úterý 1. června 2021

Hudební abeceda - písmenko G


Vítám vás v dalším díle hudební abecedy. Všem moc děkuji za příspěvky i za hlasování. A těm, co si sem jdou jen poslechnout písničky, přeji, aby si našli tu svoji. Nejdřív se ale pojďte podívat, jak to dopadlo minule.

Svým hlasováním jste vybrali Ewu a její Boky jako skříň.



Podívejte se, jak to  zamíchalo s celkovým pořadím po tomto kole.

A teď už ke géčku...

Dnes začnu výběrem z Československa. Tak na prvním místě je to Mistr Karel Gott a jedna z jeho nejúspěšnějších písní Lady Carneval. Pak tu máme skupinu Golden Kids a jejich hit Hej pane zajíci. Vyznanie Mariky Gombitové asi není třeba představovat. Pamatujete si Antonína Gondolána?  Ve filmu Jak básníci přicházejí o iluze zpíval Oskar Gotlieb spolu s kapelou Davida Matáska písničku  Žhavil Béďa žhavil drát. 

A budeme pokračovat v zahraničí: Peter Gabriel a jeho slavné Solsbury hill, Phil Collins zpívá v Genesis Land of Confusion, Gypsy Kings a jejich Bamoléo. Chorály , jako tento, znáte v podání Gregorian ale i od jiných zpěváků, třeba slavného dua Simon & Garfunkel.  Je asi málo z vás, kdo by neznal Zaklepání na nebeskou bránu  od rockové kapely Guns N' Roses.


Zde je vašich 10 nádherných písniček k písmenku G


Jiří Grossman - Gimi Get Ding. Aby mezi písničkami na písmeno G nebyly pouze skladby od jednoho interpreta, po dlouhém rozmýšlení jsem vybrala píseň od Jiřího Grossmana Gimi Det Ding. Představení Šimka s Grossmanem bohužel znám pouze z televizních záznamů, desek (CD) a rádia, naživo jsem je vidět nemohla, ale vždycky když slyším nějakou jejich četbu nebo písničku, zvedne mi to náladu. Lehká ironie je znát i z téhle skladby, proto se mi líbí.                        Iva - Anawi


***


Greta Van Fleet - Heat Above. Dnes posílám kapelu Greta Van Fleet, která se pro mě stala objevem roku 2017, kdy vydali skvělé dvoj EP From the Fires, za které získali cenu Grammy za nejlepší rockové album. Od té doby mají na kontě také dvě řadová alba. A právě z čerstvé novinky, vybírám skladbu Heat Above.  Nikola - Koutek knihomolky

***

David Gilmour - On An Island feat. Crosby & Nash. Než na to G zapomenu.... protože to by mne ale hodně moc zlobilo. Na něj jsem se totiž zase moc moc těšila. Už mnohokrát jsem tu zmínila že jsem prostě v hudbě na ty skupiny - dinosaury jako Deep Purple, Queen, Nazareth, Genesis anebo Pink Floyd. A dvě poslední jmenované mezi sebou svedli u mě takový malý souboj. Genesis s Philem Collinsem kontra Pink Floyd s fenomenálním kytaristou Davidem Gilmourem. Jako, jo, Genesis jsou výborní, o tom žádná, ale... prostě když on ten David je ták dobrej! Kdo někdy hrál na kytaru, musí k němu vzhlížet pomalu jako k Bohovi (no a máme tu další G. Jako Gott) . Navíc po skončení kariéry Pink Floyd vystupuje a skládá sám, a tak mi krásně i pasuje do téhle výzvy jako sólista na G. Jako omlouvám se Mistrovi, byl to skvělej profík, ale nikdy nebyl mým šálkem ničeho. Ani kávy ani čaje, byť na nich taky rozjížděl svou mnoho desetiletí trvající kariéru. Tedy na čajích tanečních. A když už jsme v našich hudebních vodách neudělím tuto poctu ani Antonínu Gondolánovi a jeho bratrům, ani jeho sestře, skvělé swingařce kterou jsem měla možnost párkrát slyšet zpívat s O.H. a která by si to připomenutí možná i zasloužila, protože to není tak dlouho co zemřela. Ne, pro mne je prostě tou jedničkou David Gilmour. Vybrala jsem pro dnešek úvodní písničku On An Island, ze stejnojmenného sólového alba. A vybrala jsem video, kde doprovodné vokály jedné legendě zpívají legendy hned dvě.
David Crosby a Graham Nash ze skupiny Crosby, Stills and Nash, jeden čas ještě také s Neilem Youngem.  Vendy - Svět podle Dandíka


***

Grošáci - Dívka z Cheyenne. Dlouho jsem zvažovala, co vybrat od Karla Gotta, které jsem měla moc ráda. Pak jsem si uvědomila, že by mohlo být v Hudební abecedě poněkud "přegottováno", takže jsem se rozhodla opět zabloudit do country. Od písmene G jsem zvolila  pražskou skupinu Grošáci a jejich píseň Dívka z Cheyenne. Nádherná a smutná, k tomu není co dodat.              Alena S - Šeptání do vrby

***

Garáž - Dobrý časy. Posílám Garáž z českých luhů a hájů.     Ivo Ch.


***

David Garrett - Csardas. David Garrettt je houslista, který umí Beatles, Metalicu i Paganiniho. Hraje už od svých 4 let. V 10 letech debutova na pódiu v 10 letech a stal se vůbec nejmladším umělcem, který podepsal smlouvu s prestižním Deutsche Grammophon. To mu bylo pouhých 13 let. Kromě toho, že vystupuje i jako sólista, hraje i s nejvýznamnějšími orchestry, jako jsou Wiener Symphoniker, London Philharmonic Orchestra, Filharmonica della Scala, RAI Turin nebo třeba Russian National Orchestra. Miluju jeho úpravy rockových písní - Viva La Viva, Kashmir, Smooth Criminal... V jeho publiku nechybí ani děti. Nedávno jsem zjistila, že tenhle houslista natočil i film, jak jinak než o Paganinim. Vybrala jsem "Montiho čardáš". Nejspíš ho taky znáte v podání Evy Pilarové.Jednou bych si ráda poslechla na živo... Renata - Chudobka


***


Ginevra - Ať žije král! Zasílám svůj výběr do hudební abecedy k písmenu G :-). K písmenu G mi po chvíli naskočila Ginevra. Jedná se o českou kapelu a tuto písničku mám spojenou s účastí v šermířské skupině. Připomíná mi to všechny ty pobyty na různých hradech a tématických akcích :-)  Liliana - Kočičí svět


***


Greenhorns - Šlapej dál. Zdravím a posílám klasiku Greenhorns - Šlapej dál. Tak nějak mám prozatím cíleno na české skupiny a zpěváky( pokud se objeví někdy slovenský zpěvák, či skupina pro mě jsou to stále "naši").   Marta - Fukčárinka


***


Goombay dance Band - Sun of Jamaika.Tak tedy.....Do třetice všeho dobrého. Můj první favorit byli Guns N 'Roses. Pak přišel na řadu Pan Karel Gott, jehož písně mě provázely celý život od roku 1963, kdy se stal poprvé Zlatým slavíkem. Jenže kterou, z jeho více než třítisícovky písní vybrat???
A pak mě najednou osvítilo. Osmdesátá léta minulého století. Doba, kdy jsme si museli písničky nahrávat přímo z rádia na kazetový magnetofon, protože jiné možnosti nebyly. Miluji španělské rytmy, karibskou hudbu, plnou romantiky a zvuku jednotlivých hudebních nástrojů. Takže můj typ je skupina Goombay dance Band a píseň - Sun of Jamaika.                                   Janka - Mé radosti


***


Karel Gott - Vltava Prostě kráása.      Jitka
 

Písničky hezky pohromadě v play listu písmenka G



Hlasuj pro svého favorita
Každý smí dát jeden hlas



A je tu další výzva, tentokrát hned pro dvě písmenka.
Znamená to, že když pošlete jednu písničku pro h a jednu pro ch, máte hned dva body.
Tak pište, těším se na vaše příspěvky.







18 komentářů:

  1. Tak Gott tu nakonec je pouze jednou:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, skoro každý se bál, aby tu nebylo přeGOTTováno😀

      Vymazat
  2. Těžký výběr, ale tentokrát dávám hlas Božskému Kájovi 8-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vybrat interpreta pro mě tentokrát nebylo snadné. Chtěla jsem původně mého oblíbeného Petera Gabriela, ale myslela jsem si, že tady stejně bude, tak jsem zvolila Gretu. Zpěvák má zvláštní barvu hlasu, na kterou je třeba si zvyknout - trvalo mi to, ale síla hlasu a muzika, tohle si mě získalo, takže jsem nakonec poslala právě tuto kapelu. Mrzí mě ten Gabriel, ale třeba příště.
    Můj hlas tentokrát patří Vendy. 🙂
    Následující písmenka jsou výzva, protože u jednoho vím, u druhého si nejsem jistá, jestli to poslat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pošli aspoň toho jednoho. Nebo oba dva😄

      Vymazat
    2. Jednoho určitě, to druhé to fakt nevím, moc možnosti jsem pro písmenko nenašla. 🙂

      Vymazat
  4. Z této nabídky jsem si vybral kapelu Greta Van Fleet.

    OdpovědětVymazat
  5. Odkaz na čardáš mi nefunguje, ale YouTube to zachránil 😀 a Garrett má můj hlas 😊.

    OdpovědětVymazat
  6. Já - nesoutěžící - dám svůj hlas někomu z české hudební scény. Karel Gott - jasná volba, ale hlas dám Greenhorns - Šlapej dál. ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Po dlouhém rozhodování jsem hlasovala pro čardáš. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začíná být čím dál těžší vybrat jednu písničku, že?😀

      Vymazat
  8. Teda dneska to bylo fakt těžké rozhodování. Písničky,co se dotkly srdce i vyvolaly vzpomínky...

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤