sobota 1. října 2022

knižní abeceda F

 Vítám vás všechny v dalším díle Knižní abecedy. Minulý díl jsme věnovali písmenku E.  Všem vám děkuji za příspěvky i za hlasování, jste báječní.  Jak dopadly knihy na téma encyklopedie a erotika? 

Z 11 hlasů  pro Encyklopii získala Alena - Signora 4
Moc blahopřeji



Z 9 hlasů pro erotickou literaturu získala Helena B
Také moc blahopřeji.



A takhle to zamíchalo s body v celkové tabulce



***   ***   ***



Tolik k minulému dílu a teď už k tomu dnešnímu.
Máme tu písmenko
a k němu knihy na téma Fantasy 
nebo od jakéhokoliv spisovatele s příjmením na F

Na téma fantasy jsem byla zcela okouzlena sérií knih o kouzelnickém klukovi - Harry Potter. Mám je doma všechny a jsou  v moc hezkém přebalu. Taky jsem přelouskala celou trilogii Pán prstenů od Tolkiena  Přiznávám dobrovolně, že mnohem víc než knihy mě bavilo filmové zpracování. Hodně se mi  ale líbil Hobit, aneb Cesta tam a zpátky, taky od Tolkiena. No a doslova jsem hltala Odkaz dračích jezdců, což jsou 4 knihy - Eragon, Eldest, Brisingr a Inheritance. Tahle knižní série o dracích se mě dostala, je to taková pohádka pro dospělé. Je tam dobrodružství, boj dobra a zla, láska a je to prostě kouzelné. I když jsou knihy docela dost objemné, byla radost je číst.
No a spisovatele na písmenko F najdete v soutěžních příspěvcích...


Fantasy literatura


Pád Gondolinu - J. R. R. Tolkien - s nádhernými ilustracemi. A jako tip Zbyněk Kučera Holub: Pohádky čajových skřítků aneb Putování za severním čajem. Hanka - Otavínka


Tam, kde se vyskytují různé nadpřirozené bytosti, tam je svět FANTAZIE.
Momentálně takové knihy nevyhledávám, ale mám ráda knihu Josefa Lady Bubáci a hastrmani, ráda se podívám i na kreslený Večerníček. Schválně uvádím českého autora, protože naše české pohádky jsou milé a neagresívní.  Helena - B


Pán prstenů - Společenstvo prstenů  - J.R.R.Tolkien. 
Je to už hodně dlouho, kdy syn přinesl domů knihu Pán prstenů - Společenstvo prstenů od J.R.R.Tolkiena. Pro mně to byl do té doby neznámý autor. Do knihy jsem se začetla a nebyla schopná se od ní odtrhnout. Fascinující atmosféra a neodhalená tajemství starobylé Středozemě mně upoutala natolik, že jsem se těšila, až syn přinese pokračování. Po několika letech byla tato kniha zfilmována a filmy, které vznikly, rozhodně stojí za shlédnutí.
John Ronald Reuel Tolkien zaujímá v naší knihovně čestné místo.  Alena - Signora


Rafaelova škola - Renata Štulcová.
Žánr fantasy mě až tak moc neoslovil. Četla jsem jen Rafaelovu školu od Renaty Štulcové a z nich se mi líbily první 3 díly, potom to jaksi začalo upadat. Poslední díl zatím stále odkládám, nejsem si jistá, jestli do něj vůbec investovat tolik peněz, když ty předchozí za moc nestály. 
Jitka Š. - Sbírka mých knih



Spisovatelé na F


Jak se dělá ZOO - Petr Fejk
Fantasy literaturu nečtu, pohádky ano, ale do žádné fantasy jsem neměla chuť se pustit.
A spisovatelé začínající na písmeno F - nic co bych četla a mohla doporučit. Ale napadla mě jiná kniha. Napsal ji Petr Fejk a jmenuje se Jak se dělá zoo. Slyšela jsem na ni jen kladné ohlasy a ráda bych si ji přečetla. V knihovně se nedá prakticky půjčit (dlouhá fronta na rezervace) a v běžných knihkupectvích není. Tak časem se k ní třeba dostanu. Pražskou zoo znám, ráda tam občas zajdu, tak mě zajímá i něco ze zákulisí.    Iva  - Anawi



Ošklivá vévodkyně Markéta Pyskatá - Lion Feuchtwanger
 Jako nesoutěžní tip kniha Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce - Robert Fulghum .    Hanka - Otavínka



Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce - Robert Fulghum. 
Měla jsem to obrovské štěstí, že jsem se v roce 1917 2017 na besedě v naší vísce osobně setkala se spisovatelem Robertem Fulghumem. O tomto setkání píšu na svém blogu. Jeho nejznámější knížka je : "Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce."  Helena - B 


Robin - Zdena Frýbová 
Hrubosrstý foxteriér, který naprosto změní idylický chod jedné rodiny. Nenapravitelný rošťák, který stále utíká a nevrací se, který jí jen vybraná masa a kterého, i přes všechny peripetie, všichni milují. 
Knihu jsem si koupila kdysi před lety, kdy jsme se s bývalou kolegyní vracely ze školení. V metru jsem knihu otevřela a okamžitě se začetla. Chechtala jsem se tak, že mi kolegyně knihu vyškubla se slovy: "Vrátím ti jí až v práci, všichni na tebe čumí."  Já se tehdy nejen chechtala, já i brečela smíchy.
Alena - Signora


Zadní dům - Anne Franková
Kautorovi začínajícímu písmenkem F bych přiřadila knihu Zadní dům od Anne Frankové, kterou většinou znáte spíš pod názvem Deník Anne Frankové. Je to zajímavé svědectví o životě "v úkrytu" a o tom, jak je náročné dospívat na tak malém prostoru s absolutním nedostatkem soukromí.
Jitka Š. - Sbírka mých knih


Myšlenky nahlas  - Josef Fousek
Do knížní abecedy přidám spisovatele na F- Josefa Fouska - Myšlenky nahlas - má oblíbená kniha vzpomínek pana spisovatele z jeho pestrého života - snílka a svým způsobem romantika. Jinak velmi příjemného pána aspoň tak na mě pan Fousek při osobním setká ní na Žofíně působil.
Marta - Fukčarinka



A jde se hlasovat. K dispozici máte dvě barevná tlačítka místo velké ikony dotazníku. Proč tahle změna? Když skončí doba pro hlasování, což je polovina nebo konec měsíce, musím ukončit sběr hlasů, aby bylo vše regulérní. No a pak se dotazník označí jako již neplatný, což není zrovna estetické. Tak jsem zvolila možnost tlačítek. Zmáčknete a objeví se ten stejný dotazník, zmáčknete spustit,  označíte jednu knihu a zmáčknete odeslat. Za což vám všem moc děkuji, protože bez hlasování by byla naše soutěž jaksi nefunkční.

Takže zelené tlačítko pro hlasování ve fantasy knihách. V dotazníku můžete dát jeden hlas jedné vybrané knížce.

Fantasy



Modré tlačítko pro hlasování spisovatelů na F. Také zde můžete dát jeden hlas vašemu favoritovi.

Spisovatel na F



******                               ******                            ******



JAKÉ TÉMA BUDE PŘÍŠTĚ?

Určitě se ptáte, co nás čeká příště a určitě jste správně uhodli písmenko G.
jako obvykle máte možnost poslat do soutěže dvě knihy. Jednu na 1. téma a jednu na 2. možnost

1. téma
Víte, jaké téma na G mám na mysli?  
V širším pojetí je to nauka o vztahu kultury a potravy s dopadem na pohodu a zdraví organismu v určitém historickém období.
Knihy vydávané v rámci jedné z částí  tohoto tématu  mají  pojmenování na písmenko K. 
Je to jako v knihovně: na policích s tematickým zaměřením  na G najdete v celou jednu polici (ne-li víc) knih s označením na K.
Každá z nás má alespoň jednu doma, na to si vsadím. 
Pomůže vám rčení, že láska prochází žaludkem?

2. možnost
Znáte nějakého spisovatele či spisovatelku  s příjmením na G? Pošlete jakoukoliv knihu od něj nebo od ní.

Jsem strašně zvědavá na vaše knihy.









8 komentářů:

  1. Když jsem byla mladší, hodně jsem četla fantasy - to jsem ale byla v náctileté věku. Teď už čtu jiné knihy. Co mám však pořád ráda je Harryho Pottera a Pána prstenů, proto jsem hlasovala pro Společenstvo Prstenu. Tuto trilogii včetně Hobita máme doma v knihovně na čestném místě. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš a já se Harryho zaháčkovala až jako mamina puberťáků. To mí dva synové mě přesvědčili, abych si tu první knihu přečetla. Pak už ksme jenom čekali, od koho si půjčí další nový díl. ...

      Vymazat
  2. Fantasy literatura mě nic neříká, ale hlasovala jsem pro Bubáka. Spisovatel na F - Robert Fulghum. Renatko v roce 1917 se nemohla Helenka setkat s tímto spisovatelem🥰to ještě jak naše babi říkávala byla Helenka na houbách. Vím to jsme stejně mladé 😱🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem zvědavá, jestli si toho někdo všimne, bylo mi to takové divné. Ale nenapadlo mě to zkontrolovat s datem na blogu...

      Vymazat
  3. Omlouvám se za nesprávné datum a díky za opravu. Asi jsem si vzpomněla na VŘSR. Hlasovala jsem pro Robina. Ta kniha mne velmi pobavila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to VŘSR mě vrátilo do dětských let....lampionový průvod jsem milovala,.

      Vymazat
  4. Před týdnem jsem si nemohla vzpomenout na žádného spisovatele na F a teď je jich tu hned několik, jejichž knihy jsem četla a zaujali mě. Tak to zas nevím, pro kterého se rozhodnu a dám hlas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A je to, co se mi na Knižní abecedě líbí. Dává možnost výběru...

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤