pátek 19. srpna 2016

Změna názoru

Nerada se veřejně vyjadřuji k otázce uprchlíků. Se švagrovou občas vedeme diskuze. Ona je v podstatě proti tomu, aby pro ně byly hranice volně otevřeny. Já zase říkala, že utíkají před válkou a zabíjením. Ale změnila jsem názor. Pomaličku, krok za krokem, jsem nechtěně narážela na zvláštní, zajímavé informace. Pomaličku, krok za krokem, jsem měnila názor na uprchlíky.
Ano, pokud jsou to ženy s malými dětmi, mají mít možnost ochrany v cizí zemi. Je s nima chlap? Ať pracuje a zajistí jim živobytí. Nechce pracovat? Ať tedy nezapomíná, že je v té či oné zemi hostem a měl by se podle toho chovat. Staré moudré přísloví říká: koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Když přijedeme do muslimské země, musíme respektovat jinou kulturu. Proč tedy muslim v Evropě nemusí respektovat tu naši? Ne, nemám nic proti muslimské víře. Mezi nimi je spousta normálně myslících lidí. Snažím se věřit tomu, že těch radikálních je menšina. Jenže jak dlouho ještě? Kam to svět spěje?
Právě sledujeme olympijské hry v Rio de Janeiro. Taky vás šokovalo nesportovní chování muslimského judistu? Islam El Shehaby z Egypta odmítl stisknout ruku vítězi. Or Sasson z Izraele se na konci zápasu, stejně jako na jeho začátku uklonil a podal ruku soupeři, na znamení úcty k japonskému bojovému umění. Muslimský zápasník však potřásl hlavou a ruku nepřijal. Celý sportovní svět se nestačil divit. Chudák Pierre de Coubertin se asi obracel v hrobě. Jeho myšlenka o rovnoprávnosti všech sportovců bez rasové, politické a náboženské diskriminace, byla zadupaná do zeme.
Šokovala mě ombudsmanka svým vyjádřením ohledně nošení muslimských šátků a zahalujícího oblečení na zdravce. Je to smutné. Stejně jako doporučení německého ředitele školy, kam chodí i muslimské děti. Nabádá k úpravě oděvu dívek z obavy, aby nebyly znásilněny.
A tak se můj názor na uprchlíky mění.
Stále věřím, že ne všichni jsou stejní.
Nejsem rasista.
Ale už ani nejsem ta najivní Chudobka1970


Tohle video je docela surové...




 

11 komentářů:

  1. Také se mi nelíbí ústupky, které jsou muslimům umožňovány. Pokud chtějí žít v Evropě, musejí přijmout kulturu se vším všudy. Když jsem na dovolené v zahraničí také respektuji jejich zvyky, proč by oni měli být vyjímkou?

    OdpovědětVymazat
  2. " Co na louce chlapec váš  staví jen ??"" Uvidíte ! však chytrý je !"
    ( řve na lidi otec chlapce )... " Počkáme ! ať je to jak chce !
    jsme zvědavi, co zrobí  tento tvor !"... výkřiky :  " Proboha ! staví vor !
    ... po louce plovat chce na voru !!"
    Došlo hned ke změně názoru :" Pane ! váš chlapec  je debilem !"řve otec hocha :  " Ni omylem !"... když mužové přiběhli s kýblema,
    řvou zevlouni : " Straší jim oběma !"... křik otec : " Vor připraven ku sjíždění !!"... dva mužové, dědičně zatížení,
    že plovou, jsou úplně přesvědčeni !

    OdpovědětVymazat
  3. Sem napište komentář[1]: Naprostý souhlas

    OdpovědětVymazat
  4. Když někdo chce někde přebývat, měl by respektovat nejen zákony, ale i zvyky...

    OdpovědětVymazat
  5. Na znamení úcty udělám kotrmelec. Ale chci medaili a odměnu za ni! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pozorně jsem si to přečetla a začnu tvojí první větou: Nerada se veřejně vyjadřuji k otázce uprchlíků. Já se ptám - a proč vlastně? Proč bychom se neměli veřejně vyjadřovat a říkat své názory? Tohle se přece po nás chtělo. Copak něco takového, myslím tu zdrženlivost, vidíme u uprchlíků, migrantů nebo si je pojmenujme jak chceme, já za tím vidím využívání a hlavně zneužívání situace, která se jim v Evropě naskytla. Když jsem si občas přečetla názory kancléřky Merkelové, bylo mi z toho špatně. Myslím, že naši předkové, a teď nemyslím naše předky v Čechách, Moravě a ve Slezsku, ale předkové Evropanů se musejí v hrobě obracet, co ti vynaložili sil, ale hlavně životů, aby ten nápor v minulosti zastavili! Jen si připomeňme porážku Turků u Vídně, kdy se po desetiletí velebili ti, kdo jejich nápor zastavili a jistě tu rozpínavost. Třeba úloha Jana Sobieskiego III.(příkladů bych mohla uvést daleko více), a teď? Teď jim to necháme my a ještě budeme ustupovat. Je to divný svět ...

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Odměnou za tvůj rozverný komentář je úsměv od ucha k uchu a "jako" pusa...

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Odpovím ti Hani. Byla jsem jako bílá vrána se svým názorenm, že nejde všechny uprchlíky házet do jednoho pytle. Jednu chvíli mi skoro všichni kolem přišli skoro jako fanatici. Fanatismus fakt nemusím, přímo ho nesnáším...

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:Reni, ale můj komentář, i když jsem použila tvou úvodní větu, vůbec není namířen proti tobě. Ani já si nemyslím, že jsem fanatik nebo rasista. Ale pokud je situace tak vážná, jak to už téměř dva roky prezentují média, pak je třeba vzít rozum do hrsti. Upřímně řečeno, jsou věci, kde mi je fakt jedno, co si o mém názoru někdo myslí. A tady mám prostě jasno. Hranice států jsou podle toho vytýčeny jen na mapě, tito přistěhovalci jsou jak verbež, která prostě přijde, usadí se a ještě čeká, mnohdy i kritizuje, co dostanou k jídlu, ubytování další, hned se vytasí s požadavkem lidských práv. Já si naopak dost myslím, že i blogy by měly sloužit takovým věcem, kde se aspoň občas vyjádří názor. Proto tohle téma týdne opravdu vítám. Ono je jistě těžší, než psát o tom, že jsem upekla bábovku (to je jen příklad, nikoho tím nenapadám), vyjádřit názor a píchnout do vosího hnízda. Jenže suma sumárum to pak v Evropě vypadá tak, jak to vypadá.   

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Hani, já vím, že jsi mě nenapadala a ani mě to nenapadlo Jen jsem ti chtěla vysvětlit, proč jsem se distancovala od zveřejňování svého názoru. Vlastně jsem se spíš bála, že moje názory budou vnímány jako hloupé. Jít se svou kůží na veřejný blog je opravdu obtížné. Obzvlášť, když neříkám jasné ano, ani jasné ne. Ano mám pro válečné utečence, kteří potřebují ochranu... matky s dětmi. Moje ano  má své ale. Měla být daná pevná pravidla a pokud se jimi běženec nechce řídit, má smůlu, bude vyhoštěn a hranice mu budou uzavřeny. Ne říkám tomu zvláštnímu stěhování muslimského národa do Evropy za účelem jejího podmanění.Ne fanatismu v jakékoliv podobě. Rozhodné NE mešitám, zahalování dívek a žen!

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za milou návštěvu ❤