pondělí 22. února 2021

Hudební abeceda - písmenko A



Vítám vás v hudební abecedě. 
Dnes tu máme písmenko A. Můžu vám nabídnout třeba jazzovou hvězdu Louise Armstronga. Letos by se dožil 120 let. Do hudebního nebe odešel před 50 lety. Kulaté výročí letos oslaví kanadský rodák Paul Anka. Kdo by neznal jeho nesmrtelný hit Diana...Máte rádi krásné ženy? Americká poppová scéna nám nabízí hned dvě. Krásnou Christinu Aguileru nebo zpěvačku se zajímavým, trochu  chraplavým hlasem   Anastaciu.

Mě jako první napadla jedna velmi známá  rocková kapela ACDC:

Dálnice do pekla má neskutečný náboj. Je to titulní píseň jednoho z jejich nejúspěšnějších alb. Jen v USA se ho prodalo přes 7 milionů. Proč se mi líbí zrovna tahle skladba? Má ten správný rytmus, nedovolí mi sedět jen tak v klidu. Ještě, že mě  při psaní nemůžete vidět :-)
Renata - Chudobka 


Písmeno A a skupina Aerosmith, což asi okamžitě napadne každého.  A já jelikož mám ráda rockové balady tak zasílám odkaz na písničku "Dream On".



Když máme ten suchej únor tak Alkehol je jasná volba.
Ivo Ch.               


Na zpěvačku Alizée jsem narazila tím nejneuvěřitelnějším způsobem, který se může přihodit jenom mně a mě to po těch letech vlastně ani moc nepřekvapuje. Při hledání kontaktu na jabloneckou čínskou restauraci Alizeé  jsem ve vyhledávači prohodila čárku nad koncovými "e". Očekávaná restaurace se tak díky mé chybě transformovala do půvabné Francouzky a já zamáčkla nostalgicky slzu, jak nad zrušenou restaurací, na kterou se stály fronty na rezervaci již v roce 1984, tak při poslechu písně Moi Lolita, kterou jsem poslouchala jako dvacítka...
Janinka - Moje mozkovna


Zdravím, do Hudební abecedy jsem vybrala píseň Mamma Mia od švédské popové skupina ABBA. Proč zrovna tuto skladbu - rytmická, líbivá, připomíná mě mé mládí ☺ 


Tak jsem se konečně "rozkývala" a na poslední chvíli posílám svůj typ.

 Je to jednoznačně skupina ABBA. Moje mládí, melodické písně při nichž se pěkně tancovalo a člověk se mohl pěkně vyřádit. A také se to pěkně poslouchalo - dodalo to optimismu a dobrou náladu. A píseň? Waterloo. Je rytmická, melodická, krásně sladěné hlasy. Možná také proto, že mě zaujala už kdysi osobnost Napoleona a u Waterloo jsem už dvakrát byla a kopec jsem si poctivě vyšlapala.

Janka - Mé radosti

Tak posílám moji oblíbenou skladbu od skupiny ABBA. 
Ta píseň mi přijde taková smutná a zároveň odhodlaná. Člověk ztrácí lásku, ale nevzdává to, má v sobě sílu. Všechno přijímá, ale osuší slzy a jde dál... Alespoň tak na mě působí. 
Lenka - Stopy duše

Dlouho jsem zvažovala výběr skladby od mé oblíbené skupiny Asonance. 
Nakonec můj výběr padl na skladbu Za údolím. Hanka Horká svým úžasným hlasem nazpívala už spousty krásných písniček, ale tahle je opravdu úžasná. Nepatřím k věřícím, ale při jejím poslechu mám husí kůži.
Alena - Signora  - Šeptání do vrby


Áčko pro mě bylo jednoduché. Jedna z nejlepších skupin mého mládí je ABBA, takže jasná volba. Horší je to se skladbou... Nějak se nemůžu rozhodnout, kterou zvolit jako tu nej. Do užšího výběru jsem vybrala: Rasputin, Watterloo, Dancing Queen... Tak asi tu, co mi YouTube nabídlo jako první, naštěstí je mezi nimi.


Sešlo se zde 9 krásných písniček, moc vám všem děkuji za parádní příspěvky. Tak jam mi chodily, tak jsem je zde zveřejnila. Slíbila jsem  sem tam nějaké to překvapení. Tady je jedno z nich. Můžete hlasovat v anketě, která písnička se vám nejvíc líbila.
Vítězem se stane ten, jehož skladba dostane nejvíc hlasů
Na konci Hudební abecedy dostanou tři nejlepší dárek.

A zde jsou všechny skladby hezky pohromadě



Tak a příště tu máme písmenko B.
Budu moc ráda, když se opět zapojíte do Hudební abecedy
a pošlete mi svůj příspěvek.

Tak a příště tu máme písmenko B.
Budu moc ráda, když se opět zapojíte do Hudební abecedy
a pošlete mi svůj příspěvek.

Na vaše příspěvky se budu těšit na adrese: Hudebni.abeceda@seznam.cz






14 komentářů:

  1. Tak bych řekla, že ABBA je jasným vítězem.
    Doma si všechny skladby poslechnu, půlku z nich totiž neznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ABBA to zkrátka jistí. Počkej až si je pustíš, znáš je totiž všechny 🤗

      Vymazat
  2. ABBA to tady totálně rozdrtila! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Renátko, hezký výběr se tu sešel. Původně jsem zvažovala ABBA, ale teď jsem ráda, že jsem zabrousila na domácí scénu. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi udělala moc dobře. Je bezva, že se sešlo víc skupin. Vybrala jsi krásnou pisničku.

      Vymazat
  4. ABBA je moje vzpomínka na mládí. Ale poslechnu si je všechny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na skupině ABBA jsem vyrůstala, mám s ní spojenou spoustu vzpomínek...

      Vymazat
  5. Bezva, ale musíš odhlasovat přímo v anketě.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný výběr, ač mě srdce nejvíc táhne k mým milovaným AC/DC.
    Přiznám se, že i když mě na písmeno A toho napadlo docela dost - až jsem nakonec nevěděla, co z toho vybrat, B je pro mě oříšek. Nebo... dva tipy možná, ale ani jednoho neposlouchám. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Já moc v hudebně vzdělaná nejsem, vyrostla jsem na klasice a českém popu, ale jakmile se k nám i ta zahraniční hudba dostala, tak asi nejznámější byla tenkrát ABBA. Na tuhle hudbu jsem pilně tančila doma a úspěšně hubla. :-D jé to už je dávno. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já na ni trsala a snažila se napodobit ty dvě senzační ženské :-)

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤