestra, teta Jarka. Učila mě háčkovat i plést

    OdpovědětVymazat
  48. [49]: Janiiii, myslím, že to máš hodně podobně      Ty máš zase kromě manžela zahradu, vnoučky, chodíš do přírody, no a samozřejmě tvoříš     

    OdpovědětVymazat
  49. [44]: Čtení u jídla by mi asi neprošlo. Já vím, že se říká, že by měl mít člověk u jídla klid, ale když jsem doma sama, pouštím si většinou něco na YT - je jedno, co to je, hlavně, že tu nemám ticho.

    OdpovědětVymazat
  50. Miroslav Skopal26. ledna 2020 v 20:49

    Tak to smekám... Já si v minulém roce koupil celkem sedm knih. Většinou v oddělení zábavné literatury a dodneška jsem nepřečetl ani jednu z nich. Asi mi vždycky stačí ten pocit, že tu knihu mám...

    OdpovědětVymazat
  51. Renátko, jsem taky vášnivý čtenář a loni jsem odhadem přečetla asi 40 knih. Hodně k tomu "dopomohly" tři déle trvající choroby, které mě upoutaly na lůžko. Knih mám doma strašnou spoustu, jsou všude. Dokonce jsem v ložnici zlikvidovala toaletní stolek se zrcadlem a místo něj mám dvě knihovny. A jako správný pedant mám v počítači seznam knih, které vlastním, hezky abecedně seřazený podle autorů.
    Teď v lednu (kvůli chřipce a týdennímu ležingu) jsem přečetla 6 knih. Jáma od  C.J.Tudor, Tři hodiny v ZOO od Gin Phillipsové, Stále vládne mráz a Gangréna od Cilly a Rolfa Börjlindových, Teorie vraždy od Andrewa Mayne a 100 dní štěstí od Fausta Brizziho. U té poslední jsem brečela jako želva.
    Zdravím další vášnivou čtenářku.

    OdpovědětVymazat
  52. [54]: Tak to by mi nestačilo. Já knihy kupuji velice málo. Skoro vůbec. Chodím do knihovny---

    OdpovědětVymazat
  53. [55]: Tak ty tvoje knihy jsem uložila do mobilu. Už se na ně těším     

    OdpovědětVymazat
  54. [57]: Od těch Börjlindových jsou to knihy čtvrtá a pátá v pořadí. Možná by bylo lepší přečíst si i ty tři předchozí, protože se v nich objevují stejné postavy, které prochází dějem.
    První je Skočný příliv, druhá Třetí hlas a třetí Černý úsvit.

    OdpovědětVymazat
  55. Tak jsem koukala, že tam máš dost knih od Danielle Steel, tu jsem měla vždy ráda. Když jsme jezdili do lází Jáchymov, tak jsem tam chodila do knihovny a četla všechny její knihy, které tem měli. Bohužel, teď už špatně vidím a brzy mne bolí oči.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤