pondělí 24. února 2020

Něžná soutěž

Naše televize patří mezi ty "chytré". Je napojena na internet. Má jednu velkou chybu. Ovladač se občas nepřipojí s tv a musíme ji ovládat pomocí aplikace ve stejně chytrém mobilu. Jde to o hodně hůř, než ovladačem. Připojení k netu má naopak své výhody. Nějaký nový prijímač na DVB-TV nás vlastně nezajímá. Máme to automaticky. Navic se díky tv aplikaci Lepší TV můžeme dívat na filmy i pozpátku nebo si je dopředu nahrát. Funguje i nahrávání seriálů. Třeba i takového, jako je u nás úplně nový formát soutěže , vysílaný na ČT 1 - Peče celá země. Originální britská verze se jmenujen The Great British Bake Off.
Když jsem poprvé slyšela o této novince, řekla jsem si, že to nespíš bude něco jako Master Chef Česko. Snažící se soutěžící odrovná příliš přísná, útočná, až arogantní porota. Řekla jsem si, nahraju si první díl a pak se rozhodnu, jestli budu pečení sledovat dál. Vaření mě moc nebaví, ale pečení ano. Je fakt, že pokaždé se mi to nepovede, ale stejně...
Po shlédnutí prvního dílu jsem se zaháčkovala. Oba moderátoři mají ode mě veliký palec nahoru. A oba porotci také. Jsou vlídní i přísní zároveň. V žádném případě však nejsou arogantní. A soutěžící? V prvním díle se jich za pracovní plochu postavilo 12. Už zůstali jenom 4. Anička, která bojuje a anorexií. Kadeřník Jenda, který občas zbytečně propadá panice. Pavlínka, která doma peče pro svou milovanou rodinku téměř denně. A dobrá duše Petra, ochotná vždycky poradit a pomoct. Celou soutěží se nese takový dobrý duch spolupráce mezi soutěžícími. Ne rivalita, ale kolegialita. Spojuje je radost z pečení. Během rozhovorů vyšlo najevo, že tu vznikla nová přátelství.
To je důvod, proč se mi Peče celá země tak líbí.



33 komentářů:

  1. Soutěž se mi moc líbí. Dívám se od začátku na každý díl.
    Sice často nepeču, ale zamlsám si alespoň pohledem.   
    Obyčejně se dívám na PC, protože manželovi se pořad nelíbí a sleduje tudíž něco jiného.
    Taková chytrá TV by nám byla na houby, už to na nás není. Navíc nemáme ani jeden chytrý telefon. S dotykáči se totiž mé prsty nekamarádí.       

    OdpovědětVymazat
  2. Viděla jsem asi 2 díly a ta atmosféra soutěže se mi moc líbila. Soutěžící si pomáhají, jsou na sebe milí..

    OdpovědětVymazat
  3. Ze začátku jsem to nesledovala, ale později začala. Je z toho cítit pohoda, sounáležitost a ochota pomoci tomu druhému.
    Na rozdíl od MasterChefa je to pohodička.
    Manžel, který má rád sladké a pro kterého peču pravidelně, to sleduje se mnou.

    OdpovědětVymazat
  4. Zatím jsem se nedívala, moc nepeču ani nevařím. Ale po tvé upoutávce to možná začnu sledovat. Třeba něco jedlého i objevím.
    Zatím občas sleduju Pohlreicha, všechny jeho pořady, ale jen když na ně náhodou kápnu. MasterChefa jsem neviděla ani jednou, pořady o vaření mě nelákají. Ale tobě přeju zdroj zábavy i poučení

    OdpovědětVymazat
  5. Pečení se nevyhýbám, ale přiznávám, že zmíněnému pořadu ano, zjevně nejsem ta správná cílová skupina a mám na veřejnoprávní médium maličko jiné požadavky, které většinou můžu naplnit na jiných programech. O sobotních večerech se mi to ale dlouhodobě nedaří, takže mám čas dělat jiné užitečné věci .

    OdpovědětVymazat
  6. Také se na soutěž dívám a moc se mi líbí. Obdivuji všechny soutěžící. Sama peču málo, muž sladkému moc nedá.
    My máme televize dvě, z toho jednu také napojenou na internet. Je to výhoda, protože nesledujeme stejné pořady. A je fajn, že se dá pořad zpětně přehrát.

    OdpovědětVymazat
  7. Dívám se na oba formáty a oba se mi moc líbí.
    V Master Chef je skvělá, skutečně elitní porota, jsou to odborníci a soutěž má ohromnou energii, je dramaturgicky na tomto postavená. Kdo se skutečně dívá, tak ví, že všichni tři porotci vynikají lidským přístupem, empatií a to bez debat.
    Hlavně minulá a letošní porota nemá chybu, v předešlých ročnících tam bych rozporovala, tam byli volové a to fakt.
    Peče na Čt1 je úplně jiný formát a zase mne skutečně baví. Jednak skvělé osazení / u mne vede skvělá a lidská Petra a moc bych jí přála vyhrát /, vadí mi pan porotce.
    Paní Mirku Slavíkovou znám osobně, je to fenomenální pekařka, ovšem pán je pouze nabubřelý, nesedí mi.
    Vivat pečení, vivat vaření, já dělám oboje ráda a od srdce.

    OdpovědětVymazat
  8. Viděla jsem poslední dva díly a přestože nejsem žádná pekařka, ráda se podívám na ty, kteří umí. A oni opravdu umí. Největší pohodářka a ženská, která vždy podá pomocnou ruku je Petra, které bych výhru opravdu přála   

    OdpovědětVymazat
  9. Mně se hlavně, Renátko, líbí, že ty na blog píšeš i o takových věcech, aktuálních, ze života. Toho si zase cením já. Co se týče TV, tak posledních pár let to moc nesleduji, ale "přístroj" u nás zapíná přítel. Peče celá země jsme začali sledovat později, takže začátky neznám, ale posledních pár dílů jsme viděli. Pořad se mi líbí, i když se u nás moc nepeče. Správně jsi ale uhodila hřebík na hlavičku - to jsou mezilidské vztahy. A tady veřejnoprávní médium plní svou funkci a kdo to nepozná, tak jeho chyba. Nejde o to ukazovat, jak někoho deptat, hlavně kritizovat a shazovat, ale právě ten lidský přístup by se měl dostat i do běžného života. Je totiž důležitější, než báječná "buchta".   

    OdpovědětVymazat
  10. Mám z toho pořadu úplně stejný dojem jako ty. Taky ho budu sledovat.

    OdpovědětVymazat
  11. Vařit neumím, tak doufám, že se to naučím pořádně, abych jednou neumřela hlady. Pečení je fajn, i když na sladké moc nejsem, občas si ráda něco dám. Na Peče celá země se taky dívám. Přiznám se, že se vždycky těším celou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  12. Ráda bych se podívala ,ale nejde to - mam totiž hrozný chutě na to a sežrala bych tam všechno

    OdpovědětVymazat
  13. Na pořad Péče celá země sleduji ráda,dokonce ráda vařím i peču. Jsou to Majstr styky co se tam tvoří. Porota i komentátoři. 👍 Soutěžící obdivuji a vzájemné vztahy 👍🍀
    Pekla jsem doma na zkoušku bublaninu dle pana Maršálka,no úžasná dobrota.👍

    OdpovědětVymazat
  14. Ještě jsem neviděl a ani se nechystám. Pořádů o vaření, pečení a smažení je tolik, že mi to už leze krkrm!!!
    Navíc dvojka Babica - Sapík - babry babry....

    OdpovědětVymazat
  15. Viděla jsem jeden díl, ale moc mi tam nesedla paní porotkyně. Krom toho často stávám brzy ráno v neděli do práce, takže pro mě tyhle pořady na pokračování vážně nejsou .

    OdpovědětVymazat
  16. [1]: Když byli kluci malí, pekla jsem každou soubotu, teď už je to slabé. Jsme na celý plech jenom dva ...       

    OdpovědětVymazat
  17. [3]: Je to tak, je z toho cítí pohoda...

    OdpovědětVymazat
  18. [4]: Tak se skus jednou mrknout a pak se mi ozvi, jak se ti to líbilo

    OdpovědětVymazat
  19. [5]: Je pravda, že o sobotním večeru se na tenhle pořad ani já nedívám...       

    OdpovědětVymazat
  20. [6]: To je právě na té televizi to jediné, co se mi na ní líbí...možnost dívat se pozpátku   

    OdpovědětVymazat
  21. [8]: Taky bych jí přála výhru, je mi sympatická

    OdpovědětVymazat
  22. [7]: Master Chef mě moc neoslovil. Asi proto, že mi vaření moc nejde.
    Ale peče celá země se mi dostala pod kůži. ..     

    OdpovědětVymazat
  23. [11]: Tak to je bezva, že se ti to taky líbí

    OdpovědětVymazat
  24. [13]: Taky se na ni chystám a ještě chci vyzkoušet makový květ

    OdpovědětVymazat
  25. [12]: No to si to pak musíš upéct, abys ty chutě uspokojila       

    OdpovědětVymazat
  26. [14]: Tohle není ani Babica, ani Sapík...

    OdpovědětVymazat
  27. [15]: Každému to nesedne, to je fakt. Já, kdybych to nenahrávala, tak to taky nebudu sledovat. Chodím dopráce i o víkendech

    OdpovědětVymazat
  28. Na tento pořad nekoukám.  Právě různé soutěžní pořady ať už o vaření, předvádění  špinavých  restauračních zařízení  s notnou dávkou  sprostých výrazů, a soutěže ve zpěvu a bůhví čem dalším, a s ponižováním těch, kterým se zrovna nedaří, mě už odrazují natolik, že sobotní večery raději trávíme jinak než sledováním těchto pořadů. Pokud je to v tomto případě jinak, tak jim fandím.

    OdpovědětVymazat
  29. [31]: Tahle soutěž je jiná. Bez sprostých slov, bez ponižování... Nedívám se v sobotu, ale až mám chvilku...

    OdpovědětVymazat
  30. Mlluvíš mi z duše. Taky na tuto soutěž koukáme s manželem a fandíme. Mně je od začátku nejvíc sympatická Petra, která má pro každého radu a dobré slovo. Škoda, že už bude konec.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤