pondělí 5. června 2023

André Rieu v Praze

 Jako téměř každý rok, zavítal koncertovat do Prahy i letos André Rieu. Je to nizozemský houslista, skladatel, kapelník a hudební producent. Hraje nejen skladby krále valčíku – Johanna Strausse a jeho otce. Dává nové aranžmá i jiným známým melodiím z klasické hudby.  Mile mě překvapilo, když jsem zjistila, že i má kamarádka Janka z Ženského klubu ho má ráda. Janka dokonce dala i CD + DVD s jeho vystoupeními. A já pro tebe Jani mám pár dárečků z koncertu. Už se těším, až ti s nimi udělám radost.                        Už před Vánocemi se mi poštěstilo koupit vstupenky na jeho bleskově vyprodaný koncert. Nebyly nejlevnější. Jednu jsem dala jako vánoční dárek své kamarádce Zdeně. A další dvě byly pro kamarádky z práce. Ale ty si je zaplatily. Někdy na jaře nám čtyřem tedy Zdenča zajistila hotel v Praze a taky místa v busines třídě vlaku RJ. Když už cestovat na takového skvělého kapelníka, tak ať to má patřičnou úroveň. Ubytované jsme byly v hotelu Clarion, u kterého je velké obchodní centrum. Tam jsme si zašly na pozdní oběd...

My čtyři si daly dvě jídla.
Vepřovou panenku...


a risoto s kuřecím masem



A já si na pokoj vzala karamelovou kávičku s sebou



Koncert byl v O2 aréně, což je kousek od hotelu a my se prošly pěšky.
Postupně se zaplnila úplně všechny místa...
My jsme seděly dvě a dvě nad sebou, jinak už volno nebylo.
Byl to sektor 101, řady 16 a 17, místa 12 a13,
takže z boku s parádním výhledem na pódium.



Scéna byla doplněná o parádní videa nad orchestřištěm.



Aranžmá jednotlivých písní a skladeb byla moc hezká.
Působila velice realisticky, jako by ty květinové oblouky byly opravdu živé,
a ne jenom součástí promyšleného videa.



Gloriette Schönbrunn tvoří velice hezkou kulisu nádherným róbám sboristek orchestru.
V anbsámblu tohoto krásně hrajícího orchestru je 15 národností, což je opravdu hodně.
Plně tu platí, že hudba spojuje všechny lidi.



V popředí zpívá císařovna Sisi I belong to me před svým zámkem Schönbrunn.
Už víc než rok chodím na internetovou angličtinu a díky ní jsem rozuměla 
téměř všemu, co André Rieu řekl, 
takže jsem překlad klavíristky, poloviční češky téměř nepotřebovala.



V závěru koncertu, který André Rieu odehrál na svých "stradivárkách" z roku1667,
se i nad publikum v předních řadách spustilo spoustu barevných balonků.
Pan kapelník byl velmi vtipný. Bylo vidět, že ho to fakt baví.
Jak sám řekl na začátku, jdeme si to užít společně.
A my všichni si to užívali plnými doušky.
Každý člen jeho  orchestru Johanna Strausse si to užíval a bylo to vidět,
protože chvilkama se jejich veselým kouskům  smálo celé publikum.
Všichni jsme se naladili na jednu krásnou hudební vlnu.

Přidám sem i moje neumělá videa.
Jsou pro jistotu označené i skladby, kdyby to nešlo jinak přehrát.
Jsou trochu roztřesená a trochu neostrá a hodně často doostřovaná
Ale snad se mi povedlo zachytit alespoň střípek té báječné atmosféry...


Amazing grace - Už zvon zní z hor
Já říkala, že nemá cenu se malovat, že budu bulet...


Sbor židů - Nabucco
A zase jsem si smáčela make up,
protože tuhle skladbu měl rád táta.
Pro něj by tenhle koncert byl taky naprosto úžasný


Nejprve se zpíval Gospel, přesně řečeno 
Harlem a Soweto Gospel 
a takhle to končilo.
Rozvlnili se všichni, hudebníci i publikum


...a začalo to tak jemňounce...
Úžasná skladba


Z muzikálu Sestra v akci


No a tihle dudáci mě a nejen mě dostali 



Valčík Na krásném modrém Dunaji roztančil O2 arénu.
Tančily páry, tančily i ženy s ženou, 
tančili tátové a maminky se svými dětmi...



A na závěr jedno video volně přístupné a hodně veselé



Koncert jsme si užily, tak proč si neužít i cestu metrem na nádraží...
Uděláme si selfie? 
Tak jo, udělaly jsme si ho 
a vzápětí přišel revizor...
no co, lístky jsme měly nachystané...


Mějte se fanfárově















21 komentářů:

  1. Teda Reny, tiše závidím. To muselo být něco - být při tom, zažít tu atmosféru....Snad se nám také jednou podaří si zavčas koupit vstupenky. Zatím si tyto koncerty vychutnáváme v domácím prostředí a můžu říci, že dosti často. DVD máme spousty, snad ze všech jeho koncertů a to, co hraje, se nám nikdy neomrzí. Vždycky nás to optimisticky a příjemně naladí. André Rieu to zkrátka umí. Milujeme ho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umí, to máš pravdu, byl to naprosto parádní zážitek, moc ti přeju, abys ho slyšela na živo. Ta atmosféra se nedá popsat. Pohltí tě...

      Vymazat
  2. Selfie á la příprava na revizora pobavilo. :D A věřím, že zážitek to byl úžasný. Já tyhle kulturní zážitky miluju, naposledy jsem byla na koncertě v dubnu a už teď mi to chybí.

    OdpovědětVymazat
  3. No to tedy musel být zážitek, o tom žádná! Mám ho také ráda, de facto mám ráda když se klasika předvádí i v poněkud rozvernějším šatu než byla zamýšlena. proto mám ráda i vystoupení předních tenoristů kteří zpívají i jiné skladby než operní. Vím že to mnoho lidí zavrhuje ale mě to tedy neuráží. Spíš si říkám že se touhle formou přiblíží krása klasiky i mladým a těm kdo zrovna na ní "nejsou". Jinak když jsem jezdila s Bobím na jednu výstavu kousek od Dobříše seskupení českých "skotských" dudáků bývalo pravidelnými hosty a mívali v přestávkách mezi posuzováním vždy svá vystoupení. A je to fakt něco!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně Vendy, je to způsob, jak přiblížit vážnou hudbu dětem a mladým. Je to krásná hudba a bylo by škoda ji nechat zahálet....

      Vymazat
  4. Renatko, měli jste krásný zážitek. Na krásném modrém Dunaji jsem hrávala na klavír. Poslední foto pobavilo. Takové fotky jsou nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc krásné. Ještě dlouho po koncertu jsme seděly a kecaly a zpívaly....

      Vymazat
  5. Reni, musel to být zážitek. Já mám s jeho koncerty několik CD a to z doby, kdy ještě nebyly přenosy v televizi. Dlouho jsem si myslela, že je to Francouz. Obdivuji tu atmosféru, jak se lidi všech věkových vrstev odvážou, zpívají, tančí nebo brečí. Je to paráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já si zase myslela, že je to Rakušák... Ono je to nakonec úplně jedno. Umí vytvořit úžasnou atmosféru. Radost z hudby z něj přímo sálá...

      Vymazat
  6. Také občas jeho koncerty sleduji v TV a něco mám na CD. Skladby v jeho podání se mi líbí moc. Udělaly jste si suprový holčičí výlet. Měj se hezky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užily jsme si to všechny čtyři. Bylo to parádní...

      Vymazat
  7. Renatko tak to musel být úžasný zážitek ! Krásná hudba i celý výlet, to bych taky brala. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to musel být zážitek pár exeláns - hlavně naživo! Ale na cenu vstupenky se raději neptám ...

    OdpovědětVymazat
  9. Občas neodolám a kouknu na jeho vystoupení, když na mě někde na netu vykoukne :).
    Musel to být krásný zážitek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to má nádhernou atmosféru i přes obrazovku, ale naživo....

      Vymazat
  10. Doufám, že jste panu revizorovi předaly své jízdenky právě takto :-).

    OdpovědětVymazat
  11. Renatko,musel to být skvělý zážitek 👍

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤