středa 16. března 2022

Hudební abeceda - písmenko X

 Opět vás všechny vítám v dalším díle hudební abecedy. Jednom z posledních. Moc děkuji všem za hlasování a za poslání písniček. Jak to dopadlo minule?

Stevie Wonder nás všechny převálcoval
Gratulace k 5 bodům letí k Jance - Mé radosti



A takto vypadá bodování.

Písmenko X nebylo až tak snadné. 
Co jste poslali do Hudební abecedy?

Xindl X - Něco je ve vzduchu. Za mě jednoznačně XINDL X - Něco je ve vzduchu - hudba, text, zpěv Ondřej Ládek - SOLIDARITA, NADĚJE A VÝZVA - moc hezká píseň obsahující mnohé z dob minulých,ale bohužel také současných. Marta - Fukčárinka


***     ***     ***


Xindl X - Láska v housce . Tohoto zpěváka jsem zaznamenala díky skladbě Láska v housce, kterou zpívá s Olgou Lounovou. Upoutal mě klip a hlavně styl písně, která se skvěle hodí na břišní. A nechybí tomu samozřejmě vtip a hrátky se slovíčky. Iva - Anawi


***      ***     ***


The XX - Crystalised. Tentokrát posílám britskou indie rockovou kapelu The XX, která debutovala roku 2009. Kapela je známá svým minimalistickým zvukem, který mísí několik žánrů. Dnes už tuto skupinu tak často neposlouchám, jejich tvorba je však stále zajímavá jako tomu bylo v případě debutu, ze kterého jsem vybrala skladbu Crystalised. Nikola - Koutek knihomolky


***     ***     ***


Olivia Newton John - Xanadu. Na písmenko X nemám zpěváka a ani skupinu, ale písničku od Olivie Newton John - Xanadu. Je veselá, rytmická, temperamentní a dodá dobrou náladu a optimismus v této době!!! Janka - Mé radosti


***     ***     ***


Xindl X - Popelka. Vybrala jsem písničku Popelka od Xindla X. Byla jsem před pár lety na jeho koncertě, kde jsem slyšela písničku, která mě tehdy vzala "za srdce". Ač jsem se snažila, nenašla jsem jí. Proto jsem zvolila tuto. Ondřej Ládek svými písničkami oslovuje své posluchače napříč generacemi. 


***     ***     ***


XIII Století - Karneval. Tuhle písničku znám z plesů a ze šibřinek, kam svým textem skvěle zapadne...
Renata - Chudobka
Tak a můžete hlasovat.
Který Xindl X bude nejlepší?
Jsem zvědavá.

A teď jedno překvápko.
Mám pro vás hádanku.

Poznáte ji?
Malá nápověda:
zpívá zahraniční pecky v češtině.
Za její odhalení máte hned celých 5 bodů
NEPIŠTE PROSÍM JEJÍ JMÉNO DO KOMENTÁŘŮ
POŠLETE HO  NA: hudební.abeceda@seznam.cz


Příště tu máme písmenko Y.
A stejně jako minule prosím,
nenechávejte posílání písniček na poslední chvíli.
Pokud stejnou písničku pošle někdo před vámi, hned se vám ozvu.
Bude to jedno z nejtěžších kol.
Těším se na vaše odpovědi na hádanku i na písničky.









5 komentářů:

  1. Vybrat něco pro tohle kolo nebylo jednoduché, proto jsem tak trochu přemýšlela dopředu, co poslat k tomu následujícímu - a není to o nic lehčí. 🙂
    Jak se tak dívám na seznam skladeb, nevím, komu dát svůj hlas - ještě si to rozmyslím. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A právě proto ti děkuji za krásnou písničku 🤗

      Vymazat
  2. Hlasuji pro Xanadu, protože Xindla X a jeho písničky zrovna nemusím, moc mi tento styl nesedí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta hádanka mě nedá Renatko spát 🥰

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤