pondělí 14. září 2020

Sobotní buchta

V sobotu mi bylo trochu ouvej, tak jsem vařila a pekla. Já, která to v kuchyni moc nemusím. Zkusila jsem udělat nějakou buchtu s jablky. Otevřela jsem tedy starou kuchařku a pustila se do receptu, u něhož byla velká modrá fajfka...

Nejdřív suroviny:

300 gramů strouhaných jablek a hrst sekaných ořechů

300 gramů cukru 

300 gramů polohrubé mouky 

3 vejce

80 gramů másla

lžička kypřícího prášku do pečiva

Už jen nachystat pečící papír na plech a jde se na to:


Omyla jsem 4 menší jablíčka.
Struhala jsem je i se slupkou,
odkoukala jsem to od manželovy mámy



Hrst vlašských ořechů jsem nasekala nožem.
Nechtělo se mi vytahovat elektrický sekáček.



V hrnečku se mi mezi tím mezi horkými hrnci na plotýnce rozpustilo máslo.



Na tohle už jsem si vzala pomocníka.
Sníh ze tří bílků se tak vlastně šlehal sám.
Protože nemám víc mís do robota, přesunula jsem ho na talíř.



Pak se šlehalo máslo s cukrem  a žloutky do pěny.



Chvilku to trvalo, ale bylo to bez práce.



Odvážila jsem mouku a přidala do ní prášek do pečiva.
Měla jsem štěstí, stihla jsem to tak tak.
Na displeji se rozsvítilo Lo a váha byla mimo provoz,
došla baterka...



Do pěny z másla a žloutků jsem přidala strouhaná jablka a ořechy
Robot mi to opět krásně vymíchal.



Sníh jsem přidala ve dvou dávkách.
Míchala jsem už ručně. 
Hezky jsem si s tím hrála.



A takhle nějak to vypadalo před vylitím na plech.



Ještě trochu urovnat a šup s tím do trouby.
V návodu psali 45 minut na 180 stupních.


 
Upečená buchta krásně voněla.
A stačilo jí pouhých 35 minut.


Nevydržela jsem a nepočkala na manžela, až se vrátí z toulek na kole.
Nabrala jsem plný talířek a dala ho synovi.
To jsem ještě netušila, že to bude současně i moje předomluva.
Jeli s přítelkyní ke kamarádce a chtěli v noci odvézt.
Nakonec u ní museli přespat, neslyšela jsem telefon, když mi volal.
Neměla jsem vypnuté zvuky.
Nebyl na nabíječce.
A neslyšel ho ani muž a to zvonil 24 vteřin.
Tak snad jim moje dílko chutnalo.
Byla hezky vláčná a sezhora v sobotu trochu křupkala.
Možná by na ní nebyla špatná rumová poleva...





35 komentářů:

  1. Renčo, buchty s jablíčky mám ráda. Mám jeden oblíbený recept, který je docela rychlý a buchta je také vláčná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle recept jsem už dlouho nedělala. Zasloužil si provětrat....

      Vymazat
  2. Renatko, buchta vypadá krásně - jablkové mám asi nejraději. Taky strouhám jablka i se slupkou, která mi nakonec zůstane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem je se slupkou strouhala poprvé, připadalo mi to zvláštní...

      Vymazat
  3. Všechny jablíčkové buchty jsou výborné. Ta tvoje voní až sem, jablíčka, ořechy, mňam. Já do všech jablíčkových přidávám skořici, aspoň trošku. Ale tu tvoji určitě brzyvyzkouším. Jablek máme letos hodně. Měj se pěkně. Hela

    OdpovědětVymazat
  4. Jablíčka rvu do každého koláče, alespoň jedno nastrouhané do těsta, aby bylo vláčné. Takovouhle buchtu bych si líbit nechala, akorát jsem huba mlsná a kromě jablíčka rvu všude rozinky a skořici, takže i ty bych tam lupla :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za bezva vychytávku na vláčné těsto. Na skořici jsem si po pravdě ani nevzpomněla, ale na rozinky ano, jenže nebyly po ruce...

      Vymazat
  5. Sbíhají se mi sliny, škoda, že mi nemůžeš kousek poslat.

    OdpovědětVymazat
  6. Dělám podobnou a navrch ji polévám čokoládovou-vlastně kakaovou polevou a někdy ještě lehce posypu
    strouhaným kokosem :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Já miluji všechno, kde je jabko, takže tohle musíme doma zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vidíš, Renátko, jak ti to jde. Já už mám tu chuť na jazyku. Jo a s tou váhou to dobře znám. Pak už mi posledně zbývalo jen to "zvážit" v odměrce.

    OdpovědětVymazat
  9. No tak to je lákavé. Zrovinka jsem si v přírodě natrhala jablka, tak vyzkouším tvůj recept, ale dám tam i skořici. Páč jablka s ořechy a skořicí jsou hodně dobrý.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý recept a pěkně nafocené a popsané. Něco sladkého na nervy se vždy hodí. A teď jablíčka budou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To doufám, že budou, já je sice musím kupovat, ale mám je moc ráda

      Vymazat
  11. Tedy, na to, že to v kuchyni moc nemusíš, dobrá práce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, je to zvláštní, když je mi ouvej, tak se pokouším péct...

      Vymazat
  12. Vypadá krásně tedy! Hned bych si dala.. Ale na mě se tu smějí z pekáče povidlové buchty, které jsem včera dělala poprvé v životě a povedly se! Tak si jdu hned jednu dát :)

    OdpovědětVymazat
  13. Podobnou peču taky, občas poleji čokoládou cik, cak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkala jsem si, že by nebylo marné ji něčím potáhnout...

      Vymazat
  14. Vypadá velmi dobře. Mám chuť ji zkusit. 😀

    OdpovědětVymazat
  15. Líbí se mi, jak jsi krásně nafotila ten postup. Vypadá to výborně jak od profi kuchařky. Jsi šikovná. Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Mám moc ráda buchty s jablky. ta tvoje vypadá hodně dobře, určitě ji upeču.
    Děkuji za recept a přeji pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Buchty s jablky jsoutak pěkně vláčné a vydrží déle jedlé. U nás v tomto období jablek frčí štrúdl. Už mně zase čekají rovnou dvě lístková těsta v lednici.

    OdpovědětVymazat
  18. Mňam, určitě báječně chutnala, vláčná a i s ořechy!

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤