středa 20. března 2024

Dárek od dětí - 3. den - zpátky do Benátek

 Na ostrůvcích bylo krásně, ale museli jsme se vrátit zpět do Benátek. Nasedli jsme tedy na vaporeto a vydali se na "plavbu po moři". Byla to velmi příjemná cesta. Vůbec mi nevadilo houpání lodi jako na Satayi . Tuhle, asi hodinovou  plavbu jsem si opravdu užívala...

San Michele in Isola
To už jsme na okraji Benátek, 
tento kostelíček je po naší pravé straně...



...a po naší levé straně je za krásnou zdí hřbitov patřící k tomu kostelu



Nejsem já náhodou zdravotník?
Prostě jsem asi musela potkat "záchranářskou sanitku  na vodě"



Ve vaporetu bylo na stání vcelku hodně místa,
proto jsem se mohla relativně volně pohybovat.
Přede mnou už jsou Benátky
Protože jsme měli volné lístky, během dne časově neomezené,
rozhodli jsme se obeplavat město až k náměstí Sv. Marka




Stavební jeřábi mi sem tedy ani trochu neladí...




Moc se mi líbilo pozorovat vodu u lodě...
Blížili jsem se k nějakému přístavišti ...




Páni, těch lodních stožárů bylo fakt hodně




Přístaviště jsme obepluli, pak na nás vykoukla tahle jistě luxusní  jachta




Byla jsem tou krásnou lodí fascinovaná




Propluli jsme kolem 
Originální název je:
Scuola navale militare Francesco Murosini
Do vaporeta přistoupilo několik studentů této školy
v krásně zdobených uniformách, 
u pasu se některým houpal nádherně vypracovaný malý "meč"
Kdyby mi to nebylo blbé, tak si je vyfotím,
ale když my jsme na ty krásné mladé lidi všichni tak zírali....



Možná se to nezdá, ale  ty kůly a ta siréna nahoře byly 
opravdu hodně velké.
Zajímalo by mě, jak moc je to celé hlasité




Jedna z lagunek do Benátek.
Být tam delší dobu, 
tak ten park u pobřeží určitě projdeme




Nakoukla jsem i do řídící kajuty




Ty dvě "boudy" na vodě, to jsou lodní zastávky
Cíl cesty se blíží a sním i náměstí Svatého Marca



Bylo to bezva
A co vy?
Byli jsme v Benátkách?
Jak se vám tam líbilo?












12 komentářů:

  1. Renatko, Benátky miluju a dvakrát jsem tam byla lodí z Chioggie, která připlouvá na San Marco. V podstatě i ty další návštěvy byly spojeny s plavbou z Punta Sabbioni, pro změnu vaporetem a též na San Marco.
    Nad tvými krásnými fotkami jsem si vzpomněla nejen na minulý rok, ale i na další naše návštěvy Benátek.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  2. V Itálii jsem nebyla nikdy, ale země je to určitě nádherná nejen kvůli moři. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Renatko, v Itálii jsem nebyla, škoda. Vy jste si to užili.🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Součástí poznávacího zájezdu byly i Benátky, takže jsem tam byla a něco z nich viděla. A že tam je toho k vidění hodně !!!
    Díky za fotky a přeji hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. V Benátkách jsme nebyla, ale fotky jsou nádherné, úplně to láká k návštěvě :)

    OdpovědětVymazat
  6. Chudobko, mile jsem si zavzpomínala. Z tvého článku cítím, že se ti tam také líbilo. Benátky mají prostě své kouzlo - i přes ty mraky turistů :-) Krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  7. V Benátkách jsem sice byl několikrát, ale jen v přístavu, odkud vyjíždějí trajekty do Řecka. Takže centrum jsem viděl jen zpovzdálí :-).

    OdpovědětVymazat
  8. Renatko, v Benátkách jsem dosud nebyla, ale MOŽNÁ se letos poštěstí a podívám se. :-) Já byla jen v Sicílii. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤