středa 27. ledna 2021

Mise AlzaBox.

 Můj syn je od července na mírové  misi vojsk NATO v Lotyšsku. Jelikož se o tom co a jak se tam děje nemám moc rozšiřovat, nebudu. Abych mu nezpůsobila nějaké potíže, nevložím sem ani jeho fotky, co mi poslal. 

To je on v písemné podobě.


Kdysi v listopadu loňského roku mi od něj v mobilu přistála sms, jestli bych mu nevyzvedla zásilku přes AlzaBox. Že si objednal nějaké speciální hodinky, dražší, s velikánskou slevou a že by si je jako "naježil" sám sobě pod stromeček. Mlčky jsem přešla výhodnou koupi a s nadšením mu odepsala, že mu je mileráda vyzvednu. Tak on jim tam napsal moje telefonní číslo, že mi na něj přijdou nějaké přihlašovací údaje k tomu  boxu. 

Za pár dnů mi opravdu přišla na mobil zpráva s kódem, který mám použít při vyzvednutí zásilky ze samoobslužného AlzaBoxu. Další den ráno jsem se tedy vydala svou mírovou misi AlzaBox. Syn mi napsal, že je na benzince OMV na Plumlovské. To by bylo bezva, hned vedle je Billa, můžu si i nakoupit vzít to jedním vrzem. Přijdu na benzinku a paní se na mě usměje jako na blbečka a oznámí mi, že AlzaBox je zvenku. Trapas. Stačilo si pozorněji přečíst sms s kódem. Obešla jsem tedy prodejnu benzinky, ale boxy nikde. Dovnitř už jsem nemohla, tak jsem obešla ještě budovu myčky...


To je on, v celé své kráse. 
Uprostřed je obrazovka, v níž je návod co je třeba udělat.
A kde jsou ty boxy neboli schránky?
Podle velikosti zásilky po celé ploše AlzaBoxu,
Pod monitorem jsou 4, nad ním 1 velká...



Přesně podle návodu na displeji obrazovky jsem zadala kód
a otevřela se mi schránka s balíčkem.
Zajuchala jsem.



Fotka obrazovky, šipka ukazuje přibližný směr schránky.
Už jsem ji vyprázdnila.
Pak jen stačilo zavřít, boxík spokojeně zabzučel a uzamknul se.



Synův balíček jsem položila na zem, 
abych mohla vyfotit svou 
úspěšnou misi AlzaBox.
Slíbila jsem, že si vybalí sám, až přijede v únoru domů.
Vydržela jsem to!




23 komentářů:

  1. Renátko, mám s podobnými boxy kvůli covidu bohatou zkušenost, stejně tak se zásilkovnami či výdejnímu místy e-shopů. Kdysi jsem byla pro něco v prodejně Alzy a byl to trapas, nevěděla vůbec, co mám dělat. Vodili mně tam jako medvěda a asi byli rádi, že jsem konečně odešla.
    Měj hezké dny.💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže pochopíš, že když jsem tam venku byla úplně sama, byla jsem šťastná jako blecha... :-)

      Vymazat
  2. Občas kolem Alzaboxu jdu a musím říct, že na mě to monstrum působí jako z jiné planety :D.

    OdpovědětVymazat
  3. V Lotyšsku jsem byl, ještě za sovětské éry... Pěkně to tam bylo, ale jak se průvodci durdili, když jsme se zeptali na éru samostatnosti mezi válkami (o tom se nemluví, a žádná samostatnost, tady byly Němci..).. Mlče

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Syn má z ruštiny něco jako státnice, ptala jsem se ho, jestli to tam využije a trhla jsem si ostudu.... :-)

      Vymazat
  4. Renatko,jsi 1, já jsem tak "gramlavá"na novoty,okolí by mělo ze mě kino. Pokud něco objednáme, což je minimální vyzvedáváme na výdejním místě - lékárna, obchod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na tu paní na benzince tak vůbec žádné okolí naštěstí nebylo :-)

      Vymazat
  5. Reni, souhlasím s tím, že nějaké podrobnosti psát zde o synově misi asi není dobré. ... Alza box znám, u nás je v Kauflandu z boku, ale nepoužili jsme to. Pokud objednám něco, vždy balík do ruky a Č. pošta to jistí, spolehlivé. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle byla synova akce, zeptal se mě, jestli mi to nevadí a já, netušíc do čeho se řítím, řekla, že ne... :-)

      Vymazat
  6. Jsi šikulka. Nevím, jak bych se s tím vypořádala já.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně stejně jako já, čteš nápis a plníš, co ti říká. Ale kdyby tam opravdu někdo byl, měl by ze mě asi kino :-)

      Vymazat
  7. Jsi dobrá, nevím, jestli bych si uměla poradit. No, pořád se učíme.
    Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  8. Gratuluji k úspěšné misi! Za sebe neříkám, že bych to nezvládla, ale takovéto "novoty" ve mně vzbuzují paniku. Už se mi nechce do ničeho podobného pouštět. Stačí mi, že zvládám internetové bankovnictví a občas nějakou tu objednávku po internetu. Měj se pěkně. Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ono i to internetové bankovnictví má své kouzlo. A objednat něco přes net může být taky kousek hodný mistra.

      Vymazat
  9. Poradila sis dobře. A já říká, že za zeptání nic nedáš. :-) Asi bych si s tím taky poradila, ale napoprvé bych měla v sobě divný až bázlivý pocit.
    Hezký víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla bláznivě radostný pocit, když se mi otevřela schránka s balíčkem. Ještě, že tu radost nikdo neslyšel...

      Vymazat
  10. Zvládla jsi to skvěle. Vše je jednou poprvé a tuto zkušenost já zatím nemám. :o) Tak snad se budou hodinky líbit, až si syn balíček rozbalí.
    Renčo, přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  11. S tím jsem se zatím nesetkala, pokud objednávám po netu tak dopravu poštou s platbou při doručení, je to pro mě jistota. Ale tvé poznatky určitě využijí další, kteří tuto formu nákupu absolvují ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná máš pravdu a někomu moje legrační mise pomůže.

      Vymazat
  12. Chudobko, tak to já bych také nevěděla a byla za tydíta :-) Tak snad udělal (nebo udělá) balíček radost.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤