čtvrtek 23. února 2023

Knižní abeceda - písmenko M

 Všem příznivcům i občasným sledovatelům Knižní abecedy posílám pozdrav z Prostějova. Horečka je pryč už druhý den a já konečně posílám do světa další díl této soutěže.  Všem vám moc děkuji za trpělivost. Tentokrát jsem to schytala docela slušně. To, co jsem minulý měsíc úspěšně přechodila,  se mi vrátilo i s návdavkem horečky. Nezbylo nic jiného, než jít na neschopenku. A minimálně do dobrání ATB na ní i zůstanu.  Ono mi nic jiného ani nezbude....           

       Takže tu máme výsledky pro písmenko L 

Podívejte se, jak to tedy dopadlo:





Tolik vaše hlasování. 
A jak to pohlo s celkovými body?

Ve vedení je stále Alena - Signora
Moc blahopřeji


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Už se těšíte na soutěžní příspěvky pro písmenko M?
Jistě jste poznali, že námětem pro M je mytologie
Můj tip pro ni jste poslali ve svých příspěvcích.
Autora na M jakbysmet.
Zbývá jen tip pro knihu na M
Mapa z kostí -James Rollins. Je součástí série Sigma Force. Děj se točí kolem starodávné konspirace usilující o vytvoření děsivého nového světového pořádku na troskách a popelu moderní civilizace. Čte se to jedním dechem.  Vydáte se labyrintem vodítek a temných odhalení k Sedmi divům světa a nakonec až na práh mystického a děsivého Dračího dvoru. A víc vám nepovím. Čte se to jedním dechem. Tak trochu to připomíná romány Dana Browna. Na konci každé knihy je rozuzlení, co je pravda a co je mýtus. Takže si po přečtení můžete udělat vlastní úsudek...

***************** Mytologie ******************

Podobizny lásky -  Marta Železná
 Nádherná kniha, kde je převyprávěno několik příběhů řecké i středověké mytologie, legendy o mileneckých dvojicích jako je Orfeus a Eurydika, Amor a Psýché, Andromeda a Perseus, Tristan a Isolda, Judita a Holofernes a další. Ke knize jsem se několikrát vrátila, během studií i později.
Kniha je také zajímavá tím, že příběhy jsou doplněny fotkami děl a obrazů z různých galerií, které byly inspirovány právě zmiňovanými příběhy. Knížka může posloužit jako pomoc při povinné četbě se seznámením s příběhy, ale právě i při různém studiu výtvarného umění, nebo prostě jenom pro ty, co mají rádi tuto tématiku.  Iva - Anawi



Starověké báje a pověsti - Rudolf Mertlík
Velmi oblíbená kniha, která se dočkala několika vydání. Dá se číst jako bible, nikdy neomrzí.
Hanka - Otavínka



Staré řecké báje a pověsti - Eduard Petiška
Primárně se jedná o knihu určenou dětem a mládeži, ale přečtou si jí s chutí i ti starší. Příběhy z řecké mytologie pojednávají o bozích, hrdinech, mýtických postavách a o nestvůrách. Dočteme se o Trojské válce, Odysseovi, Prométheovi, Héraklesovi a dalších. Ráda jsem jí četla svým dětem a stejně tak i vnoučatům. Patří k nejúspěšnějším knihám tohoto autora, u nás byla do roku 2012 vydána patnáctkrát. Byla přeložena do mnoha světových jazyků. Velkého úspěchu se jí dostalo zejména ve Francii, kde se stala školní četbou. Alena - Signora

Doufám, že tipuji správně a podle nápovědy je to záhadné slovíčko mytologie... 
Helena - B



Kniha  nám přibližuje celkem 6 známých i méně známých antických bájí o lásce. Samotné báje jsou také doplněny vysvětlením širších souvislostí a zajímavým zpestřením jsou úryvky z děl starověkých básníků, kteří tyto báje jako první zaznamenali. Jitka Š - Sbírka mých knih



************* Autor na písmeno M ***************


Kniha o životě a smrti - Axel Munthe.
Upřednostnila bych spíše jedinečnou knihu od autora Axel Munthe: Kniha o životě a smrti.
Výborně se to čte. Autorem je švédský lékař a spisovatel. Myslím, že jedna z nejlepších knih.
Autor velmi miloval zvířata, raději než lidi, protože ta, nedovedou být zákeřná. 
Hanka - Otavínka


Hračkář - Andrew Mayne  
Profesor Theo Cray se nemůže vrátit zpět ke svému univerzitnímu výzkumu. Byl podezírán ze smrti studentky a byl obklopen skandálními spekulacemi poté, co byl zabit studentčin vrah. Pokouší se začít znovu v jiné oblasti a je vtažen, v podstatě proti své vůli, do dalšího nevyřešeného případu. Obrátí se na něj zoufalý otec pohřešovaného dítěte, kterého úřady odmítají vyslechnout. Jediná stopa představuje dětské kresby a šíříce se legenda o bytosti přezdívané Hračkář. Aby Theo odhalil, co se za Hračkářem skrývá, musí odsunout stranou vše, co mu říká věda a vydat se do světa, kde sny a noční můry mají stejnou váhu jako skutečnost. Čím hlouběji se do případu noří, tím zjevnější je, že za tím může být dalekosáhlé spiknutí a i další oběť. Knihu jsem přečetla jedním dechem. Alena - Signora



Vánoce - Karl May
V dobách svého dospívání jsem milovala knihy Karla Maye. Nejslavnější je sice Vinnetou, ale mě nejvíce učarovala jeho méně známá kniha Vánoce - zimní dobrodružství Vinnetoua a Old Shatterhanda.
Jitka Š - Sbírka mých knih



Co život dal a vzal - Betty McDonald
Spisovatelů s příjmením, začínajícím písmenkem M je hodně, českých i zahraničních. Nemohla jsem se rozhodnout, tak jsem použila internet a hned jsem měla jasno. Kdo jiný než moje milovaná Betty McDonaldová! Její životopisnou knihu Co život dal a vzal jsem četla několikrát. Je to vlastně trilogie. Já ji mám 3 v jednom, ale existují jednotlivé díly. Možná, že je známější její kniha Vejce a já. Myslím, že náruživým čtenářům jsou obě knihy důvěrně známé a těm, kteří žádnou z nich nečetli, vřele doporučuji. Podíváte se do Ameriky v první polovině minulého století. Autorka zde popisuje s humorem svůj život od dětství až do doby, kdy se stala sama matkou a manželkou.
Helena - B


*************** Kniha na písmeno M **************


Medardova kápě. - Jan Munzar.
Vyprávění příběhů o působení různých pranostik
Obě Munzarovy knihy ( Meteorologie skoro detektivní - vyprávění příběhů, které byly ovlivněny počasím) jsou velmi čtivé. Na regále se moc dlouho nezdržely. Byl o ně nebývalý zájem.
P.S. Je možné poslat pouze jednu knihu od každého zadání, tato kniha je tedy nesoutěžní, ale najdete ji v seznamu Knižní abeceda v kostce
Hanka - Otavínka



Mnichov - Robert Harris
Příběh knihy se odehrává na pozadí mnichovské konference v roce 1938, kdy do města přilétá přes La Manche britský ministerský předseda Chamberlain a z Berlína vlakem přijíždí říšský kancléř Hitler. Mají rozhodnout o dalším osudu Evropy. V Mnichově se však mají setkat i jiní muži, dva dávní přátelé z dob oxfordských studií. Jeden je Chamberlainovým sekretářem, druhý německým diplomatem a členem protihitlerovského spiknutí. Sázky jsou vysoko a zbývá jediná otázka: koho zradit? Přátele? Rodinu? Vlast? Vlastní svědomí? Dobře napsaná kniha o čtyřech mocných a čtyřech dnech, kdy se rozhodovalo o životě miliónů lidí. Alena - Signora



Mediátorka Atlantidy - Renata Štulcová
Nevím, zda lze Mediátorku Atlantidy považovat za knihu, protože oficiálně vlastně vůbec nevyšla. Autorka ji napsala a dala zdarma k dispozici ve formátu PDF pro fanoušky své série Rafaelova škola. Je to soubor povídek, které nám přibližují události v Rafaelce jen okrajově zmíněné. Lze ji však číst i samostatně.¨
P.S. Jasně, že je to kniha, je to e-kniha a zde máte odkaz k jejímu stažení zdarma.
Jitka Š - Sbírka mých knih



Medúza -  Jarmila Loukotková
Napadá mne samá klasika - Máj, Maryša, Matka, ale vzpomněla jsem si na mé mládí a tehdy také několikrát přečtenou knihu Medúza od Jarmily Loukotkové. Ono těch knih pro mladé tenkrát moc nebylo a Loukotková byla dobrá autorka. Hlavní hrdinkou je mladá dívka, která se zamiluje do staršího, ženatého muže. Není to žádná červená knihovna a myslím, že je to pěkné čtení.  
Helena - B

To se nám tu sešlo knih, co říkáte? Jedna lepší než druhá. Kterépak dáte svůj hlas? Hlasujte jako obvykle stisknutím tlačítka - ikonky a můžete vybírat z knih...
MYTOLOGIE
 
KNIHA NA M

AUTOR NA M

***********************************************************************************
A co nás čeká  příště? Písmenko N:
1)
N - provází lidstvo od počátku vnímání, v každém  N nalezneme společné rituály a představy o světě po smrti. Nedílnou součástí N je i symbolika, kterou najdeme i v knihách, které díky N hojně vznikaly.

2)
Kniha s názvem začínajícím na N

3)
Autor/ka s příjmením začínajícím na N


Tak a můžete posílat své knihy.
Moc se na ně těším.



5 komentářů:

  1. Renatko, jsem moc ráda, že už je ti lépe. Tak moc držím pěsti, abys byla úplně zdravá. Ale nespěchej. 🍀💓✊
    Prolétla jsem knihy, které tu jsou. Spoustu z nich mám přečtených. Zaujala mě Mapa z kostí, po které se určitě podívám. Tento autor unikl zatím mé pozornosti. Ještě se sem vrátím a detailně si vše pročtu, abych mohla hlasovat.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtu sérii Jamese Rollince. Moc hezky se mi to čte. Je to napínavé a pokaždé to zatím dobře dopadlo.
      Dnes jsem na kontrole, tak snad mě brzy pustí do práce.

      Vymazat
  2. Dnes mají můj hlas Starověké báje a pověsti od E. Petišky :).
    Jsem ráda, že je ti už lépe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako dítě jsem je četla několikrát. Asi si to brzy zopakuju.

      Vymazat
  3. Renatko,je tu pestrý výběr knih 👍
    Zdravím z lázní Darkov a přeji brzké uzdravení 🍀

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤