úterý 9. února 2021

Jak jsem se učila fotit zvířátka

 Od dvou svých vlastních  kluků a jedné skoro osvojené slečny jsem dostala na hezký dárek pod stromeček. Nebylo to loni, ale předloni....


Trvalo mi dlouho, než jsem dárkový poukaz vybrala. Nejprve mi to zmařil covídek a pak špatné počasí.
Nakonec jsem se dočkala. Kurz se konal v ZOO sv. Kopeček u Olomouce. Sešlo se nás tam jen několik, protože bylo opět hodně pošmourno. Nejprve nás instruktor učil nastavit si foťák. Většina z nás fotila v poloautomatickém režimu.  Nastavovali jsme jen některé parametry. Škoda, že to neměl nějak sepsané nebo že nám dopředu neřekl, abychom si vzali zápisníky. Spoustu informací jsem tím pádem už zapomněla. 


Kdo by se nezastavil u opic.
Než se mi povedlo dobře zaostřit, vyplácala jsem dobrých deset fotek.



Fotit přes sklo se mi nedařilo.
Uvnitř pařezu se schovával méďa.



Proč to mám takové divné, jako rozmazané?



Nedařilo se nám na to přijít, když první fotky byly docela dobré.
Nic nového jsem nenastavovala, jenom jsem se dívala na hotové fotky.



A pak na to přišel.
Jak jsem se dívala na své výtvory, musela jsem nějak kliknout na režim kámen.
Uvědomila jsem si, že nějaké režimy se mi tam ukázaly, ale já je ignorovala,
aspoň jsem si to myslela...
Pak už jsem si dala pozor při každé úpravě nastavení.



Kůzle jedno zvědavé...roztomilé...



Stáli jsme tam docela dlouho a fotili.
Na fotce vpravo dole jsme my, foto kurz, 
bylo nás tam tuším osm.



Na kozách jsem se učili fotit v pohybu.
Některé byly v pohodě, dokonce i zapózovaly.
Ale některé byly k nezastavení....



A bylo jich tam spousta.



Tahle se docela povedla, myslím tím ostrost v pohybu.



Klídek a pohodička...



Tady jsme se taky zastavili na delší dobu.
Chtěli jsme vyfotit skupinku,
ale ona se nám jaksi rozbíhala...



Sem tam některá přišla trochu blíž.



Ale většinou se před námi schovávali.




A co takhle vyfotit si rozhlednu?



Nebylo moc hezky.
Foukal vítr a sem tam spadlo pár kapek.
O zimě ani nemluvím.



Klokani v pohybu.
Sem tam si nějaký na malou chvilku spolehl.



Pyšný páv



Chvilku jsem mu domlouvala a on se nakonec nechal vyfotit.



Zato tyhle legrační chlupaté kuličky měly s prominutím v prdelkách vrtulky...



Nevím, co to byl za rituál,
ale učila jsem se na něm sekvenční snímání



To je rychlé focení, jedna fotka za druhou.
Kdybych to dala do videa, bude to rozpohybovaný obrázek.



Los si tam tak seděl v zeleni.
Šla jsem nebezpečně blízko k ohradě a on se po mě podíval...



Tohle focení za sklem docela vyšlo.
Vzpomněla jsem si na potápění v Egyptě.



Ani tahle fotka není špatná.



Ale tato je docela mázlá.
Chtěla jsem toho puntíkatého rejnoka vyfotit, on však nechtěl pózovat.



Copak je to za rybu?
A proč se tak šklebí? 



Za zbarvení tohoto snímku může osvětlení.
Tak by to vypadat rozhodně nemělo.



Odraz ve skle by nejspíš šel vyretušovat,
ale to moc neumím.



Tady vypadá, jako by mu z tlamy trčely zuby.



Odpočívá.



Venkovní výběh za sklem.
Tihle dva mají taky siestu,
co na tom, že ještě nebylo poledne...



Foceno opět venku,  za sklem.
Vypadá docela neškodně.
Tak nějak smutně...



Krmení dravé zvěře...



Jsou tam dva.
Oba dva dostali kus masa.



Tak, mají plná břicha, asi půjdou odpočívat a relaxovat.



Jedna z fotek sekvenčního snímání.



Vlčí smečka.
Docela z toho jejich pohybu mrazí.
K něčemu se schyluje?



Jsou nějací rozdivočení.



Nakonec se rozejdou nahoru k plotu, za náma...



Jsou krásní, ale nechtěla bych je venku potkat.



A jsme skoro na konci trasy, u makaků.
Je to volný výběh, procházíme mezi nimi.



Jsou docela daleko...někteří...



Občas se některý osmělí...



Tenhle seděl kousíček od cesty.
Mají docela ostré a velké zuby.



Venkovní výběh není moc velký, 
ale má místa, odkud tuhle kočičku prostě neuvidíme...



Nakonec jeden unavený spící medvídek.
Některé fotky se povedly, jiné ne, dala jsem sem oboje.
Kurz nebyl špatný, jen by to chtělo vychytat nějaké ty mouchy.
Ale rozhodně jsme se něco o focení naučili.
Teď je jenom na nás, jestli to využijeme.
Já určitě ano.



Ještě máte do 20. 2. 2020 čas poslat svůj příspěvek,
budu se na něj moc těšit.
Klikněte na ikonku a pište.

No a jedno 
Klub blogerů zveřejnil pár slov o tom, co dělám, když nebloguji.
Máte-li chuť, mrkněte se.












31 komentářů:

  1. Škoda, žes neřekla. Šla bych na kurz s tebou. Na zvířátka používám funkci, a stejně ze 100 fotek je použitelná tak 1-2. Ještěže máme digitály!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ten kurz dostala od kluků pod stromeček. Nešlo, aby šel někdo se mnou. Ale co není, může být. Až budou otevřené ZOO, skusím reprízu, s tebou :-)

      Vymazat
    2. To by bylo fajn. Třeba bychom si pak mohly i vzájemně radit.

      Vymazat
  2. Dostala jsi moc pěkný dárek. Takový kurz by se mi hodil, jen bych asi potřebovala jiný foťák. Mám jen malý kompakt a fotím na automat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemám nic nového. Syn mi daroval starý foťák. Je poškozený, ale fotí stále dobře. Na učení se je výborný.

      Vymazat
    2. Oni i kompakty většinou někde mají ruční nastavení. Jen to málokdo využívá, protože to neumí - třebas já.

      Vymazat
    3. Jitko, já to právě neumím a ani nevím, jestli to ten můj má.

      Vymazat
  3. Renatko, učený z nebe nespadl, myslím, že jsi byla dobrá žačka. Některé jsou trochu máznuté, ale většinou super. Já fotím většinou mobilem, malý digitální foťák mám, ale většinou ne u sebe. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Renátko, parádní fotky. 👍👍 Také bych potřebovala nějaký kurz, abych se konečně naučila fotit tím mým foťákem. Dostala jsem ho od dětí v roce 2018 k narozeninám. Má tolik fukncí, že občas někam sáhnu a pak mám starosti, abych ho opět uvedla do původního stavu. Je na mně moc složitý a já z jeho nabídky využívám odhadem 10%. Stačil by mi malý kompakt. 😃
    Zaujala mně olomoucká ZOO, kterou jsem ještě neviděla. Měla bych to někdy v budoucnu napravit.
    Měj hezké dny a opatruj se. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to bys měla napravit. Naše ZOO je sice malá, ale je hezká.

      Vymazat
  5. Renatko, dárek netradiční a určitě ti udělal radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udělal mi velkou radost. Něco jsem se naučila. A něco už naopak nepoužívám. Vyplácám hodně fotek, než jsem s jednou aspoň trochu spokojená...

      Vymazat
  6. Renčo, to jsi dostala pěkný dárek, zajímavý. Zvířátka jsou na focení vděčné téma. V Zoo v Olomouci jsem byla, líbila se mi. Vzpomínám si, že tam mužskýmu praskly kalhoty. Ale totálně... Měj se hezky. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To muselo být docela zajímavé, když mu praskly kalhoty....
      My jezdíme do Zoo na Kopečku každý rok. Máme to tam rádi.

      Vymazat
  7. Jéé, to mohl být hodně zajímavý kurz. A fotky jsou parádní.
    Renátko, přeji hezké a klidné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to hodně zajímavé. Vidět profíka v akci nemělo chybu.

      Vymazat
  8. S těmi odlesky při focení přes sklo je to zatrápená věc: Na odstranění v počítači je to většinou moc velké a rozplizlé, polarizační filtr dost lidí použít nemůže a taky to není úplný všelék. Tak vždycky radím: Nebojujte s tím, ale využijte to! :-) Je docela zábava hledat záběry, na kterých bude zajímavá kombinace toho, co je za sklem a toho, co se ve skle odráží.

    Držím moc palce do dalších fotovýprav a ať se pěkné záběry, ze kterých budeš mít radost, pěkně množí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Je to zatím hodně náročné učení se, ale snad se to časem poddá. Baví mě hledat ten můj záběr.

      Vymazat
  9. To byla krásná procházka v zoo. Viděla jsem zvířata a i jsem se pobavila. Moc pěkně jsi okomentovala svoje úspěchy. Některé fotky jsou i povedené. Třeba páv nebo smutný lvíček. Hodně radosti s focením.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, focení zvířat mě baví, jen ty technické věci kolem mi moc nejdou. Ale počkat si na Ten záběr je bezva adrenalin.

      Vymazat
  10. Pěkně fotky... V létě jsem "cvakal" v zoo ve Zlíně, i jsem tam na blog nějaké fotky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lešná je má srdeční záležitost. Jezdili jsme tam s našima hodně často. Snažím se tam aspoň jednou za rok zajet a kochat se

      Vymazat
  11. To jsi dostala moc pěkný dárek. Fotky hezké, myslím, že se ti dařilo 8-)

    OdpovědětVymazat
  12. Reni,děkuji za procházku ZOO :-)
    Kurz byl určitě přínosný a zajímavý. Posílám pozdrav :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Procházka to byla hezká, ale počasí nestálo za moc...

      Vymazat
  13. Do ZOO v Olomouci se pár let chystáme, ale pokaždé do toho něco vleze, a to i když jsme kolikrát kousek :D. Skvělý dárek pro skvělou ženu :).

    P.S: Dorazil můj příspěvek do Hudební abecedy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dorazil Jani:-)
      Tak třeba to letos vyjde s tou Zoo na Kopečku

      Vymazat
  14. Jsou to moc krásné fotky, ono se to fakt musí pořádně umět, když to má k něčemu vypaaat, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě je to nastavování foťáku pořád složité. Ale teď už vím, že stojí za to se ho učit

      Vymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤