středa 16. listopadu 2022

Agatha Christie v knižní abecedě

 Opět to uteklo jako vada. Máme tu další díl Knižní abecedy. Minule jste posílali hlasy historickým knihám a hororům. Sešlo se celkem 14 hlasů....

Z historie vás nejvíc  zaujali F. L. Věk a Přemyslovská epopej




No hororově to vyhrál jednoznačně mistr svého oboru s knihou Řbitov zvířátek.
Všem moc děkuji za hlasování.


A tak teď vypadá bodovací tabulka.
První místo trošku uteklo, ale střed je vyrovnaný.
Nechcete se taky zapojit a trošku s tím zamíchat?




Jak jste všichni správně poznali, 
dnes to bude hrát prim 
A také o spisovatelích na C a na H.

Mám pro vás tři tipy na knihy a zároveň vcelku povedené filmy:

CH jako Agatha Christie a jeden z jejích proslavených zfilmovaných  příběhů Smrt na Nilu
C jako Michael Cunningham a jeho známé, zfilmované Hodiny
H jako Arthur Hailey a jeho zfilmovaná kniha Letiště


A teď vy.
Jdeme na to:

Agatha Christie

Tady vybírám jednu z jejich nejslavnějších detektivek a tím je Deset malých černoušků. Tak trochu se liší od jejích dalších knih, tím, že tu nevystupuje žádný detektiv. Není tu můj oblíbený Hercule Poirot ani slečna Marplová. Děj knihy se odehrává na ostrově, kam je pozváno osm lidí z různých sociálních vrstev. Hostitelé, kteří je pozvali, tu chybí, je tu jen obsluha v podobě manželů Rogersových, které najal neznámý muž. Při úvodní večeři jsou všichni osloveni hlasem z nahrávky a každý jeden je obviněn z vraždy, kterou v minulosti spáchal. A v duchu dětské písničky Deset malých černoušků odchází podivnou smrtí jedna osoba za druhou. Kniha se dočkala několika filmových zpracování.  
Alena - Signora


Mám ráda všechny knihy Agathy Christie, takže je velmi těžké se pro jednu rozhodnout. Mám ráda ty s Herkulem Poirotem i se slečnou Marplovou. Uvádím jednu z nejznámějších : Vražda v Orient - expresu.  Helena - B .



Písmenko C

 Král Krysa - James Clavell
Je to už spousta let, ještě nebyly na světě naše děti a my s mužem dostali lístky do Vinohradského divadla na hru Král Krysa. Herecký koncert, kterému dominovali Petr Haničinec a Radoslav Brzobohatý. I když je to už minimálně 45 let, jsem přesvědčená, že nic lepšího jsem v divadle neviděla.
V roce 1982 knihu vydal Odeon a od té doby je v naší knihovně.
Děj se odehrává v japonském zajateckém táboře Čangi na cípu ostrova Singapur, kde jsou uvězněni spojenečtí zajatci. Krutí japonští dozorci, nedostatek jídla, malárie, cholera a nedostatek zpráv z domova způsobují, že se ze zajatých vojáků stávají apatické chodící mrtvoly. Jediný, kdo se nedá zlomit a připravit o svou vnitřní svobodu je americký desátník King, přezdívaný Krysa. Nejbližším přítelem Krysy je anglický pilot Petr Marlow, potomek britské aristokracie. I když životní hodnoty obou mužů nemůžou být rozdílnější, společně se postaví úsilí věznitelů, snažících se zlomit důstojnost zajatců. 
Alena - Signora


Postel, hospoda, kostel - Zbigniew Czendlik
 S autorem na "C" to bylo horší z našich jich moc není, z těch cizích je většinou výslovnost  C-K nebo CZ- Č, ale zadání bylo příjmení začínající na C, tak  uvádím knihu Zbigniewa Czendlika : Postel, hospoda, kostel. Známá osobnost, výjimečný člověk, pro nás výjimečný duchovní, ráda jsem se dozvěděla něco o jeho dětství, mládí i současném životě.  Helena - B .



Písmenko H


Pompeje - Robert Harris
Tuto knihu jsem zvolila proto, že mám ráda historii, Pompeje jsem opakovaně navštívila a autora mám velice ráda. V naší knihovně máme od něj dalších sedm knih.
Děj knihy zavede čtenáře do Pompejí několik dní před osudným výbuchem Vesuvu. Hlavní hrdina Attilieus je správcem akvaduktu Augusta, zásobujícího vodou Neapol. Všímá si úbytku vody a zjišťuje, že něco není v pořádku. Za dramatických okolností se seznamuje s patricijkou Cornelií. Snaží se najít příčinu, proč ubývá voda, proč je ve vzduchu cítit síra. Putuje podél akvaduktu po úpatí Vesuvu, když dochází k erupci sopky a Attilieus je po pás zasypán. Po nadlidském výkonu se mu podaří osvobodit. Brodí se do Pompejí k domu Cornelie, aby se jí pokusil zachránit. Oba však vědí, že už utéci nestihnou. Změní proto směr k nádrži s vodou a po odstranění mříže se oba dostávají do akvaduktu....
Alena - Signora


Třetím autorem je můj oblíbený Jaroslav Hašek a jak jinak než známé Osudy dobrého vojáka Švejka.
Helena - B .



Tak jde se hlasovat. která kniha vás nejvíc zaujala?
Zmáčkněte příslušné tlačítko a dejte svůj hlas,
děkujeme.

AGATHA CHRISTIE


PÍSMENKO C


PÍSMENKO H

Ještě pozvánka na příště. Jak jistě víte, bude to písmenko I.
Tak pojďte přijít na to, jaké  dva druhy knih na I to budou:

1.) I jako vyšetřování v otázkách víry a mravů, které vykonávala příslušná církevní autorita.
      I jako nechvalně známé hony na čarodějnice.

2.) I jako původní obyvatelé jistého kontinentu. 
      I jako Aztékové, Inkové nebo Mayové.


Moc se těším na vaše příspěvky.
Pište, pište, pište.






7 komentářů:

  1. Jsem velkým milovníkem detektivek - a těch od Agathy obzvlášť. Její knihy se obejdou bez potoků krve, jak to bývá u dnešní podoby žánru, a přesto jsou prostě perfektní. Je těžké dát hlas jen jedné, ale když to jinak nejde, dávám hlas Deseti malým černouškům - je to moje nejoblíbenější kniha, mimo ty s mým oblíbeným Poirotem a milou slečnou Marplovou. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ji mám ráda. Líbí se mi její psychologie postav a srozumitelné zápletky.

      Vymazat
  2. Dobrou detektivkou nepohrdnou,hlas jsem dala Vraždě v Orion expresu. Postel,hospoda,kostel- už jen proto, že jsem o ní slyšela a mám v plánu objednat si tuto knihu v knihovně.
    Písmeno H- hlasují pro Pompeje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je bezva, že Knižní abeceda inspiruje ke čtení dalších knih

      Vymazat
  3. Je báječné, že Knižní abeceda inspiruje k četbě další čtenáře. Ale je velká škoda, že se tentokrát účastníme jen dvě.
    Chtělo by to další účastníky.
    Renatko, přesto velké díky za to, že jsi se toho chopila. 🌹🌹🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,mě to nějak proplulo mezi prsty,nebo spíše tak nějak jsem byla mimo knižní abecedu,předávala jsem vedení klubu a vše potřebné ze zdravotních důvodů. Vše sledují spoza buku a doufám, že se opět zapojím. U čtení knih nacházím čím dál více pohodu a klid.

      Vymazat
    2. Ono se to tak někdy semele, že člověk by chtěl, ale nějak to uteče.... :-)

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤