sobota 29. srpna 2020

Langoše hrnečku vař.


Nejsem žádná zdatná kuchařka. Ani po 30 letech v manželství ne. Nijak se ve vaření nevyžívám. Jenže jíst se musí, že? Neumím moc dochucovat. Moje chuťové buňky se odebraly na věčnost ještě dřív, než stačily dospět. Jsou jídla, která si myslím, že zvládnu. A mezi ně patří i langoše. Recept na ně mám od své tchýňky. Říkáme jim langoše hrnečku vař. 

 
Recept jsem si opsala do svého kuchařského zápisníku.



Těsto zadělávám do hrnce s pokličkou.
Je to vlastně odměrka z Tupperware.
Je potřeba mít opravdu hodně místa k dobru.



Suroviny smíchám, hrnec zadělám a dám do ledničky.
Myslím, že se tomu říká pomalé kynutí.
Zadělávám večer, aby mělo dostatek času pracovat.
Langoše pak smažím druhý den na oběd nebo k večeři.



Pokud je dělám až k večeři, 
těsto dopoledne dvakrát promíchám, aby nepřekynulo.
Ono má totiž velkou sílu i v chladu,
dokáže zvednout plastový poklop, pokud ho špatně zamáčknu.
Uklízet ledničku od kynutého těsta bych opravdu nikomu nepřála.



Nastrouhám si sýr, hooodně sýra...



Stroužky česneku rozmačkám se solí na takovou kašičku, skoro pěnu.
Pak do ní přidám kapku olivového oleje.



Všechno musím mít dopředu vychystané.
Asi je to úděl zdravotních sester, mít všechno v lajně...
Ještě mi tam chybí zakysanka.




A teď vám prozradím jeden fígl.
Vy ho nejspíš znáte, ale co kdyby ne?
Těsto odměřené lžící dám na olejem potřenou desku.
Nahoru přidám taky trochu oleje.
Takže ho rozvaluju mastné, ne pomoučené.



Smažím je ve vrstvě oleje.
Nemusí být vysoká, stačí mít dobře rozehřátou kvalitní pánev.
Ale bez tuku to prostě nejde.



Hotové langoše skládám na ubrousky, aby odsály přebytečný tuk




Tenhle kousek byl manželův.
Langoše potřu připraveným česnekem,
namažu zakysanou smetanou 
a hustě posypu sýrem


Můj kousek je místo se zakysankou s pálivým kečupem.
A samozřejmě se sýrem.
Dobrou chuť vám přeje 
Chudobka

34 komentářů:

  1. Miluju langoše. Naučil mě je dělat vnuk. Já mám ráda na slano, manžel si je pocukruje, nebo si dá marmeládu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na sladko je dělávala tetina, byly výborné :-)

      Vymazat
    2. Když jsme byli kdysi dávno v Harkany, tak jsem si na langoše dala marmeládu a Maďaři na mě hleděli jako na exota.

      Vymazat
    3. Oni asi neví, že to jde na sladko, Maďaři jedni

      Vymazat
  2. Pááni, mám chuť na langoše! S tím sýrem... mňam... :P Babička včera dělala preclíky ze zbytku bramborové kaše a taky to bylo docela dobré :)

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda!! Krása!!!Také je někdy děláme. Vnoučci je milují a požadují. Naučili se je jíst na Slovensku, když s námi jezdili na dovolenou do termálů. Nyní máme útlum, tak je děláme doma.Ale kvalitě těch na Slovensku či Maďarsku se nevyrovnají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Slovensku ani v Maďarsku jsem je nechutnala, ale musí to být lahoda

      Vymazat
  4. Renatko, ty mi děláš chutě, hned bych si dala a ne jeden. O tom těstě jsem slyšela, že v lednici vydrží i pár dní, pokud se nespotřebuje najednou, tak nevím. Asi se na ně brzo vrhnu ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  5. Renčo, ty vypadají lákavě. Také je dělávám, takže jsi mi udělala obrovskou chuť si je v nejbližší době připravit. Jen těsto mám trošku jiné a místo zakysanky dávám tatarku a kečup.
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky zajímavá kombinace s tatarkou. Ale proč ne?

      Vymazat
  6. Langoše kynuté v ledničce jsem kdysi dělala a zvládnou to i starší děti. Už několik let jsem je nedělala. Kdybych na ten tvůj recept viděla, srovnala bych, jestli je to stejný postup. Ať se ti ve vaření daří, přeje Hanka.

    OdpovědětVymazat
  7. Když to vidím, tak se mi sbíhají sliny. Langoše nedělám,ale třeba se do nich podle Tvého receptu pustím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skus třeba z polovičního množství, jen tak na zkoušku.

      Vymazat
  8. Renatko, ty mě děláš chutě, až se vrátí manžel z hor, určitě langoše udělám.

    OdpovědětVymazat
  9. Renatko, langoše jsem už spoustu let nedělala. Měl je rád náš starší syn a já se pamatuji jak jsem je dělala poprvé. Nedařilo se mi podle návodu kamarádky udělat tu placku. Jak by se mi tenkrát hodil ten fígl s olejem.-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chtěla mít tenoučký střed a skoro vždycky se mi to při přesunu do pánvičky roztrhlo....

      Vymazat
  10. Tak do langošů jsem se zatím ještě nikdy nepustil. Ale co není, jistě může být :-).

    OdpovědětVymazat
  11. Langoše miluju, ale doma je, kdovíproč, nedělám. Asi mám zafixováno, že ze stánku jsou nejlepší 😀. Až to jednou přehodnotím, vrátím se sem, díky 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těm ze stánků ani já skoro nikdy neodolám. Jsou mňamózní...😃

      Vymazat
  12. Vypadají chutně. Se zakysanou smetanou neznám a tohle pomalé kynutím taky ne. Ale já jak je recept s droždím, tak ho přeskakuji :) Máš moc pěkné názorné fotečky, ale ty dvě poslední jsou nejlepší .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je bezva, že se ti moje fotky líbí, jejich obsah byl s prominutím sežrán s velkou chutí :-D :-D :-D

      Vymazat
  13. Renatko tak toto určitě vyzkouším. Kamarádka mě dala loni recept na langoše,ale po upečení jsem s nimi mohla plácat na zahradě vosy a langoš by zůstal celý,jak to bylo tuhé...Receptík už opisuji a vyzkouším,když u nás ,,langošárna,,vyletěla do povětří-myslím ve městě.S kečupem a česnekem to já můžu...zdravím a měj hezký týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás taky byla lamgošárna. V maringotce. Langoše měli přímo nebeské. Bohužel letos už neotevřeli...

      Vymazat
  14. Langoše mám ráda, ale doma jsem je ještě dělat nezkoušela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když byli kluci malí, dělala jsem je docela čadto, teď je to spíš vyjímka...

      Vymazat
  15. Langoše miluje celá rodina, doma je dělávám, nejraději děláme česnekový potěr, kečup, sýr. Vychytávku jsem neznala, pořád se mi po lince sype mouka, díky za tip, ukládám si. :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Jsem tu poprvé a hned taková dobrota!
    Chudobko, vypadají úžasně, hned bych ochutnala.
    Přeji hezké odpoledne. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nic jednoduššího, než to taky vyzkoušet Helenko :-)

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤