čtvrtek 16. března 2023

Knižní abeceda - písmenko N

 Je tu opět čas na další díl Knižní abecedy. Všem moc děkuji za příspěvky i za hlasování.  Jak dopadl díl věnovaný písmenku M a mytologii?


V mytologii hlasovalo nejvíc lidí pro knihu od :Alena - Signora
                           


Autor na M získal nejvíc bodů pro: Helena - B


I kniha na M přinesla  nejvíc bodů pro: Helena - B



Takhle vypadá průběžné pořadí.
Jak jsem slíbila, je tu jedno překvapení soutěže
a s ním přichází i první virtuální diplom.
Poslala jsem ho Alena - Signora 
protože jako první překonala 100 bodovou hranici.
Blahopřeji.
Další překvapení vás čeká v dubnu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Správně jste poznali, že NÁBOŽENSTVÍ  provází lidstvo od počátku vnímání,  nalezneme  v něm společné rituály a představy o světě po smrti. Nedílnou součástí náboženství je i symbolika, kterou najdeme i v knihách, které díky němu hojně vznikaly. 
Z autorů na písmeno N bych ráda uvedla Boženu Němcovou. Mám ráda její Pohádky, Babičku a Divou Báru. jsou to knihy, které se mnou jdou celý život. Všechny mám v domácí knihovně. 
Které knihy jste vyslali do soutěže vy?


NÁBOŽENSTVÍ

Zraněný pastýř - Austen Ivereigh 
Osobitý portrét současného papeže Františka, který je prvním latinskoamerickým papežem v dějinách. Kniha se věnuje jeho reformě církve a přístupu ke globálním, společenským a církevním problémům. Františkova snaha vytvořit vstřícnější a pozornější církev, která by se lidským problémům věnovala s důrazem na Boží milosrdenství, vyvolala u některých lidí intenzivní strach, že ničí tradice a podřizuje se modernímu světu. Nechybí historky a svědectví účastníků a odborné pohledy na jeho pontifikát
Kniha barvitě a s nadhledem vykresluje portrét papeže Františka. Alena - Signora


Černošský pán Bůh a páni Izraeliti + Starej zákon a proroci - Roark Bradford
Starý zákon jinak... Bůh není tak svatý, jak jsme si dosud mysleli. Občas je unavený, občas nevrlý, občas šprýmař... A hrozně rád diskutuje. Prostě se chová jako každý normální člověk. To je kniha Černošský Pán Bůh a páni Izraeliti.  Jitka Š - Sbírka mých knih


AUTOR NA  N

Oči milenek - Vítězslav Nezval
"Tak modré jsou
oči milenek
jak barvínek
s melisou....."
Dovolila jsem si na úvod začátek básně, která dala název celé sbírce milostné poezie tohoto autora.
Mám tu knížku už více než padesát let a stále jí mám ráda.  Alena - Signora



Zjistila jsem, že autorů na N jsem zrovna moc nečetla. Kromě Nerudy a Němcové, které jsme měli jako povinnou četbu ve škole jsem našla jen jediného dalšího: Bohumil Nohejl od nějž jsem v dětství četla úžasnou knížku Objevení planety Michovice: To se takhle jednou o prázdninách u babičky a dědy v Michovicích místo očekávaných vnoučků objeví dva malí kosmonauti odhodlaní vše důkladně prozkoumat a vyzkoušet.  Jitka Š - Sbírka mých knih


Autorů je mnoho, mám moc ráda Františka Nepila a jeho rozhlasová Dobrá a ještě lepší jitra, která vyšla také knižně. Některé knížky mám doma (Lipová alej, Já, Baryk, Jak se dělá chalupa). Jeho vlídný humor pohladí po duši.  Helena - B


KNIHA NA N


Nebe nezná vyvolených - Erich Maria Remarque  
První kniha, kterou jsem od tohoto autora četla. Její děj se odehrává v meziválečném období, kdy válečný veterán a automobilový závodník Cleyfart, potkal v sanatoriu dívku Lilian, která se léčila s tuberkulózou. Když závodník ze sanatoria odjížděl, dívka se rozhodla odjet s ním, protože přestala věřit tomu, že by se mohla vyléčit. Chtěla si proto užít poslední dny svého života.
Kniha se zabývá otázkou života a smrti. Hlavní otázka je, zda má člověk dlouho žít, ale přitom si nic neužít a nebo i pro malou chvilku štěstí zemřít. Alena - Signora


Noc na Karlštejně - Jaroslav Vrchlický
Kdo by neznal legendární film Noc na Karlštějně. Ovšem i jeho knižní předloha, vlastně divadelní hra je úžasná. Jitka Š - Sbírka mých knih


Na Větrné hůrce - Emily Brontëová
Knihu Na Větrné hůrce od anglické autorky Emily Brontëové určitě nemusím představovat. Většina z nás ji četla. Emily je jedna ze tří sester - spisovatelek Brontëových (Charlotte a Anne). Všechny zemřely velmi mladé a jejich osudy jsou často použity jako předloha k filmu. Helena - B


Komu dáte svůj hlas? Zmáčkněte tlačítko a zvolte jednu z možností:
NÁBOŽENSTVÍ AUTOR NA N KNIHA NA N


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Příště na nás čeká písmenko O.
Zadání pro výběr knih bude tentokrát trochu jiné. 
1) Kniha, v jejímž názvu se vyskytuje slovo oheň
2) Kniha, v jejímž názvu se vyskytuje slovo ostrov
3) Kniha, v jejímž názvu se vyskytuje jakákoliv věc na písmenko o
4) Kniha spisovatele, jehož příjmení začíná na písmenko O
Tentokrát tedy můžete poslat až 4 knihy.

Jaké 4knihy tentokrát pošlete?
Opět se moc těším




5 komentářů:

  1. Renatko, ještě jednou moc děkuji za krásný diplom.
    Musím si pořádně prostudovat jednotlivé příspěvky, abych mohla pak hlasovat.
    Měj hezké jarní dny. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti líbí a přeji štastnou ruku při hlasování

      Vymazat
  2. Dnes má můj hlas Na Větrné hůrce :).

    OdpovědětVymazat
  3. Velká gratulace Alence a všem děkuji za tip na dobrou knihu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤