úterý 5. ledna 2021

Či só hode?

 

No přece naše.... :-)

Já vím, je leden, ale proč si nepřipomenout září....

Natočeno mobilem.
Bavili mě ti dva tanečníci



Na koncert byl vstup zdarma, přes turniket.
Na plochu smělo maximálně tisíc lidí,
nějaké rozestupy?
Dokonce tam dali i dlouhé lavice k sednutí.



Obecenstvo


Děda Mládek Ilegal band



A ještě jednou Děda Mládek Ilegal band



Užívali si to i na pódiu



Ta velká obrazovka byla boží...



Každý si to užíval po svém.
Byl to moc fajn koncert.



Všechno jednou končí...



Stánků bylo opět hodně.
Tahle veselá keramika se mi líbila.



Myšičko myš, pojď ke mě blíž, 
nepůjdu kocourku nebo mě sníš....



Tolik lžiček a každá je jiná




I tohle patřilo k letošním hodům v Prostějově.




Sovičky a čertík, to jsem prostě musela vyfotit!



Kýč nebo umění?



Kdybych tak věděla, jak to jmenuje?




Lidí tam bylo docela hodně.



Lapili mě lapače snů



A že jich tam bylo.



Ha, sova jako lapač snů, to je teda nápad!



A je v různých barvách.



Další moje slabost, kabelky.



Hody bez kolotočů? 
Nemyslitelné!



Ale ty ceny!
Dřív bylo jedno autíčko za dvacku, a teď?



Vláček pro prťata se mi vždycky líbil.



Kolem kolotočů nesmějí chybět stánky s perníčky a balonky.



Je libo srdíčko, pendrek, žužu nebo raději turecká med ?




Kousek od kolotočů stál osamělý stánek s háčkovanými hračkami.
Ten je, co?



Paní tam měla i Rákosníčka a králíky z klobouku.
Ale na můj vkus ty andělky měla dost drahé.
Sama háčkuji a sem tam něco prodám, takže o cenách ručně dělaných hraček něco vím




Kočičí polštářek nebo kočičku do ruky?
Tohle se prodávalo samo.



Pamatujete si pohádku Floriánkovo štěstí (nebo tak nějak se jmenovala)
Já si z ní odnesla to, jak vodník prosí Floriánka: "Floriánku nepískej."
A tohle mě napadlo, když jsem uviděla čajové konvičky s pokličkami. 



Ne, ani tak mě nezaujaly ty kožené váčky, dýky a nevím co ještě.
Ten pes, jak tam tak seděl a poslouchal, co si tam páníček povídá s kupujícími.



Každoročně v hodovém programu vystupují krojované soubory.
Když tahle skupinka procházela stánky kolem náměstí,
zeptala jsem se, jestli si je můžu vyfotit a dát na blog,
no a oni souhlasili.



Cestou domů ...



Pravda pravdoucí 







26 komentářů:

  1. Užila jsem si to i z fotografií, hlavně ty výrobky ze stánků... Mimochodem, ke tvé otázce "Kdybych tak věděla, jak to jmenuje?" - je to ametyst, tedy přesněji ametystová drúza :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je ono, ametyst. Na sluníčku se nádherně třpytil. Tady bylo dnes tak zataženo, že jsem si chtěla připomenout, jak hezky bylo letos na hody...

      Vymazat
  2. Tak to je krásné vzpomínání, když jsme ještě mohli. Doufám, že se zase brzo budeme scházet na trzích, bazarech, prostě všude, kde je nám dobře a kde se pobavíme. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už se těším. Tohle je dost divná doba a už jí bylo dost.

      Vymazat
  3. Pěkná reportáž. Ten kámen je ametyst, to už je tu uvedeno, ale opakování matka moudrosti. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ametyst, ametyst, ametyst... myslíš, že si to zapamatuju? Já myslím, že ne :-) :-) :-D

      Vymazat
    2. Reni, na to vem jed, že ametyst už poznáš na první šup! Vím o čem mluvím, kdysi jsem si myslela, že geologie je nudná a nezajímavá, nakonec jsem to vystudovala a zajímá mě to. Však věci ze zdravotnictví si taky pamatuješ, tak třeba si nějakou ozdobu s ametystem nakonec koupíš (dostaneš). ... V článku jsem zapomněla pochválit ten hanácký kroj, na to mám slabost. ☺

      Vymazat
    3. Tak to jsem sama na sebe zvědavá, jestli na ametyst nezapomenu :-)

      Vymazat
  4. Hody byly krásné. Já se tam letos taky mihla, byla jsem v PV na prohlídce Národního domu a tak jsem proběhla i stánky, abych pozdravila kamarádku.

    Ty fialové krystalky jsou ametysty. A tomu skupení se říká drúza. Podobnou mají v obchůdku se šperky ve Zlaté bráně. Bývají nádherné a mít tak pár tisícovek navíc, asi bych si nějakou koupila.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné připomenutí. Když jsou u nás hody, chodím fotit ten krojovaný průvod. Vždycky začnu brečet, když vidím ty nádherné kroje a když hraje muzika. Zpívat už nemohu, užila jsem si zpěvu s kapelou do sytosti, ale stejně mě to chybí, tak jdu aspoň poslouchat. Okukuji ty stánky s ruční výrobou a obdivuji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netušila jsem, že jsi zpívala s kapelou. Chtělo by to setkání ŽK, pokecat a přijít na jiné myšlenky :-)

      Vymazat
  6. Příjemné vzpomínky, početla jsem si o moravských hodech, které se u nás nekonají. Zato máme Chodské slavnosti.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezké vzpomínky na dny, kdy nás nesvazovala přísná opatření. Já bych si asi vybrala nějaký hrníček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona nás ta opatření svazovala, jen nebyla tak přísná...

      Vymazat
  8. Mám takové akce ráda, snad se zase dočkáme.
    Tvými fotkami jsem se potěšila.
    Klidné dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní akce, snad se i letos dočkáme.
    Renátko, přeji krásné zimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V to doufám, že letos to bude konečně normální

      Vymazat
  10. To je nádherná akce. Rádi se synem na takové slavnosti jezdíme. Syn je schopný tam být celý den. Také obchází stánky a vždy mne donutí něco koupit. Když nechci,tak mi to koupí sám. 😊 Ale už je to na celý den. Já se při takové příležitosti vždy ráda projdu i městem, když je to nejde mimo bydliště. Kéž bychom si mohli alespoň v létě podobné akce užít. Dříve mi davy lidí trochu vadily, na chvíli jsem se musela někam zašít, třeba do parku,ale teď mi lidi a srdečnost při podobných akcích chybí. A nejsem sama, že? Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celý den bych tam asi nevydržela,ale jedno odpoledne mi k nakukování do stánků úplně stačí.

      Vymazat
  11. Přehled rukodělné krásy a nápadů. K tomu výborný komentář - to mám ráda. Věřím, že budeme mít možnost podívat se na takové trhy v blízké budoucnosti. Přeji ti pevné zdraví a potěchu oka i duše ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti Kitty, zdraví teď potřebuju jako tu pověstnou sůl. Taky se těším, až ta nařízení povolí...

      Vymazat
  12. Bože, ty to vidíš !!
    Jak já bych hodovala, poslouchala hudbu, tančila, očumovala, miluji ty hle obyčejný věci, který mi tak chybí.
    Úžasné fotky a věřím, že bych tam také něco krásného ulovila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvíš mi z duše Simi. Jsem už měsíc zavřená doma a začíná mi z toho hrabat....

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤